Jump to content

Recommended Posts

Hey hallo, :o

even 't volgende,ben weer eens een beetje ongerust over m'n vriendje.

Ik zit met 't volgende maar eerst even wat anders.

M'n baardje heeft de laatste keer echt heel erg veel last van z'n vervellen gehad,hij is dan ook geheel vervelt,goed chagrijnig van geweest,minder eetlust gehad en iets wat inactief.Hij ademde toen ook al wat vlugger en dieper en heb gedacht dat dit met 't vervellen te maken zou kunnen hebben.

Nu is hij een week geleden zijn laatste velletjes kwijtgeraakt en oh wat was ie blij,z'n beide oogjes ofja er omheen dan en 't velletje in z'n oortjes eruit.mmmmm,fijn!

Maar euh zijn ademkhaling is nog steeds veel te onrustig.

Ik zou 't zo goed mogelijk proberen te omschrijven en vertellen wat ik ervan denk mar ik ga morgen zowieso naar de DA.

Als hij 't goed warm krijgt ademt hij echt een paar keer veel te diep in en uit,daarna wordt 't wel weer minder maar nog steeds niet echt normaal,als hij 't langer warm heeft en actief wordt valt 't op zich ook wel mee.

Heb al eens vaker iets geschreven,'t is een rare,is niet graag in z'n terra,zit liever wat voor de raam te kijken naar de hondjes,vogeltjes en alles wat leeft en beweegt.Normaal is 't dan ook 't geval dat wanneer ie echt actief er ook echt uit MOET. Ik weet m'n kamer is geen terra dus ik zet hem geregeld terug in z'n terra om op te warmen maar dit doet ie echt met tegenzin.Hij is zo al drie nageltjes kwijt geraakt doordat ie eruit MOEST toen ik niet thuis was,er zit een geperforeerde plaat in de terra,(inmiddels verbouwt,wist ik veel toen)moest en zal eruit maarje dit ging dus niet,in zo'n plaatje blijven hangen en zijn nageltje eruit getrokken,ja AUW en euh ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan.

Werk in drie ploegen dus normaal ben ik er altijd voor hem,eens in de drie weken moet ik overdag werken en dan kan ie dus niet wat ie zelf wil maar daar wordt aan gewerkt.Denk en weet zelf dat ie 't niet zo graag te warm heeft,hij is niet anders en ook nog nooit anders geweest,hij voelt zichzelf beter zo

Terugkomend bij waar 't over ging.

Omdat ie nu erg onrustig ademt mag hij er niet uit en hij kruipt dan telkens in z'n grot.Dit omdat ie 't niet graag te warm heeft en nog even iets,de temperatuur in de terra is niet te warm.

Nu 't volgende;zou 't beter zijn om zijn grot er tijdelijk uit te halen dit i.v.m. dat hij er dan vanzelfsprekend niet in kan gaan liggen,zo blijft hij warm,als 't iets met z'n longetjes is lijkt me dit wel noodzakelijk.

Denk zelf dan ook aan een longontsteking,een of andere bacterie of virus aan zijn luchtwegen ofzo,graag wat raad gevraagd...

heeft wel wat slijm uit z'n mondje gehad maar dit is de laatste twee dagen wel alweer wat minder geworden,doet z'n mondje zomaar ineens open,eventjes en dan weer dicht,drie keer gezien nu.

Ik denk ook aan een verstopping,als hij zo diep in en uitademt zie je z'n buikje ook echt goed meebewegen,ik weet niet ofdat ik dit persen kan noemen maar volgens mij niet echt,bij ons beweegt onze buik ook als we ademen maar zoals nu heb ik 't nog niet eerder gezien.verder maakt hij ooit een stikkend bewegingkje met zijn mond en baardje,lijkt op als bij ons als wij bijna over moeten geven,dat je 't wegslikt.Graag wat raad...

Eet goed,ziet er goed uit en wil zijn ding doen maar dit kan even niet,eerst genezen.

Morgen naar de dierenarts.

Gr...Roland ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk valt alles mee!

Wil je ons morgen inlichten wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Zo kunnen we het een beetje volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ik ben vandaag bij d+n geweest en daar praten we vooral over de hobby en ben toch onlangs nog een Leusistic verloren en die had de symptomen dat ze steeds naar adem hapte en het hoofd naar boven hield en dan plots rondsprong en zelfs zo hevig dat ze overal tegen aan vloog .Dan lag ze er weer als dood niks ademhaling en dan begon het opnieuw en zo dagen achter elkaar zelfs in bad .Nu wat wisten ze me uit te leggen wat langwormen zijn en heb er een filmpje van te zien gekregen en moet zeggen dat het er zeer veel op trok .Weet zelf niet wat het is en hoe het er komt maar zou een mogelijkheid kunnen zijn.Nu toch naar de dokter ermee en laat het zeker weten wat het was of is .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×