Jump to content
phelsuma

Het Ziet Er Niet Uit Maar Werkt Wel

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik wist wel dat mijn dame zwanger was maar niet dat ze gisteren ging leggen. Ze at immers nog heel wat en was echt niet zo dik. Mijn bestelde broedstoof was helaas nog niet binnen, dus moest ik zelf maar iets in elkaar steken.

Ik vond een oud klein visbakje, piepschuim een lamp en een computer ventilator en per toeval nog wat kleine prutsen voor voeler met termostaat.

 

Ik had algauw een tweetal uurtjes nodig en toen ik naar het terra terug ging bleken de eitjes helemaal ingedeukt. Ik heb ze wel nog in de broedstoof gelegd.

Ik laat even een paar foto's zien als jullie denken dat het niet meer goed komt meld het even het is namelijk men eerste keer dat ik eitjes heb.

 

Let niet op het ontwerp het ziet er niet uit maar ik moet nog 14 dagen wachten op het blauwe broedstoofje, ik wou enkel die broedstoof omdat ik die ook zou kunnen gebruiken voor men halsbandjes hun winterslaap.

 

broeden001lb4.th.jpg broeden003ax4.th.jpg broeden007cd8.th.jpg broeden008pz8.th.jpg

 

groetjes peggy

Edited by Maxximum

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt wel goed met de eitjes hoor,deze zwellen wel terug op

 

waneer de eitjes gelegd zijn bedekken met een licht vochtige zand,en dan blijven ze lang goed

 

zou wel wat meer plaats tussen de eitjes laten in het doosje

(ze zullen nog opzwellen,en dan raken ze elkaar)

op zich geen probleem,maar als er eentje afsterfd,en rot word kan het het buurdeitje ook besmetten

 

 

sucses met het uitbroeden

 

grortjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Ik wist wel dat mijn dame zwanger was maar niet dat ze gisteren ging leggen. Ze at immers nog heel wat en was echt niet zo dik. Mijn bestelde broedstoof was helaas nog niet binnen, dus moest ik zelf maar iets in elkaar steken.

Ik vond een oud klein visbakje, piepschuim een lamp en een computer ventilator en per toeval nog wat kleine prutsen voor voeler met termostaat.

 

Ik had algauw een tweetal uurtjes nodig en toen ik naar het terra terug ging bleken de eitjes helemaal ingedeukt. Ik heb ze wel nog in de broedstoof gelegd.

Ik laat even een paar foto's zien als jullie denken dat het niet meer goed komt meld het even het is namelijk men eerste keer dat ik eitjes heb.

 

Let niet op het ontwerp het ziet er niet uit maar ik moet nog 14 dagen wachten op het blauwe broedstoofje, ik wou enkel die broedstoof omdat ik die ook zou kunnen gebruiken voor men halsbandjes hun winterslaap.

 

 

 

groetjes peggy

Hallo nu als je nog eens zoiets hebt weet niet van waar je moet komen maar mag je altijd een mailtje sturen of de vraag om een broedstoof uit te lenen hoor.

Groeten

Patrick en Daniella

 

Hallo judge, als je een bericht wil citeren laat dan a.u.b. de foto's achterwege anders krijgen we hier wel veel dezelfde foto's terug ;)

Groetjes, Jo

Edited by JDG

Share this post


Link to post
Share on other sites

de broedstoof ziet er vrij goed uit

maar bij de eitjes heb ik toch mijn twijfels of deze nog goed komen

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben benieuwd hoor!

bonnie at ook hoor,ik dacht dat ze verstopt zat ofzo,want ze was wel wat ronder dan anders.

ik ben benieuwd hoe het uitbroeden verder verloop! maar handig knutsel werkje :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peggy ;)

 

Knap knutselwerk hoor :cheer:

Een tip, werk met twee lampen van een zo laag mogelijk wattage, zo kan je altijd terugvallen op een tweede lamp als er

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zit er een lamp in , ik gebruik natte stoof , (neem aan dat dat bij jou ook zo is ) dan had ik volgens mij geen lamp nodig .

 

gr sylvia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo phelsuma ,

 

als ik het goed gezien heb heb je de eitjes bovenop de vermiculiet gelegd , probeer deze in het vervolg 3/4 in te graven zodat je eitjes dadelijk het vocht van de vermiculiet kunnen opnemen zodat ze vlug opzwellen.

Op de foto te zien waren er al enkele verloren gegaan maar had je er toch nog enkele kunnen redden maar volgens mij is het nu te laat want ze zullen wel reeds allemaal verdroogd zijn.

Zoals Erwin reeds aanhaalde altijd een beetje vochtige zand over de eitjes leggen als je ze niet dadelijk op vermiculiet kunt leggen dan kan je deze een tijdje bewaren voordat ze beginnen te verdrogen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom zit er een lamp in , ik gebruik natte stoof , (neem aan dat dat bij jou ook zo is ) dan had ik volgens mij geen lamp nodig .

