Jump to content
Marv

Zoomed Warmtemat..

Recommended Posts

Ik wil in mn zelfbouw terra een warmtemat installeren voor de wat koudere nachten van het jaar (laatste maanden is het hierbinnen amper 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo marv ik denk indien je een gezond dier hebt dat 10 graden nog te doen valt hoor zeker gedurende de winter gaan ze toch een aantal maanden inslapen .Nu ikzelf heb van Erwin vernomen dat al wat van onder verwarmd in weze niet zo goed is .En dan spreken we zeker over een diertje dat volgens ik nu begrijp toch steeds met wat parasite in de darmen zit .Want wat doet die warmte van onder die houdt alles lekker warm en verhoogt de kans op uitbreiding van die parasite .Heb zelf ook een warmte steen en heb deze verwijderd om dit zeker te vermijden .Nu op koudere periodes heb ik de dieren toch in de keuken of living staan waar het toch 18 19 graden blijft .Wat er wel beter zou zijn is een warmte lamp van boven af ,en dat zijn keramische in verschillende wattage geeft dus enkel warmte en geen licht af en denk zelf dat het een betere optie is dan de warmte mat .Nu al je ze toch wil gebruiken leg het langs de warmte kant iets vanzand eronder en zand erover maar ze graven en gaan het boeltje toch blootgooien .Nu er zijn andere die veel beter kunnen uitlegen hoe en wat als ik maar dit alles is mijn mening .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

een warmtemat onder een mdf terrarium zou ik zelf niet doen ,de warmte dringd niet voldoende door,en is brandgevaarlijk

(een warmt matje heefd ook ventielatie nodig)

 

zelf ben ik niet voor verwarming van onderuit

beter is het voledige terrarium opwarmen tot ongeveer 18

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo marv ik denk indien je een gezond dier hebt dat 10 graden nog te doen valt hoor zeker gedurende de winter gaan ze toch een aantal maanden inslapen .Nu ikzelf heb van Erwin vernomen dat al wat van onder verwarmd in weze niet zo goed is .En dan spreken we zeker over een diertje dat volgens ik nu begrijp toch steeds met wat parasite in de darmen zit .Want wat doet die warmte van onder die houdt alles lekker warm en verhoogt de kans op uitbreiding van die parasite .Heb zelf ook een warmte steen en heb deze verwijderd om dit zeker te vermijden .Nu op koudere periodes heb ik de dieren toch in de keuken of living staan waar het toch 18 19 graden blijft .Wat er wel beter zou zijn is een warmte lamp van boven af ,en dat zijn keramische in verschillende wattage geeft dus enkel warmte en geen licht af en denk zelf dat het een betere optie is dan de warmte mat .Nu al je ze toch wil gebruiken leg het langs de warmte kant iets vanzand eronder en zand erover maar ze graven en gaan het boeltje toch blootgooien .Nu er zijn andere die veel beter kunnen uitlegen hoe en wat als ik maar dit alles is mijn mening .

Groeten

Patrick en Daniella

Hoi Patrick,

 

10 graden is zeker te koud.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb momenteel in elk van mn mn terrariums een Zoo Med Nocturnal Infrared Heat Lamps hangen die snachts branden. Met deze haal ik net 18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin ;)

 

Goed idee, wel opletten zoals eerder gezegd dat je met porseleinen fittingen werkt bij deze keramische verwarmers en met thermostaat uiteraard.

Succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je de ruimte waar het terrarium staat niet gewoon bijverwarmen in de wintermaanden?

Lijkt mij praktischer dan weer extra fittingen te moeten monteren puur voor de nachtverwarming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ook dat je terra van mdf is gemaakt. Ik denk dat het daarom wel meevalt met de temp. daling. Het zal in het terrarium altijd warmer zijn als in de ruimte zelf omdat dit materiaal ook nog eens aardig warmte kan vasthouden. Langer dan een glazen bak in ieder geval.

Hou je temperatuurmeter in de avonduren is goed in de gaten zou ik zeggen (altijd meten in koude hoek).

 

groetjes John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoa, klein vraagje waarom een porseleinen fitting?

 

Ik vind geen porseleinen fitting met aarding. Mijn thermostaat heeft dat nodig.

 

Hij hangt nu gewoon in een plastieken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoa, klein vraagje waarom een porseleinen fitting?

 

Omdat deze keramische stralers heel wat warmte produceren en een gewone fitting kan smelten met heel gevaarlijke situaties tot gevolg.

Normaal gezien verkopen ze deze bij de terrarium of reptielenzaak, misschien heeft Marc deze ook wel.

Waarom heeft jouw thermostaat een aarding nodig?

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoa, klein vraagje waarom een porseleinen fitting?

 

Ik vind geen porseleinen fitting met aarding. Mijn thermostaat heeft dat nodig.

 

Hij hangt nu gewoon in een plastieken.

Volgens mij is er geen enkele fitting met aarding overal heb je maar een plus en een min ,zelfs de plastieken .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

plastiek is niet hittebestendig genoeg voor een lamp die zoveel warmte geefd,en kan smelten,en zo brand veroorzaken in het slechtste geval

 

de aarding kan aangesloten worden op het bevestegingsstaafje

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×