Jump to content
Sign in to follow this  
amazingray

Help Welk Geslacht Zijn Mijn Baartjes?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik zou mij eerst even voorstellen, mijn naam is Raymond en ben 30 jaartjes jong. Samen met mijn vriend heb ik twee schatten van baardjes., deze baardjes hebben wij nu ruim een jaar twee baardjes.

 

Wij hebben onze baardjes mike en eef genoemd, en zijn erg nieuwsgierig en soms tikkie brutaal ;-)

 

Maar nu is mijn probleem ik heb aan diverse mensen gevraagd of hun het geslacht konden bepalen. En kreeg steeds als antwoord zijn 2 mannen of de ander vertelde 2 vrouwen. Dus ik dacht ik ga na mijn diernarts toe die ook veel weet van reptielen. Maar vervolgens liet mijn dierenarts weer weten dat het een grote kans is dat ik 2 vrouwen tot mijn beschikking heb. Als dit zo is mag ik van mike wel een leuke meiden naam gaan verzinnen ;-)

 

 

Ik zelf denk dat wj een man en een vrouw hebben, mike is namelijk groter en heeft geel gekleurde onderkaak en deze is ook veel zwarter dan bij eef.

Is het mogelijk dat jullie via een foto mij kunnen laten weten wat ik heb?

 

Zo ja zal ik van de week fotos plaatsen.

 

Dan wilde ik ook weten stel dat ik een man en vrouw heb kan het kwaad dat deze uit het zelfde nest komen. Bedoel hiermee of het kwaad kan als deze twee gaan paren???

 

Wie o wie kan ons helpen want na een jaar zijn wij wel eens benieuwd wat we nou eigenlijk hebben.

 

Tevens vind ik het een mega leuke site en ben weer achter nieuwe dingen gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ten eerste welkom op het forum :D

 

Aan foto's kunnen wij waarschijnlijk zien of het man of vrouw zijn, til de staart omhoog en maak dan een foto dan is het het makkelijkst te zien.

Als het een vrouw en een man is zou ik ze zoiezo scheiden van mekaar. Vrouwen en mannen worden door de meeste kwekers alleen bij mekaar gezet met paren, dit omdat het veel stress veroorzaakt bij zowel de man als vrouw als ze bij mekaar zitten. Ook eet de man tijdens paringstijd niet. Wij houden mannen en vrouwen altijd gescheiden van mekaar.

Ik hoop dat wij allen van het forum je een duidelijk antwoord kunnen geven of het mannen of vrouwen of man en vrouw is.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

leuk om je bij de club te hebben,en plaats idd wat duidelijke fotos ,misschien kunnen we je helpen.

een nestje tussen broer en zus zou geen probleem zijn,maar ja inteelt is nou niet helemaal gezond natuurlijk,en wellicht waren de ouders ook al verwant,dus ik raad je niet aan om zo te kweken.dan is de nakweek dubbel belast,en niet gezond.

in afwachting van wat fotos,veel plezier met je dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×