 

gr sylvia

Hoi Sylvia ;)

 

De stoof van Peggy is een voorbeeld van een droge broeistoof.

Deze self-made stoof maakt enkel gebruik van lampen als warmtebronook warmtekabel-of mat kan bij deze wijze ook dienst doen.

Wat jij bedoeld is een natte broeikas.

Hierbij wordt water opgewarmd die de lucht op zijn beurt verwarmd.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom zit er een lamp in , ik gebruik natte stoof , (neem aan dat dat bij jou ook zo is ) dan had ik volgens mij geen lamp nodig .

 

gr sylvia

Hoi Sylvia ;)

 

De stoof van Peggy is een voorbeeld van een droge broeistoof.

Deze self-made stoof maakt enkel gebruik van lampen als warmtebronook warmtekabel-of mat kan bij deze wijze ook dienst doen.

Wat jij bedoeld is een natte broeikas.

Hierbij wordt water opgewarmd die de lucht op zijn beurt verwarmd.

 

Grtzzz :D Jo

dacht al zoiets :D , zat ik dus wel goed

 

gr sylvia

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Bedankt voor de tips. Ik ga er inderdaad een tweede warmte bron in maken. Hopelijk komt er toch een eitje uit. Ik wacht nog een weekje om te zien of er verandering in komt. Tot hiertoe is er nog niets veranderd.

 

Het is te hopen dat bij het volgende legsel mijn bestelde stoof binnen is. Deze stoof heeft niet overal dezelfde tempratuur . De ventilator doet niet 100 percent zijn werk. Mischien dat een bijkomde warmtebron inderdaad de tempratuur overal hetzelfde is.

 

groeten peggy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg spannend. Succes hopelijk komen er toch nog een paar eitjes uit.

 

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb vandaag 15 eitjes weggegoooid omdat het vermiluciet beschimmeld was en de eitjes bijna zo goed als plat waren.

 

In de eitjes zat niets anders als een gele brij.

De vijf overgebleven eitjes zijn wit nog goed oveel met een hel klein deukje.

 

 

Ik wacht nog even af voor deze laatste vijf eitjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer!

maar beter nu dan over een maand!

er komen meer eitjes.

je kon het proberen.en je krijgt je nieuwe stoof binnekort toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ja dat is waar de volgende keer meer geluk.

Ik hoop dat ze inderdaad nu binnen is op de afgesproken datum en dat zou 6 maart moeten zijn.

 

Er is hier in de omtrek echt geen winkel waar ik ze anders zou kunnen bestellen, dus ik kan enkel maar hopen op geluk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ook aan de eitjes liggen hoor

als deze niet bevruchd zijn,vallen deze na een tijdje in of beschimmelen ze

 

versteek geen eitjes van de eene naar de andere stoof als het niet echt nodig is

 

onze drooge broedstoof (defekte labostoof)word word verwarmd met 4 vriezer lampjes

 

onze beste eitjes gaan nog steets in de natte stoof,daar ikzelf er meer vertrouwen in heb,en minder uitval heb (deze is ingewerkt in de muur in de huiskamer,dus steets in het zicht :cheer: )

BROEDSTOOFA.jpg

hier nog leeg,maar :rolleyes: voor het ogenblik vol :D

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol erwin,is hij wel groot genoeg!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze niet,de andere wel :rolleyes: deze is voor de speciaaltjes :rolleyes:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze niet,de andere wel :rolleyes: deze is voor de speciaaltjes :rolleyes:

 

groetjes

erwin&sonja

Deze moeten wel heel speciaal zijn, want zo te zien hebben deze wel een hele goeie engelbewaarder :P

Baardje is geboren halelulja!!! halo!!! baardje is geboren in een bakske vol met ........vermiculiet :P:lol::P

 

sorry Erwin, maar ik mag mij toch even laten gaan h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je was me net voor jdg!!!

 

Grappig

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ anieta

lol erwin,is hij wel groot genoeg!!!!!

waar heb ik dit nog gehoord :rolleyes::rolleyes:

 

de kruislieveheer met opgestoken middenvinger,is een overblijfsel van een jarenlange verzameling geweest

op deze muur hebben 83 verschillende bronzen kruislieveheer's gehangen(zonder kruis),en allemaal met opgestoken middenvinger,en met een minimum grote van 40 cm

met deze samenstelling hebben we verschillende prijzen gewonnen op kunstwedstrijden in binnen en buitenland

 

de voledige verzameling is verkocht,en hangd nu ergens in italie

zelf had ik het er moeilijk mee,maar de vrouw des huizes was zeer blij met een stofvrije muur :(

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×