Jump to content
Fragrancy

Quarantaine Bak

Recommended Posts

Hello,

 

Ik wil een nieuwe quarantaine bak maken uit meubelpaneel.

Mijn glazen bak begint al te versplinteren bij de ruitjes.

 

Nu mijn vraag is om een bak van 100*50*40 te verwarmen, zijn dan 2 halogeen spotjes van 35W voldoende? Zodat het niet te warm is, ivm groei bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

twee halogeenspotjes van 35wat zijn voldoende om te verwarmen(al verkies ikzelf 50wat met dimmer)

halogeen heefd wel niet voldoende licht naar mijn zin,en heb er een tl bij geplaarst(zeker in de zomer als de dimmer minder staat.

hallogeen met een E27 fitting hebben mijn voorkeur

(deze zijn gemakelijker te wisselen met een spaarlamp in de zomer)

waneer u een poreslijnen fitting neemd kan er zelfs een flood in bij zwakkere dieren die beter even aleen moeten)

 

 

groetjes

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb geen idee,maar bedenk net wel dat ik je adres hebt weggekiept!!

stuur het nog even door!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Voor een bak met deze afmetingen gebruik ikzelf een spot van 60W en een spaarlamp, deze is wel in glas.

De spot kun je natuurlijk ook veranderen door een halogeenlamp met draadfitting.

Glas verdiend ook mijn voorkeur voor quarantaine en/of opgroei bakken omdat deze gemakkelijker te onstmetten zijn als je er natuurlijk geen achterwand in aanbrengt.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
twee halogeenspotjes van 35wat zijn voldoende om te verwarmen(al verkies ikzelf 50wat met dimmer)

halogeen heefd wel niet voldoende licht naar mijn zin,en heb er een tl bij geplaarst(zeker in de zomer als de dimmer minder staat.

hallogeen met een E27 fitting hebben mijn voorkeur

(deze zijn gemakelijker te wisselen met een spaarlamp in de zomer)

waneer u een poreslijnen fitting neemd kan er zelfs een flood in bij zwakkere dieren die beter even aleen moeten)

 

 

groetjes

erwin

Erwin even een vraag op dit item is het niet aangewezen van net iets langer(tijdsduur een 12 a14 hr) en warmer te maken bij ziekere dieren of heb ik dat mis ??? Want met 35 watt lampen kan je toch nooit 35 graden of meer bekomen .Heb zelf nu een bakje van 40 bij 40 en gebruik een 60 watt lamp en gebruik dan bij de voeding een kleine hoeveelheid D3.

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 160X50X60 terariums in onze huiskamer hebben 2 halogeenspotjes van 35 wat

,en deze moet ik dimmen,anders is het te warm(de huiskamer is wel steets rond de 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×