Jump to content

Recommended Posts

hej

 

ik heb hier een vrouwelijke baardagaam zitten van +-4maand oud.

Ze weegt (voor het eten) 14 gram, is dit een goed gewicht ?

 

mvg

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micheal dat is volgens mijn bescheiden mening veel te laag ,zou toch eens een mest onderzoek laten doen en zorgen dat hij wat meer eet desnoods gedwongen .Heb zelf de tip gekregen van yakult en pasta voeding maar dat is omdat ze wat ziek zijn .Wat geef je van voeding en wat eet het op ???

Groeten

Patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we zeggen dat het een klein dikkertje is, dus het is niet dat ze teweinig voedsel krijgt of ziek is. Ze krijgt en eet veel ! :)

 

dus laten we zeggen dat ze niet te mager is, maar te klein.

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites
laten we zeggen dat het een klein dikkertje is, dus het is niet dat ze teweinig voedsel krijgt of ziek is. Ze krijgt en eet veel ! :)

 

dus laten we zeggen dat ze niet te mager is, maar te klein.

 

 

groeten

michael

Hoi michael ,

 

Dit gewicht is te weinig en er zal daarom ook wel iets aan de hand zijn met het diertje.Kun je wat meer vertellen over zijn voeding. hoe lang je hem hebt.en of je voeldoende vitamine en kalk geeft??

 

Misschien een foto plaatsen van het diertje??

 

Groeten Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding : Krekels (bepoedert)

ik heb haar al 1 maand.

 

Ze zit alleen in een terra van 60x40x40cm; temp +-30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net enkele foto's gemaakt van haar, ze heeft nog niet gegeten.

Naar mijn mening staat ze zeker niet te mager...

 

Ze eet goed, is actief, ziet er gezond uit

 

Afbeelding187.jpg

Afbeelding188.jpg

Afbeelding189.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals eerder reedts herhaaldelijk gemeld groeien alle baardjes niet even snel.

zelfs uit hetzelfde nest zit er soms veel verschil op

 

14 gram is nu wel zeer wijnig voor een baardje van 4 maand,dus mestonderzoekje zoals reedts gemeld door Judge zou ik zeker doen

 

zelf hebben we hier een paar zitten (leucistic en dachiu red)die maandenlang klein bleven,terwijl de herhaalde mestonderzoekjes goed waren.

ze kwamen elke week wel enkele grammetjes bij,maar veel minder dan de rest.

mark en gerrit hebben dezelfde,en waren drie keer zo groot

 

nu hebben ze een herstart genomen,en komen zeer goed bij,en groeien als kool.

dit gebeurde wel door ze van terarium inrichting te veranderen(heb ze veel meer schuilmogelijkheden gegeven), en een echte vreeter als terariumgenoot geheven

 

hoop dat het gewoon een achterstandje is voor uw baardje,maar zeker is zeker,dus mestonderzoekje

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is helemaal clean...

 

Nu, 7dagen later, weegt ze 16 gram.. Dus ik veronderstel dat het met mondjesmaat vooruit zal gaan.

 

Als het goed is voor jullie zal ik elke week een gewicht update zetten en zo kunnen jullie ook mee volgen hoe ze groeit

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey michael

 

de warmte in je terrarium is +- 30 graden,als dat onder de warmte-lamp is is dat te weinig.mischien dat hij daardoor ook niet snel groeit.

 

groetjes ron

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Ron ik zal hem wat warmer zetten.

Ik dacht al dat dit eventueel het probleem zou kunnen zijn, heb het effe nagemeten en inderdaad het is +-30C onder de lamp... Dit mag wel een goede 5 graden naar boven e?

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo michael2 ,

 

niet wanhopen want het diertje zal wel groeien hoor maar niet elke baardagaam word 50 cm of groter , heb er hier ook al zitten gehad die de eerste maanden niet wilde groeien ( ze aten heel goed zelfs ) maar die achteraf hun schade wel hebben ingehaald ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik ook voor een grotere terra gaan. Nu is ze nog wel klein maar als ze klein blijft zitten zal ze ook niet zo groeien.

 

Inderdaad ook de graden omhoog laten gaan, ze mogen 40 graden hebben onder de lamp.

En een koele plaats van ongeveer 26 graden.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk zou ik ook voor een grotere terra gaan. Nu is ze nog wel klein maar als ze klein blijft zitten zal ze ook niet zo groeien.

 

Daar ben ik het niet zo over eens Saratjeeuh.

Ik weet dat deze actieve dieren veel ruimte nodig hebben, maar voor een diertje van haar lengte is de bak nog wel ruim voldoende, zeker omdat ze er alleen in zit.

Uiteraard is het wel zo dat dit niet voor lang een goede maat is!

 

Volgens mij groeien ze ook niet met de bak mee hoor, dat is maar een fabeltje... Als de dieren genoeg eten en warmte krijgen dan groeien ze zowieso door, kleine of grote bak.

 

Te weinig voer is hier niet het probleem,maar duidelijk de temperatuur e, dus die moet de hoogte in.

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg niet dat je nu al een grotere terra moet nemen maar ik vind dat een baardagaam zijn ruimte moet hebben.

Nu heb ik ook vermeld dat het nog voldoende is voor een klein diertje maar zou er niet te lang mee wachten.

 

Ieder zijn eigen gedacht hierover...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen is de temp opgedreven tot +-45C onder de lamp, ze geniet er duidelijk van ! ik houd jullie op de hoogte ivm haar gewicht.

 

Maar weet iemand wat ongeveer het gemiddelde gewicht is op +-4maand? 25gram?50gram?,want ik weet het niet :)

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vast gemiddelde is hier moeilijk op te kleven.

Omdat ieder baardje niet hetzelfde is en er uitschieters zijn en traaggroeiers.

 

Om een voorbeeld te noemen

De nakweek die ik hier nu nog heb zitten zit na 3 maand op +/-60gram.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zeg niet dat je nu al een grotere terra moet nemen maar ik vind dat een baardagaam zijn ruimte moet hebben.

Nu heb ik ook vermeld dat het nog voldoende is voor een klein diertje maar zou er niet te lang mee wachten.

 

Ieder zijn eigen gedacht hierover...

nee inderdaad, volledig waar wat je zegt! Vanaf dat ze haar scheut krijgt moet ze wel groter ;)

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een vast gemiddelde is hier moeilijk op te kleven.

Omdat ieder baardje niet hetzelfde is en er uitschieters zijn en traaggroeiers.

 

Om een voorbeeld te noemen

De nakweek die ik hier nu nog heb zitten zit na 3 maand op +/-60gram.

 

Grtzzzz :D Jo

:unsure: amai dan moet ze nog wel wat schade ophalen..

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is geen domme vraag :D Nene die staat wel zeer nauwkeurig (kan al wel eens een grammetje schelen,maar niet meer)

Ik weeg men luipaardgekko's ook regelmatig (zeker tijdens de kweek) en die hun gewichten zijn realistisch :D

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×