Jump to content

Recommended Posts

ik heb mijn baardjes net behandeld tegen cocidiose en wormen nu lijkt het of er een van mijn baardjes er op achteruit gaat ik vind dat de oogjes een beetje ingevallen zijn zou het mogelijk zijn dat deze beestjes van de medicatie weten of zou ik iets anders moeten in de gaten houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gert ;)

 

Van medicatie kunnen dieren loom en non-actief zijn.

Maar na de behandeling laat je best nog eens mestonderzoek verichten voor alle zekerheid.

Op de foto ziet je tweede dier er immers alert uit t.ov. het andere, zorg nu ook dat hij dit dier niet terug gaat besmetten als deze er nog niet vanaf is.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo gert

is dat een van de laaste citrusjes?

 

eet het nog?

een baardje dat medicatie krijgd moet kunnen drinken,deze die zelf niet drinken gaan hier dagelijks in bad zolang de kuur duurd

 

ook waneer de kuur voorbij is,is er nog nazorg nodig,daar niet enkel de slechte ,maar ook de goede bacterien verwijderd zijn.

 

de goede bacterien kunt u er terug vlugger inkrijgen door enkele dagen yakult te geven

(kleintjes 0,1 cc)

 

hoop dat ze vlug beter is,maar zoals jo al aanhaf,waneer ze een poepje maakt binnendoen bij de dierenarts(zeker is zeker)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is eentje van mijn laatste citrusjes eten doet het laten baden heb ik dan wel maar twee maal per week gedaan en ik zie het dan wel niet drinken ik zal het welwat meer laten baden en ik ga dan wel eens met het mest naar de dierenartsik heb het vandaag nog eens gewogen er het was wel 5 gr bijgekomen

hopelijk komt dit goed

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei spijtig dat je baardje ziekjes is, het is idd goed te zien op de foto dat het zich niet goed voelt. alleszins beterschap toegewenst en hopelijk komt alles snel in orde

Share this post


Link to post
Share on other sites

oef mijn baardje is weer de oude ik heb hem dagelijks 2x laten baden en is er door gekomen hij dronk opmerkelijk heel veel tegenover de andere ik vermoed van de medicatie hopelijk duiken er geen andere problemen meer op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gert ;)

 

Blij te horen dat alles nu goed verlopen is.

Verwen je baardje nu maar lekker met wat extra vitaminen en wat krachtvoer.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×