Jump to content

Recommended Posts

oh jee... er zijn zoveel die de vraag stellen en nu ik ook.... :o

 

wij hebben een nieuw ter gebouwd voor onze baardjes, maar nu het ter af is, wil ik hem t

Share this post


Link to post
Share on other sites

baardjes leven eigenlijk solitair,zels wil ik niet met eieren komen te zitten dus heb alleen maar 1 man,maar zover ik het weet is het geen goed idee om een hele groep in 1 terra te houden.

als je wel wilt kweken zou ik niet meer dan 1 man en 2 vrouwtjes bij elkaar zetten.maar dan kan je dus rustig ong 8legsels per jaar verwachtten,wat doe je met al die eieren.dan loop je de kans op legnood is ook niet prettig,blijf je naar de da lopen.kost veel,heb ik het nog niet over de stress. zet je 2mannen met 4 vrouwtjes in 1 terra krijg je probs met de mannetjes in de paartijd,die duurt de hele zomer.

dus zo denk ik erover,zien wat de anderen zeggen.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

door het antwoord van anita ben ik beginnen te twijfelen aan je vraag

dus daarom mijn vraag wil je in dit terra van 175

Share this post


Link to post
Share on other sites

o heb ik het ook verkeerd begrepen,ik dacht dat het over baardjes ging,van gekko heb ik verders ook geen weet ;)

anita

kan er wel eenvoudig voor je achterkomen als het nodig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat om luipaardgekko's, die wil ik er in gaan zetten.

 

Mijn baardjes krijgen een terretje van 250*60*50, dat vond ik zelf een mooiere maat en in de kamer waar ze staan maakt het eigenlijk geen sikkepit uit of de stelling nou 150 wordt of 250. Dus dan denk ik alleen maar: groter is beter!

 

maar het gaat dus om luipaardjes. daar wil een groepje van houden :D

op google kan ik niet echt direct iets vinden. op zich kun je natuurlijk de minimale grote die doorgaans aanggeven wordt voor luipaardjes wel doorberekenen, maar ik hoop meer op een antwoord van iemand die bijvoorbeeld ook een iets grotere groep heeft of er toevallig op andere wijze ervaring mee heeft.

 

bezint eer ge ebgint B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vitti ;)

 

na enig zoekwerk ben ik iets tegengekomen

voor gekko's raad men minimaal 60x38x30 aan voor een paartje of trio

maar men raad aan om een grotere groep in een grotere bak te plaatsen

dus ik denk dat je daar toch een groepje van een 6 tot 8 vrouwtjes + 1 mannetje in kunt plaatsen

1 mannetje dus want mannetjes zijn vaak onderling agressief

hopelijk heb je hier wat aan

 

grtzzzz B) jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al zei, ik heb zelf wel een idee, maar wou eerst even andere ideeen afwachten. wat jij voorstelt is wat ik ook al m'n hoofd had. had idd ook de opp. doorgerekend. vind het zelf ook wel een mooi aantal. en idd natuuuuuurlijk maar 1 mannetje ;) weet ook niet of ik die wel direct bij de dames in wil hebben hoor. eerst maar een theekransje vormen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×