Jump to content

Recommended Posts

Goedendag,

 

Na een tijd goed te zijn gegaan is het weer eens raak.

De baardjes zijn weer eens ziek.

Verleden week bij de DA geweest en het vrouwtje heeft iets wat de DA ook niet weet. ( Met het mannetje gaat het weer toppie waren flagelaten.)

Het vrouwtje heeft een opgezwollen buikje en zit niet verstopt.

Soms is het net of ze blijft opboeren, drinken doet ze en eten ook, niet in grote hoeveelheden.

Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er voorheen flagellaten in het spel geweest zijn,kan het daarmee te maken hebben.

flagellaten perforeren de darmwand,en kan dus zo een een inwendige ontsteking ontstaan,waardoor de darmen de buik opzwellen.

ik beweer niet dat het in dit geval ook zo is,maar houd hier wel rekening mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

flagyl tegen de flagellaten,en als de flagellaten dood zijn maar de darmwand ernstig beschadigd,dan is daar volgens mij niet veel meer aan te doen,dat zal dan uit zichzelf weer moeten herstellen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Vocht is belangrijk voor de genezing. 2 keer per dag in badje stoppen!!! Het kan in ieder geval geen kwaad!!! Maar ik ben nog maar een beginneling

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is het allemaal niet zo makkelijk.

Gisteren bij Marja Kik geweest.

Het beestje laten onderzoeken en conclusie morgen laten inslapen.

Ik wil even laten weten dat ik een beetje ziek wordt van de mensen die denken dat baardagmanen leuke beginners reptielen zijn.

Als er mensen zeggen die er voor geleerd hebben dat deze beesten het beste op kunstgras gezet kunnen worden en niet op zand of houtsnippers DOE DAT DAN.

Ik ga morgen met pijn in mijn hart naar de DA en ik hoop dat er eindelijk eens mensen gaan luisteren.

Sorry voor mijn gezeik maar ik wou dit even kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou onder zeiken versta ik wel iets anders hoor!!!

wat er nu precies gebeurd is.of wat er met je dier aan de hand was zeg je niet,maar ik weet dat het vreselijk is om een dier te moetten verliezen,terwijl je er alles aan doet!

en wie zegd dat een baardje een beginners dier is,een verkoper zeker!

anyway,heel veel sterkte morgen.

en als je wat kwijt wil ,ga gerust je gang,en post maar !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou onder zeiken versta ik wel iets anders hoor!!!

wat er nu precies gebeurd is.of wat er met je dier aan de hand was zeg je niet,maar ik weet dat het vreselijk is om een dier te moetten verliezen,terwijl je er alles aan doet!

en wie zegd dat een baardje een beginners dier is,een verkoper zeker!

anyway,heel veel sterkte morgen.

en als je wat kwijt wil ,ga gerust je gang,en post maar !!

Drie weken terug al bij de dierenarts in Amersfoort geweest, foto laten maken, beestje is ook getest op flagelaten, niks te vinden maar ik vond de harde knobbel in haar buikje erg verdacht. ( Ik dacht aan verstopping.)

Dus dan maar naar Marja, meteen al een conclusie, bloed laten prikken wat al niet te makkelijk ging en was geen verstopping. Er werd al verteld dat er naar de nierfunctie gekeken werd. Als dat goed was dan was er nog hoop zijn en kon me popje morgen geopereerd worden, zoniet ja dan het klote telefoontje van vanochtend, laten inslapen.

Ik kreeg ook te horen dat een baardje tussen de 2 en 5 % calcium mag hebben in hun bloed. (Ik hoop dat ik het goed uitleg ben ook geen dokter.) De mijne had 46% begreep er ook niet veel van maar na goed luisteren naar Marja werd het toch een stukkie duidelijker. Nieren werken niet goed en ik heb al een paar plaatjes gezien op het internet waar de nieren niet eens op de juiste plek zitten ( Wat me best pist of maakt ) Dus het beestje heeft zeer weinig kans van overleven in tijdens een operatie.

