Jump to content
Sign in to follow this  
phelsuma

Halsbandje Met Trauma

Recommended Posts

Hoi,

 

Mijn halsband vrouwtje is nog niet de oude. Bij een bezoek aan de dierenarts is er niets gevonden in de mest. ook mondrot of schimmels zijn uitgesloten de temperatuur is ook in orde.

Wel heeft ze een afwijking aan haar ruggengraat door te weinig kalk . Dit kan zijn dat de oudermoeder te weinig kalk had of dat de misgroeing al bestond tijdens de vorming in het ei. Verder heeft ze hiervan geen last het is trouwens niet ze erg.

 

conclusie van de dierenarts is dat ze een trauma opgelopen heeft.

 

Ik denk dat het probleem hem ooit ontstaan is door zwarte krekels te geven, er zijn er toen een tweetal uit men ogen ontsnapt de achterwand in. Het duurde even enkele dagen eer ik ze te pakken had (mannen wat maakten die een lawaai) . MOCHT DEZE DENK-PISTE ONMOGELIJK ZIJN MOGEN JULLIE ME DAT MELDEN HOOR.

 

Het probleem tot op heden. Krekels wil ze niet daar gaat ze van lopen. Groenten of fruit is geen spek voor haar bek .

Het enige wat ik bij haar binnen krijg is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krekels in de frigo zetten, dan worden ze loom.

 

EN dan in het terra zetten, maar na een 5-tal minuutjes beginnen ze ook alweer snel te worden.

 

Grtzz

 

(Groenten en fruit beweegt toch ook niet?)

 

Anders een paar dagen niets geven en kijken of ze dan wel eet :)

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je je krekels gaat invriezen dan en het dan geeft , dan zijn ze dood , misschien dat ze ze dan wel eten wil

 

gr sylvia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel voor de tips.

 

Dode dieren of groenten komt ze ook niet aan.

Een paar dagen niets geven durf ik niet meer omdat ze al te mager is.

Ik heb de raad gekregen op een ander forum om de vleugeltjes van de krekels te beschadigen. Zodat ze wel bewegen maar niet te hard.

 

Ik laat morgen alvast men zoontje de vleugeltjes van die krekels doen, want ik ben daar niet zo'n kei in. je kent dat h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen mijn baardjes ziek waren heb ik ze vloeibaar voedsel gegeven voor katten en honden uit blik van da. Ik had dit gemengd met yacult. Hierna waren ze na een paar dagen weer de oude. Je kan ook puppy-poeder gebruiken hier zitten veel dingen in wat ze nodig hebben om te sterken. Dit krijgen puppy's die erg jong zijn en niet meer bij moeder mogen drinken dus afgestoten zijn.

 

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×