Jump to content
Sign in to follow this  
mandy en giovanni

Samen?

Recommended Posts

Bedankt Jo ,ik heb een hoop info gevonden,maar zou je de 2 wateragaamsoorten samen in een terrarium kunnen houden,als het natuutlijk vrouwen zijn,dus 1 man meerdere vrouwen? Groetjes :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Sommigen zullen misschien beweren van wel, maar ik persoonlijk zou het niet doen.

Wateragamen zijn nogal onstuimig van karakter en zouden elkaar alleen maar is stress jagen.

Ze hebben dan misschien wel bijna identiek dezelfde leefomstandigheden, in de natuur ligt hun verspreidingsgebied nogal uit elkaar.

Combineren van verschillende soorten kan wel nog eens lukken als je bv. over een serre beschikt, maar in een standaartterra is dit niet echt aan te raden omdat de ruimte hier toch enigsinds beperkt blijft en de dieren niet zo gemakkelijk uit een eigen plekje te kiezen hebben.

Ik weet wel dat je soms de gekste combinaties ziet in winkels, maar als definief veblijf samen is dit zeker niet aan te raden.

Combineren wil wel nog eens lukken tussen dagactieve dieren en nachtactieve dieren uit hetzelfde verspreidingsgebied daar deze elkaar dan ook niet voor de voeten lopen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow, gelukkig lees ik dit :P

was een tijdje geleden van plan om ook australische wateragamen te kopen om ze bij men groene wateragamen te zetten. volgens de verkoper weer geen enkel probleem ..... Heb nu wel al geleerd dat die mensen alleen maar aan hun portomonee denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,we hebben toch een aust.wateragaam erbij gezet :o ,een vrouwtje,ze is hier nu 2,5maand en het gaat tot nu toe goed.Ze kwam uit een heel klein vies terrarium(60/40/40),is wel erg bang,maar je ziet haar wel opbloeien.De eerste weken was het aftasten,vooral ons grote vrouwtje(de ander is iets kleiner)wilde weten wie er bij ze kwam wonen,maar nu liggen ze over mekaar heen te slapen.Maar ik blijf het toch in de gaten houden .We gaan binnenkort een groot terrarium maken zodat ze nog meer ruimte krijgen.DOEI :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×