Het is ff lastig voor me maar ik hoop dat ik een beetje in duidelijke lijnen heb kunnen vertellen dat de ziekte van een baardje toch meer is dan verstoppig en kalkgebrek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Basenmanuela,

 

Dit is droevig nieuws. :(

 

Is de oorzaak bekend waarom de nieren niet goed werken?

 

Al onze baardjes zitten bij ons op zand, en wij hebben hier geen problemen mee.

Dit al jaren aan een stuk.

 

Baardjes zijn net als alle andere reptielen geen beginners dieren,

algemene kennis is wel een vereiste.

 

Nogmaals sterkte in deze zware en moeilijke periode.

 

Groeten Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Basenmanuela,

 

Dit is droevig nieuws. :(

 

Is de oorzaak bekend waarom de nieren niet goed werken?

 

Al onze baardjes zitten bij ons op zand, en wij hebben hier geen problemen mee.

Dit al jaren aan een stuk.

 

Baardjes zijn net als alle andere reptielen geen beginners dieren,

algemene kennis is wel een vereiste.

 

Nogmaals sterkte in deze zware en moeilijke periode.

 

Groeten Marc

Nu ik weet wat ze doormaken heb met momenten bijna mijn bed gemaakt naast de terrariums en heb er meer verloren dan me lief is .Nu het enige dat men dan direct vermoed en stilzwijgend denkt is hij kent of weet er niks van en doet alles verkeerd .Weet en heb dit reeds vermeld er zijn dokters voor maar het enige dat je steeds leest is doe een mestonderzoek en bij ons dit en bij ons dat maar zelfs dan helpt dit alles soms niet .Heb ook die vraag gehad van met wat zijn we bezig veel is precies niet genoeg zelfs zo erg dat men geen dieren aan je wil verkopen want ze kunnen een slechte naam krijgen als jij dat dier verliest door je onkunde wel dat wil ik ook eens van mijn hart .Volgens mij is het net als de rest in het leven de ene heeft geluk de andere heeft pech en dat is hier net hetzelfde .Ken mensen die met moeite eten bij hun dieren gooien en nooit iets van vitamine geven of uv en noem het maar op en heeft zelfs een dier van 26 jaar (zelf gezien).Wel dat kunnen er veel niet zeggen doe ook maar wat men ons leert maar heb er ook deftig mijn twijfels over en hoopte dat iedereen in dit wereldje eerlijk was en dat is ook niet het geval .

 

groeten

Patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog dan toch effe een vraagje,bij welke arts ben je geweest in amersfoort ,bij feld miss? een andere rept praktijk weet ik niet in amersfoort.

nu ben ik ook geen kik fan,maar dat is een ander verhaal.

maar wat je goed moet realizeren is dat je dier hoogwaarschijnlijk al ziek was toen je hem kreeg,en niefalen komt vaker voor dan je lief is. en ik denk echt dat jou geen blaam treft.

wat is jou woonplaats als ik vragen mag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Basenmanuela,

 

Dit is droevig nieuws. :(

 

Is de oorzaak bekend waarom de nieren niet goed werken?

 

Al onze baardjes zitten bij ons op zand, en wij hebben hier geen problemen mee.

Dit al jaren aan een stuk.

 

Baardjes zijn net als alle andere reptielen geen beginners dieren,

algemene kennis is wel een vereiste.

 

Nogmaals sterkte in deze zware en moeilijke periode.

