Jump to content

Recommended Posts

hallo ik zou graag wat nuttige tips krijgen over het opvoeden van 14 jongen baardagamen.het is voor mijn de eerste x dat ik jongen heb dus vandaar.alle informatie die ik kan krijgen is welkom.

 

alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dagelijks sproeien

zorgen dat het voedsel niet te groot is

wij geven ze ook vanaf de eerste dag groenten

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral gefeliciteerd :cheer:

 

het eerste dat wij doen is de kleine baarjes die net uit de uitbroeddoosjes zijn,en in het terrarium zitten rust gunnen

 

vanaf de tweede dag enkele buffalo wormpjes in een ondiep schaaltje zetten.

deze verversen we dagelijks als ze nog niet zijn opgegeten

eenmaal we zien dat er eentje een buffalowormpje eet,geven we kleine krekeltjes die bepoederd zijn met calcium

altijd een beetje bij beetje krekeltjes bijgeven

te veel krekeltjes doen sommige baardjes in paniek slaan,en dit veroorzaakt enkel spanningen en stress

vgnaf dag twee zeer fijngesneden andijve aanbieden

wij doen dit smorgens ,en savonds voor het leevend voer te geven

doe enkele buffalo woempjes onder de andijve(dan beweegd de andijve,en eten ze er sneller van

 

vanaf de tweede dag gaan ze hier in bad

het badje word in het terrarium gegeven,daar ze zo geen temperatuurverschil hebben ,en vooral geen tocht

zelf gebruiken we er een klein bakje van "30X20 cm,en een 15 cm hoog

daar doen we lauw water in en vloeibare vitamienen

vanuit het bad gaan ze in een ander bakje met keukenrolpapier in om op te drogen onder de lamp

laat de kleintjes niet aleen,blijf erbij,zo kunt u tijdig ingrijpen waneer er eentje te lang word ondergedrukt door broer of zusjes

duw de kleintjes zachtjes met de kopjes in het water(na een week weten ze wel dat het drinktijd is,en drinken ze wel zonder hulp

 

hier bepoederen we 3 dagen met calcium,en dan een dag met minneral(gele dop)

en zo blijven we herhalen

 

ook hebben we een apart schepje om het zand te zeeften voor de kleintjes

zo hopen we ze zo lang mogelijk zijver te houden

ook waneer de grote uitgekuist zijn eerst grondig handen ontsmetten voor u in het terrarium van de kleintjes komt

 

suk6 met het opkweeken

 

maar geniet er vooral van :cheer:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor deze nuttige info ik zal zo goed mogelijk alles te doen het kost wat tijd maar ja het is dan ook wel leuk om te doen.het navelstreng probleem heeft zich inderdaad zelf al opgelost het is er af en hij rent nog even vrolijk rond dus da zit wel goed denk ik.nu gaan ik eerst maar naar de winkel om nog het een en ander te halen.ze zijn trouwens vandaag 2 dagen dus denk dat ik ze straks ook maar even een bad geef.

 

thanks again

 

gr ronny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×