Jump to content
Sign in to follow this  
Nismo84

Uv Lamp

Recommended Posts

Heb vandaag een terrarium van 150X50X50 (multiplex 18mm) in elkaar gelijmt..

 

 

Nu zoek ik nog een goede UV lamp hier had ik en site met wat UV lampen welke kan ik het best pakken?

 

KLIK HIER

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen van alle.

iki brand er 3 op het moment,en kan net zo goed een goedkope daglicht lamp kopen.

wat is 150x50x50.l,b,h,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nismo84,

 

bij zo een prachtige afmetingen van je terra raad ik je toch een andere lamp aan hoor en dan zou ik toch voor een Mega-Ray UV Flood van 100Watt gaan , een betere zal je op het ogenblik niet vinden op de markt.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

net als gerrit zegt, de mega ray...

echter kan ik je niet exact vertellen of je de 100 of de 160 moet pakken,ik heb ook een 160 gehad in een 150 x 50 x 50,en dat ging ook prima,maar mijn terrarium had ook flinke verluchting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij verkopen de Mega Ray, zie online shop.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mocht dat iets teveel zijn voor je.. neem dan de geen met het meeste wattage 26 w o.i.d. ? maar niks geeft zoveel uv af als die mega ray! + als het te warm word slaat hij automatisch af. ideaal dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan zal het toch zo`n mega ray moeten worden de afmetingen van me Terra kast zijn trouwens 150X60x70 (lXbXh)

 

ff een vraagje over die mega rays het is niet zo dat ik om de 2 maanden een nieuwe lamp moet kopen want ik heb niet zo`n goede ervaring met die speciale en vooral dure terra lampen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nismo84 ,

 

de Mega-Ray UV Floods van 100Watt die ik hier bij mij hangen heb doen het na 2 jaar nog altijd en zal straks even de UVB meten die deze lampen afgeven , zal zowel deze lamp ( 2 jaar oud ) even nameten als een nieuwe lamp zodat je kan zien wat deze lampen nog altijd afgeven na 2 jaar.

 

Andere uv lampen zijn na verschillende maanden reeds klaar om vervangen te worden en deze dus niet , kosten wel een beetje meer maar gaan dan ook 4 maal langer mee ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ga ik van de week me mega ray lamp ophalen, maar wat voor verlichting kwa hittebron zal ik daarnaast gebruiken?

 

Dus de mega ray in het midden en dan 2 lampen/Tl? ernaast???

 

Kan ik ook gewone philips lampen gebruiken?

 

grt,

Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Michael ,

 

de philips reflectorlampen of de zoomed reflectorlampen zijn identiek dezelfde , het enige verschil wat er tussen deze merken is is de prijs maar philips maak de lampen voor zoomed en zet er dan enkel de merknaam van zoomed op en deze doen de prijs dan de hoogte in gaan ;)

Misschien mag dit hier niet gezegd worden maar dit is nu eenmaal de waarheid ;)

 

Zou wel opletten als je er nog hittebronnen gaat bijbrengen want deze 100 watt geeft h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag mensen!

 

Mag ik vragen wat er tegen is op de lampen waar michael als eerste naar vroeg? Zijn ze echt zo slecht, of zijn ze gewoon niet zo goed als de andere maar kunnen ze wel??

 

groetjes,

 

Frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Frank,

 

Welke lamp bedoel je?

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Frank,

 

Voor baardagamen heb je hier de 10% lamp voor nodig.

 

Het terrarium mag zeker niet hoger zijn als 50 cm.

 

De repti glo spaarlampen van Exo Terra zijn goede lampen, maar de

mega ray is beter.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha...das dan weer duidelijk! Bedankt :D

 

De reden dat ik het vraag is omdat ik zelf nog zit te twijfelen wat voor soort UV lamp ik moet hebben. Ik heb zelf een terrarium gebouwd van 120x60x50 cm (lxbxh) met daarin twee halogeen spotjes van 35 Watt met een dimmer en in het midden een aansluiting voor de UV lamp.

De bedoeling is dat er vanaf aankomende zondag (Reptilica Groningen) een baardje in mijn bezit zal zijn...de eerste :D

 

Iemand een suggestie voor een uv lamp?

 

 

Groetjes,

 

Frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Frank,

 

Bij ons branden ze 12 tot 14 uur per dag.

 

UV wel atijd geleidelijk opbouwen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×