Jump to content
Sign in to follow this  
ronididodi

Te Klein Terrarium

Recommended Posts

hoi allemaal

als je dit leest is de advertentie mischien al weg,maar op marktplaats staat/stond een advertentie onder 'terrariums 7-1-08 om21:07.

2 volwassen baardgamen van 42 cm en 48 in een terrarium van 80x40x50 cm.

zo te zien ook maar 1 lamp en een laagje zand van nog geen halve cm.

en het ergste is nog...sommige mensen doen het nog geen eens bewust.

in mijn ogen moeten 2 volwassen baardagamen minimaal in een bak van 120x50 x50.evt 100x50x50 maar ik vind dat persoonlijk te klein

 

op 1 of andere mannier laten mensen zich niet genoeg inlichten,en krijg je zulke toestanden.

sommige mensen gaan naar een terrarium winkel en zonder dat ze het zelf wisten komen ze met 2 jonge baardtjes thuis, een leuk terrarium met alles erop en er aan.

de verkoper heeft je alles vertelt......onder de uv en warmte lamp een x aantal graden,lampen een x aantal uur aan,paar keer in de week levend voer en elke dag groenvoer aanbieden,dat is toch 'eigenlijk'wat je moet weten denken sommige.

maar er komt meer bij kijken.............

en dan komen ze voor verassingen te staan.mijn baardagaam eet niet meer en kruip alsmaar in een hoekje(mischien is het wel december en gaat hij/zij in winter-rust)had je kunnen en moeten weten.mijn baardje is sloom en lijkt wel versuft,onder mijn lampen is het 30 graden is dat goed(nee dat is veelste koud en daar door is ze mischien wel sloom en suf)had je kunnen en moeten weten.ik heb anderhalf jaar geleden 2 jonge agaampjes gekocht en nu blijken het 2 mannetjes te zijn en vechten steeds met elkaar,moet er nu 1 van de 2 weg( ja mannetjes kunnen bijna nooit samen)had je kunnen en moeten weten.het blijkt een paartje te zijn,en het vrouwtje is bevrucht moet mijn mannetje nu in een ander terrarium?maar ik heb geen 2 de terrarium(ja mannetjes moeten indd apart)had je kunnen en moeten weten.dat 2 baardjes zoveel geld per maand zouden kosten?(alles bij elkaar kost het inderdaad een hoop geld)had je kunnen en moeten weten.

dit zijn enkele voorbeelden die je gewoon moet weten voordat je aan een reptiel begint en anders moet je er gewoon niet aan beginnen.

er zijn bepaalde dingen over je reptiel waar je later pas achter komt,en dat is ook niet erg daar is dit forum ook voor,maar laten we wel wezen .....2 volwassen baardagamen in een bak van 80x40x50 opsluiten is gewoon zielig.

je kan overal goede informatie vinden over baardagamen en zeker op deze site.

na die advertentie gelezen te hebben,wilde ik dit gewoon effe kwijt.

hoop niet dat veel mensen zich aangesproken voelen(l80xb40xh50 cm)als dat wel zo is zitten je baardagamen toch echt in een te kleine bak.

 

wie is het er met me eens,zo niet hoor ik dat ook graag

 

groetjes ron

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,wegens ruimte gebrek zitten de baardjes hier ook niet op anderhalve meter,volwas baardjes zijn niet meer zo bewegelijk,is geen exuus natuurlijk,maar als ik uit m,n werk kom tussen de middag,gaat alles hier aan de wandel,en ik heb een plank voor m,n raam geplaatst met spotjes erboven,dus als ze uitgewandeld zijn zitten ze lekker uren voor het raam naar buiten te loeren,houden ze echt uren vol. m,n iguana lola wandeld braaf elke dag naar boven,en zit daar in een slaapkamer op een kussen, in de vensterbank,met een mooi lamp,als hij het zat word,en honger krijgt komt hij vanzelf naar beneden,al moet ik wel de deur dicht doen,anders zit hij voor de badkamer deur,wil hij onder de douche.

hokken vind ik niks,maar ja je woont in een kikkerland,dus zijn ze noodzakelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×