Jump to content
halsbandit

Opgroei Terrarium

Recommended Posts

hallo mensen

 

ik ga over een +/- 6 tal weken naast mijn auriceps halsbandleguanen baardjes aanschaffen

nu ga ik binnenkort beginnen met de bouw van een nieuwe terrarium

 

ik ga 2 (misschien 3) vrouwtjes baardagamen samen huisvesten

het terrarium waar ze inkomen is 160x50x60 met een achterwand met diverse lipgplateaus.

 

nu vraag ik me af of het raadzaam is om ze eerst in een kleiner terrarium te huisvesten zodat ze beter hun voedsel vinden, etc.. en ze daarna overzet in hun nieuwe bak

het worden trouwens nakweek baardjes en zijn dus dan nog klein en jong?

 

ik hoor graag wat jullie meningen/ervaringen hierin zijn

 

alvast bedankt gr arjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh ik denk 80*50*50 ofzoiets.

Maar de kwekers zullen je hier wel wat meer over kunnen zeggen. Kijk eens wat rond op hun websites...

Share this post


Link to post
Share on other sites

een groot terarium is niet zo een probleem voor kleine jonge baardjes,zolang u ze maar in het oog houd dat ze allemaal eten

 

er zijn altijd dominante ,en deze zijn vluger dan de onderdanige om het eten op te eten,en soms als het niet gezien is hebben de onderdanige geen eten meer over

 

eenmaal ze zich thuisvoelen lopen ze naar hun voedsel toe

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

ik vindt het zelf prettiger jonge dieren eerst in een kleinere bak van +- 50x50x50 op te laten groeien en dan pas in een grotere bak te plaatsen. dit is uit eigen ervaring. ik heb gemerkt als je jongere dieren in een te grote bak zet ( mijne was 100x50x50) dat ze gestrest raakten en stopten met eten. vervolgen zette ik ze in een klienere bak van 40x60x50 (lxbxh) en toen begonnen ze weer te eten.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

met klienere bedoel ik natuurlijk kleinere, o, ja de groote van de baardjes speeld ook een rol deze kun je in verschillende groote's kopen. let wel op dat ze alle drie van dezelfde groote moeten zijn wanneeer je ze samen in een bak wilt plaatsen.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×