 

Groeten Marc

Nu ik weet wat ze doormaken heb met momenten bijna mijn bed gemaakt naast de terrariums en heb er meer verloren dan me lief is .Nu het enige dat men dan direct vermoed en stilzwijgend denkt is hij kent of weet er niks van en doet alles verkeerd .Weet en heb dit reeds vermeld er zijn dokters voor maar het enige dat je steeds leest is doe een mestonderzoek en bij ons dit en bij ons dat maar zelfs dan helpt dit alles soms niet .Heb ook die vraag gehad van met wat zijn we bezig veel is precies niet genoeg zelfs zo erg dat men geen dieren aan je wil verkopen want ze kunnen een slechte naam krijgen als jij dat dier verliest door je onkunde wel dat wil ik ook eens van mijn hart .Volgens mij is het net als de rest in het leven de ene heeft geluk de andere heeft pech en dat is hier net hetzelfde .Ken mensen die met moeite eten bij hun dieren gooien en nooit iets van vitamine geven of uv en noem het maar op en heeft zelfs een dier van 26 jaar (zelf gezien).Wel dat kunnen er veel niet zeggen doe ook maar wat men ons leert maar heb er ook deftig mijn twijfels over en hoopte dat iedereen in dit wereldje eerlijk was en dat is ook niet het geval .

 

groeten

Patrick en daniella

Hoi Patrick en Daniella,

 

Een baardagamen van 26 jaar? :huh:

 

Reptielenwereld is inderdaad dikwijls een harde wereld.

 

Verder proberen wij in ieder geval iedereen zoveel mogelijk te helpen,

kan ik verder ook niets aan doen dat je hier je twijfels over hebt.

 

Jammer dat er de laatste tijd weer zoveel geroddeld wordt. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog dan toch effe een vraagje,bij welke arts ben je geweest in amersfoort ,bij feld miss? een andere rept praktijk weet ik niet in amersfoort.

nu ben ik ook geen kik fan,maar dat is een ander verhaal.

maar wat je goed moet realizeren is dat je dier hoogwaarschijnlijk al ziek was toen je hem kreeg,en niefalen komt vaker voor dan je lief is. en ik denk echt dat jou geen blaam treft.

wat is jou woonplaats als ik vragen mag.

Ik ben bij de DA feld geweest. De praktijk wordt waargenomen door een kerel genaamd Frederick ofzo. Ik woon zelf in Amersfoort en ik moet zeggen dat ik goede ervaring heb met Marja maar das persoonlijk. Ik heb dit diertje gekocht toen zij nog 7 cm groot was ofzo en heb vier enhalf jaar het beestje mogen verzorgen. Gelukkig is ze nu op een beter plek ( Blijft pijn doen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Basenmanuela,

 

Dit is droevig nieuws. :(

 

Is de oorzaak bekend waarom de nieren niet goed werken?

 

Al onze baardjes zitten bij ons op zand, en wij hebben hier geen problemen mee.

Dit al jaren aan een stuk.

 

Baardjes zijn net als alle andere reptielen geen beginners dieren,

algemene kennis is wel een vereiste.

 

Nogmaals sterkte in deze zware en moeilijke periode.

 

Groeten Marc

Nu ik weet wat ze doormaken heb met momenten bijna mijn bed gemaakt naast de terrariums en heb er meer verloren dan me lief is .Nu het enige dat men dan direct vermoed en stilzwijgend denkt is hij kent of weet er niks van en doet alles verkeerd .Weet en heb dit reeds vermeld er zijn dokters voor maar het enige dat je steeds leest is doe een mestonderzoek en bij ons dit en bij ons dat maar zelfs dan helpt dit alles soms niet .Heb ook die vraag gehad van met wat zijn we bezig veel is precies niet genoeg zelfs zo erg dat men geen dieren aan je wil verkopen want ze kunnen een slechte naam krijgen als jij dat dier verliest door je onkunde wel dat wil ik ook eens van mijn hart .Volgens mij is het net als de rest in het leven de ene heeft geluk de andere heeft pech en dat is hier net hetzelfde .Ken mensen die met moeite eten bij hun dieren gooien en nooit iets van vitamine geven of uv en noem het maar op en heeft zelfs een dier van 26 jaar (zelf gezien).Wel dat kunnen er veel niet zeggen doe ook maar wat men ons leert maar heb er ook deftig mijn twijfels over en hoopte dat iedereen in dit wereldje eerlijk was en dat is ook niet het geval .

