Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

 

even een vraagje:

Wil een hoek van 't terra met stukken steen en lei gaan maken,

ben al wat aan 't puzzelen geweest hoe ik 't ga neer ga leggen en op zich ligt 't vrij stevig maar 't moet vast komen ligggen,met welke lijm,kit,cement of iets dergelijks kan ik dit 't best doen? Alvast bedankt...

 

gr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn verschillende mogelijkheden

 

je kan alles met epoxihars aan elkaar lijmen(maar zeer duur)

je kan ciliconen kit nemen(waar je glas mee verlijmd)

fix it all werkt ook goed op alle drage ondergronden

keien boor ikzelf een gat of twee drie in,lijn er met epoxi een vijs in,en herhaaldit in de andere kei,en plaats ze zo op elkaar(muurvast)(met fix it all werkt het ook)

 

TIP:lijm geen steenen tegen uw glas,zorg dat alles zo vast en stabiel staat,gemakelijker om onder de kraan proper te maken(uitwerpselen)als het eruitkan

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ciliconen kit gaat erg goed,

 

ik heb voor kameleons een boomstam op glas geplakt met die kit zit er al een jaar op en ziet er gaaf uit ik ga vanavond maar is foto

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zijn verschillende mogelijkheden

 

je kan alles met epoxihars aan elkaar lijmen(maar zeer duur)

je kan ciliconen kit nemen(waar je glas mee verlijmd)

fix it all werkt ook goed op alle drage ondergronden

keien boor ikzelf een gat of twee drie in,lijn er met epoxi een vijs in,en herhaaldit in de andere kei,en plaats ze zo op elkaar(muurvast)(met fix it all werkt het ook)

 

TIP:lijm geen steenen tegen uw glas,zorg dat alles zo vast en stabiel staat,gemakelijker om onder de kraan proper te maken(uitwerpselen)als het eruitkan

 

groetjes

 

erwin&sonja

Beste Erwin,

 

heb nog even een vraagje,nu ik toch bezig ben ga ik ook maar meteen een achterwandje maken.

Wil ik gaan doen met mdf,piepschuim en tegellijm,en hoe moet ik dit precies doen?

Snap wel,wandje op maat snijden,brokstukken snijden en ertegenaan plakken,maar dan,wat smeer ik over dat piepschuim? :huh: en maakt 't uit wat voor verf ik gebruik? :unsure:

Alweer alvast bedankt... ;)

 

gr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolan ,ik heb een deel fotos gezte onder een item waar alles stap voor stap uitgelegd is met fotos .Nu er zijn er nog die het gedaan hebben moet eens verder in het verleden zien maar zal het even uitlegen wat ik gedaan heb want er zijn natuurlijk nog vele oplossingen .Eerst wat vormen snijden uit isomoplaat kan je best in 2 cm dikte kopen en kost niet veel voor een pak.Dan met de juiste lijm heb er van de hubo gekocht delen aan elkaat kleven en in het terrarium (kan het ook eerst buiten het terrarium) dat 24 hr laten drogen .Kan echt je fantasie laten werken om iets te maken en kan er schapjes enz opkleven .Dan de tweede dag een mengsel maken van tegellijm kost ook niet veel en dat er lekker opsmeren wel overal zien dat je alles ingesmeerd hebt.Dit heb ik drie dagen op rij gedaan zodat er een drie lagen opliggen ,kan je steentjes opsmeren maar heb ik niet gedaan vond het zo grof genoeg .Dan een paar dagen laten rusten zodat het echt droog is en dan komt het verfen .Heb een specialen verf laten maken (krasvrij) deze was wel duur 42 Euro voor een liter en net genoeg voor twee lagen .Heb dan nog 2,5 liter acrylaatverf bijgekocht voor de andere en is net hetzelfde misschien niet zo hard moet ik nog ondervinden.Nu het belangrijkste is dat het verf op basis is van water dus geen tinner of white spirit !!!Dan als alles klaar is enkele dagen laten drogen en ikzelf laat dan een tijd (een kleine week) gedurende de nacht een lamp van 80 watt branden om de geuren eruit te krijgen .Zo Rolan hoop dat je alles begrijpt vanaf dat ik iets meer tijd heb zal ik eens zien waar het juist staat maar normaal moet je met dit zeker verder kunnen .

Suc 6

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry het is Roland en niet Rolan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Patrick,

 

Hartstikke tof van je voor de nuttige info.

Dankjewel,als ie klaar is zal ik wat foto's plaatsen.

 

gr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×