Jump to content
Sign in to follow this  
poema

Eens Iets Totaal Anders

Recommended Posts

Hoi Poema,

 

Mooie foto's van een prachtige slang. ;)

 

Heb je er ook een man van?

 

Valt deze ook onder de wurgslangen?

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er geen man van helaas.

het is nog een jong diertje nk. eind '06

dit is echt een giftige slang ;)

familie van deze vinden we hier in nederland namelijk Vipera berus. D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige slang :rolleyes: maar jammer genoeg ook redelijk gevaarlijk en giftig.

Dus oppassen geblazen zou ik zeggen.

Succes ermee.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt dat je bij gift slangen vaak hele mooie dieren ziet, zoals hier op de foto boven.

 

Ik zou er persoolijk nooit aan beginnen omdat ik nogal onvoorzichtig ben ;)

Ik ben al redelijk vaak gebeten door ball pythons boa's en rattenslangen doordat ik soms te onmundig ben en gewoon de hand ik de bakken doe om de waterbak te pakken of iets dergelijks.

 

Daarom zou het voor mijn geen goede keuze zijn.Maar nogmaals er zijn hele mooie giftige dieren bij die ik mooie vind ;)

 

Ohh ja Heloderma's vind ik heel mooi ;) Misschien die ooit eens.

 

Heb je al lang giftslangen poema??En welke heb je nog meer??

 

Groetjes Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind et ook een heel mooi beesje,

is et gif erg giftig ? wat krijg je dan als je gebeten word of...? heb je dan gewoon een groot probleem..? :P

maar nogmaals een mooie slang groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de leuke reakties :D

 

Ik vindt dat je bij gift slangen vaak hele mooie dieren ziet, zoals hier op de foto boven.

 

ik deel die mening 100% maar ook wurgslangen kunnen zeer mooi en appart zijn!

 

Heb je al lang giftslangen poema??En welke heb je nog meer??

 

in theorie heb ik altijd gifslangen gehad. ik ben begonnen met Spalerosophis diadema cliffordi en dit is een Opistoglyfe slang. dus kauwgif.

deze adder heb ik net iets langer dan een maand. een zeer leuk diertje om te houden erg rustig en is ook mijn enige "echte" gifslang.

 

is et gif erg giftig ? wat krijg je dan als je gebeten word of...? heb je dan gewoon een groot probleem..? tongue.gif

 

wat is erg giftig. als je kijkt naar hoeveel gif ze nodig hebben om 1 kg muizen te doden (LD50 waarde) dan kom je niet heel hoog uit. maar een beet kan toch behoorlijke gevolgen hebben. heb foto's gezien waar de hele arm heel erg dik is! in 1e instantie is het vaak de allergische reaktie op een beet of de stress die je krijgt van een beet. de gedachte er zit gif in mij zal je hart sneller doen kloppen en noem maar op. het gif kan een anafylactische shock veroorzaken en dit is levensgevaarlijk. ik heb een protocol gemaakt voor het geval dat dit diertje me bijt hier staat enige info over de slang op wat er kan gebeuren met mij na een beet, het nummer van mijn huisarts en van Serpo in delft en het antiserum bank daar. het is dan wel een rustig dier maar het is en blijft een gifslang en hier dien je naar te kijken en niet mee te spelen.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites
dank voor de leuke reakties :D

 

Ik vindt dat je bij gift slangen vaak hele mooie dieren ziet, zoals hier op de foto boven.

 

ik deel die mening 100% maar ook wurgslangen kunnen zeer mooi en appart zijn!

 

Wat zijn eigenlijk nog meer soorten die mild gift hebben?? Ik ben helemaal niet thuis in giftslangen maar zeker wel geinteresseerd.

 

Groeten Raymond.

Bij wurgslangen zijn idd hele mooie dieren bij :wub: Ik ben zelf helemaal idolaat van woma's en zwartkoppen :wub::wub: De laatste moet ik nog even voor sparen lol

 

Het leuk van het vehaal is ook nog eens toen ik in 1995 met reptielen ben begonnen helemaal niks van slangen moest hebben . :D Ondertussen heb ik wel ondervonden dat reptielen in het algemeen heel fascinerend kunnen zijn.

 

Natuurlijk heb je wel een voorkeur maar niet te min allemaal schitterend om te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn eigenlijk nog meer soorten die mild gift hebben?? Ik ben helemaal niet thuis in giftslangen maar zeker wel geinteresseerd.

 

Groeten Raymond.

 

even ter duidelijkheid dit zijn absoluut geen miltgiftige slangen ;) weet niet of je dat bedoelt

mijn diadema's zijn ook geen miltgiftige slangen hun gif is zelfs sterker geconsentreerd dan dat van mijn adder. het is alleen zo dat mijn diadema's moeten kauwen om het gif in de prooi te krijgen. en daarom duurt het langer eer het gif in je lichaam is en je er effecten van krijgt.

 

er zijn zeker genoeg Opistoglyfe slangen hoor ;)

Boiga sp.

Phillothamnus sp.

Heterodon sp.

Spalerosophis sp.

Thamnophis sp.

(ik weet niet of alle namen correct zijn)

 

dat zijn soorten die ik zo even uit mijn blote hoofd kan opschrijven

als je echt geinteresseerd bent en je er ook in wil verdiepen kun je eens een kijkje nemen op www.dgl-gifslangen.nl

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hoi

ik heb ook 2 slangen zitte he,heel mooi zonder meer

maar ik vind een aantal gifslangen ook zeer mooi en zou er graag 1 hebben,

maar ik heb nog nooit gehoord dat je in nedeland tegengif (indien nodig)

kan halen dat houd mij dus een beetjuh tegen...

is jou slang ook zo giftig of word je er alleen goed ziek van?

 

mare het is echt een mooi beestje

grz kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is in geen enkel geval speelgoed ookal kun je de een makkelijker aan dan de ander. nogmaals het grootste gevaar is een anyfalactische shok! in nl is serum verkrijgbaar maar laat dit absoluut niet de insteek zijn! handen uit de bak als het dier er in zit niet handteren als je alleen thuis bent etc. etc.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×