 

groeten

Patrick en daniella

Hoi Patrick en Daniella,

 

Een baardagamen van 26 jaar? :huh:

 

Reptielenwereld is inderdaad dikwijls een harde wereld.

 

Verder proberen wij in ieder geval iedereen zoveel mogelijk te helpen,

kan ik verder ook niets aan doen dat je hier je twijfels over hebt.

 

Jammer dat er de laatste tijd weer zoveel geroddeld wordt. :(

 

Groetjes Marc B)

Beetje jammer, tis een groot verhaal snap er niet veel van maar dit is mijn eerste baardje die ik verlies en heeft echt de beste vierenhalf jaar van haar leven gehad.

Dus meerdere? hee wie experimenteerde met de beestjes om er achter te komen wat het beste was ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Basenmanuela,

 

Jammer dit te moeten horen en we wensen jullie dan ook veel sterkte toe.

Wat was nu eigenlijk de reden, want dit kan ik moeilijk opmaken uit je verhaal <_<

Je zegt als de nieren goed waren zou ze waarschijnlijk geoppereerd worden, aan wat?

Een dier verliezen is nooit prettig en is dan ook zwaar om dragen.

Wel vind ik het jammer dat dit topic gebruikt word om verwijten te gaan maken.

E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Basenmanuela,

 

Nogmaals gecondoleerd met de zware verlies, blijft altijd zwaar

om een dier te verliezen. :(

 

Nog iets bekend over de oorzaak van de nierproblemen?

 

Wat was de oorzaak dat de nieren niet op hun plaats zaten, een geboorte

afwijking ofzo?

 

En wat bedoel je met; hee wie experimenteerde met de beestjes om er

achter te komen wat het beste was ik niet?

 

Sorry voor de vele vragen, maar dit alles is mij niet duidelijk.

 

Veel sterkte in de moeilijke periode.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke!

ik moest met mijn fav skinkie naar de da,operatie gelukt,dier overleden aan longproblemen,was bij felt geweest.maar goed ,ik kan ook een fout gemaakt hebben.

nierfalen komt voor na door lever vervetting.maar om een dier zo vet te krijgen in anderhalf jaar zou wal heel kunstig zijn.dus ik denk dat er iets anders was.

ik heb vorig jaar een diertje verloren aan een maagbloeding,hij was ook anderhalf,maar een achterblijvertje.

ik woon in nijkerk,we zijn buren dus!

 

en een baardje van 26 jaar,als ze 10 worden in gevangenschap is al speciaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gecondoleerd met dit verlies

 

wij hebben op 1 maand tijd ook 2 baardjes moeten afgeven omwille van nierproblemen

onze eigen vrouw haar nieren werkten ook niet meer , waren geblokkeerd.

1 maand later hebben we een van onze mannen moeten afgeven aan nierproblemen . zijn nieren waen opgezwollen . de da heeft zijn nieren opgestuurd voor verder onderzoek en normaal gezien hebben we tegen het einde van volgende week de resultaten

 

nogmaals sterkte bij dit verlies

 

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

Maar ook Marja kan verkeerd zitten.

 

De dosering van Flagyl heeft ze mij ooit verkeerd gegeven en de tijdsduur van de behandeling was niet goed.Ook kreeg mijn baardje niets tegen de gisten die ontstaan in de darmen na een heftige AB kuur.

Mijn baardje is daaraan doodgegaan.

Zit nu ook bij een andere DA.

 

Ik ben pas nieuw op deze site maar ga binnenkort wat doseringen op het forum zetten.Door mijn beroep (dierenartsassistente) ben ik via goede dierenartsen achter de juiste middelen,doseringen en duur van kuren gekomen.

 

Groeten Sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×