Jump to content

Recommended Posts

Hoi

 

Er zijn mogelijk krekels ontsnapt in de huiskamer. Wat moet ik doen????? Het terrarium deurtje stond op een klein kiertje en er is er 1 gevonden in de kuiken. Deze was vrij groot en denk dat alleen die de sprong heeft kunnen halen. De andere krekels zijn namelijk een stukje kleiner.

 

Ik heb al 2 schotels met bloem en water geplaats.

 

Nog andere handige tips???

 

Nog een vraag!!

Mag je eens in de zoveel tijd de baardjes ontwormingspoeder geven? Of zeggen jullie dit alleen te doen wanneer je denkt er last van te hebben.

 

 

Greetz AKira

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) en dan? :lol: het is weer een tijdje geleden, maar soms kom ik er ook een tegen in huis waar hij niet hoort te zijn :rolleyes: (en sjierpen kunnen ze dan wel zeer goed <_< ) ze zullen wel vanzelf sterven :cheer:

 

2) eens om de zoveel tijd een mest ondezoek laten doen en dus alleen handelen wanneer je 100% zeker bent dat het nodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gehoord dat ze zich kunnen nestelen en dat het een plaag kan worden. Dus ik hoef me niet druk te maken gelukkig. Niet dat ik me druk maakte maar mijn vriendin was behoorlijk geschrokken zo in de vroege morgen. Ze wekte me met die niet leuke nieuws om 6:45. Dus volgende keren check ik de deuren 4 dubbel. Terwijl die maar op echt een klein kiertjes stond.

 

Kan ik met poep naar de da gaan voor onderzoek? Of moet ik dit van te voren melden. Ik zal dit ook wel aan het dierenarts in de buurt navragen.

 

Super voor de snelle reactie!!

 

GReetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

als krekels geen vocht vinden sterven ze na een paar dagen

 

kerkels vormen geen plaag hoor,stel uw vriendin maar gerust

 

zet een kleefdoosje

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pf als je vriendin er geen probs mee heeft gewoon laten sterven.

 

Bij mij zijn in het begin ook een paar krekels ontsnapt.

Nu als men ma enig dier tegen komt krijg ik hier de schuld. Al is het een mier. Die is bij mij ontsnapt :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat wilt voorkomen kan je gewoon ergens in een hoekje een klein bakje met zelfrijzend bakmeel neerzetten en een bakje water.... Ben je er zo vanaf! Het moet wel zelfrijzend meel zijn he?

 

De krekels zijn gek op meel en als het nu toevallig rijzend meel is en ze drinken een beetje..... als je ze dood wilt hebben moet je ze dat geven !

 

Als je een krekelkweek hebt in een kamer is het ook verstandig het in elk hoekje van de kamer neer te zetten.

Als het nog koud is gaan ze ook vanzelf dood maar dat duurt langer.

En als het straks warmer weer wordt kunnen ze heel lang overleven in spleten, kieren, onder kasten ed. Met het meel niet, dan zijn ze de volgende dag dood en heb je geen kans op plagen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

inderdaad mijn katten zijn dol op krekels (vinden ze leuke speeltjes)

als er een krekel ontsapt heeft deze weinig tijd om te genieten van zijn vrijheid.

groetjes marjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dikke vogelspin los laten lopen haha vind uw vriendin ook vast wel een oplossing whaha :cheer::shout:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×