Jump to content
Sign in to follow this  
jochen jossaer

Wateragamen

Recommended Posts

hoi,

 

iets wat ik me al een lange tijd afvraag, maar waar ik nog steeds geen antwoord op heb... "waarom bewegen wateragamen steeds met hun hoofd op en neer, als ze hun vrouwtje tegen komen ?!"

 

 

grtzzz.... j :P chen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hier wat info voor je.. heb zelf ook wateragamen gehad..

 

Wateragamen kennen een typische hagendissen paring met kop knikken en bijt gedrag.. het mannetje kop knikt naat vrouwtje waarom weet ik niet precies maar ze doen het en het bijten doen ze meestal tijdens het paren..

 

Jonge wateragamen vertonen het leuke zwaai gedrag deden ze bij meestal als ze zich bedreigt voelden of als ze achter de krekels aan gingen.

 

Mijn wateragamen lagen altijd op takl boven waterbasin en lieten zich erdan in glijden, en ook echt onder water te zwemmen dus raad je aan grote water basin in bak te hebben maar ook land gedeelte want ze graven ook graag.

 

voerde ze krekels, sprinkhanen, pinkys, slakken, buffelo worm, meelwormen,

en ook groente en fruit toen ze 5 maand oud waren moeten ze wel leren eten..

andijvie, bleekselderij, tauge en wortels niet te veel, kiwi, aardbei, meloen,komkommer, banaan..

 

mijn oudste wateragaam is 12 jaar geworden dus hoe rekening mee dat je ze echt voor langere tijd hebt en neem groot terrarium..

 

succes aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jochen ;)

 

Dit verbaast mij een beetje van jou en dit terwijl je met een moeilijke soort al kweekresultaten bereikt hebt :P;)

Zoals Aliena al een beetje zei, is het bij wateragamen niets anders dan het normale gedrag zoals de meeste hagedissen en dat is communicatie.

Mannetjes knikken en vrouwtje beantwoorden dit (meestal)met een armzwaai.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe oud is u wateragaam en is het een mannetje dat u weet het zal namelijk heel goed kunnen dat het mannetje wilt paren en hoogswaarschijdelijk heeft u ook een vrouwtje in de bak of de wateragaam weet wat paren is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×