Jump to content

Recommended Posts

Hoi Patrick en Danielle,

 

Heel erg jammer dat jullie al een diertje hebben verloren. :(

 

Flagyl mag inderdaad, alleen een te hoge dosering bij een vrij

jong en ziek baardje kan fataal zijn.

Dit telt ook voor baycox.

 

Als er nog eens zo'n probleem is, het misschien beter dat je wat medicijnen van ons gaat gebruiken.

Dit is echter geen garantie dat een zeer aangetast baardje niet dood zou gaan.

Baardjes hebben van onze medicatie weinig of bijn geen last.

Ik heb het nu over coocidiose en flagellaten.

Er zijn genoeg mensen die onze producten gebruiken en er tevreden

over zijn.

 

Groetjes Marc

Bedankt Marc zal er wel eens achter komen als alles wat meer op zijn potten gekomen is .Dan kom ik zeker nog eens als het lukt voor jullie want mijn hoofd staat er even niet echt naar en met het kopen van al die medicatie weet ik het helemaal niet meer .Heeft me alleen maar achteruit gebracht en weet natuurlijk nooit of het daar van is of van de reeds opgelopen ziektes.Nu hoop alleen dat ik met al wat ik reeds bijgekocht heb van vitamine enz ... de rest mooi sterk krijg en gezond .

Groeten

Patrick

Daniella

 

Ps Marc ben vandaag nog even langs hubo en gamma geweest voor die licht socketen ,hubo niks gamma wel maar heeft nog nooit van die bijkomende rondel gehoord ??Ben er dus ook niks mee en ze kosten hier bijna 5 euro het stuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwaar klote dit te lezen ik hoop dat je je andere diertjes er door kan trekken zware medicijnen zijn echt killers.

 

veel sterkte met de dieren ik hoop echt dat je ze erdoor krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is zeker spijtig om horen :(

Hopelijk heb je bij de resterende dieren meer succes met de behandeling.

Dus als ik het goed begrijp zet je de behandeling nu nog verder met de flagyl.

Wat is de dosis en hoelang duurd de behandeling?

Ik raad je wel aan om de behandeling niet te lang te laten duren. (ong. 5 dagen tot een week)

Bij een te grote dosis maar ook bij een te lange behandeling kan er een giftige reactie ontstaan die onder andere neurologische problemen kan veroorzaken , zoals rare en ongecordineerde houdingen, verlamming...enz

Ook bij een te lang gebruik kan de lever aangetast worden.

Wat ikzelf neem is niet de flagyl zelf maar Metronidazol in poedervorm, dit is eigenlijk het actief werkende bestanddeel van flagyl.

Van dit poeder neem ik een mespuntje die ik vermeng met water en zo oraal toedien.

Maar zoals eerder gezegt is dit dus heel moeilijk bij deze heel jonge dieren van een paar gram zwaar en het dus eerder een moment is van hopen op geluk.

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ben net terug van de veearts en heb meststaal van volwassen en de kleintjes laten testen en blijkt volledig vrij te zijn .Geen flagatten meer ,geen wormen en de coccoiden zijn aan het inschrompelen .Heb ze de laatste dagen ook al extra verwend met groenvoer ,krekels ,meelwormen ,wasmotlarven en alles van nodige vitaminen (gevarieerd) dat ze nodig hebben .En dan dagdagelijks de terrariums lekker verfrist met een paar druppels eucaliptus geur.

Groeten

Patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoera :cheer: hoera :cheer:

 

knap gedaan

 

zo kunnen we met een gerust hart het nieuwe jaar in :cheer:

verwen ze maar lekker goed,en geniet ervan

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu heb ik het hele verhaal ook nog eens gelezen,en verwachtte echt niet zo,n goede afloop.spijtig dat je een diertje verloren hebt,maar de schade is gelukkig beperkt gebleven met al je goede zorgen!

hoe genees je anders een diertje van 18 gram!

al vind ik het schandalig dat zulke jonge dieren al zo per post verscheept kunnen worden!

de markt hier is groot,en met heel veel mooie keuzes,en ik hoop echt dat mensen niet meer denken dat alles wat van ver moet komen beter is!

nog heel veel plezier met elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen Anita en ik kan het nog maar eens extra beamen dat ze van de USA zeker niet beter zijn ,misschien bij sommige wel .Maar heb er net weer een dienst opzitten en het eerste dat ik dan doe is naar de kleinste gaan zien wat blijkt dat waar ik nu al maanden aan werk om ze sterker te krijgen lag dood in een hoekje en zit nu nog bijna enkel met de mannetjes .dus heb er twee verloren dat wil zeggen dat de drie die ik nog over heb met onkosten enz... op 1000 euro per dier komen en is dan nog niet dat wat ik gevraagd heb .Ben echt rasend en dan maar zeggen koop bij Kevin Dune van mijn leven niet meer .Echt hoop dat er zijn die me kunnen helpen aan vrouwtjes want heb al veel zin om er mee te stoppen en alles te verkopen .Heb er nog niks anders dan veearts geloop aan overgehouden en nachteloze nachten is me evn allemaal teveel geworden op de moment.

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

hemel toch,dat kon je er nu net niet meer bij hebben!!

we hebben allemaal al wel dieren verloren,en het is echt vreselijk,toen mijn eerste aankoop hier stierf na 6 weken wilde ik ook stoppen,en soms denk ik nog wel eens, ik ga maar kamerplanten kweken.

maar jullie verhaal is wel wat langer,en ik voel echt met jullie mee!

echt heel veel sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hier toch even op reageren, allereerst moet ik zeggen dat ik het hele verhaal enorm triest vind, jammer dat het zo gelopen is !

Ik heb echt al 10-tallen zendingen vanuit de USA binnen gehad, maar echt nog nooit problemen ondervonden.

 

Ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb er toch mijn bedenkingen bij hoor heb nog iemand die ook drie dieren besteld had zijn nu van december en wegen een 40 gr eten wel maar groeien niet .Nu bij mij zijn er die hard groeien en andere die niks groeien of dood zijn ,volgens mij is er veel inteelt ,En het ergste is dat je Leusistic besteld (veel betaald) en nog meer kleur heeft dan een hypo van hier .En als je dan dat vraagt wat de oorzaak is heeft het zogezegd met mijn terrarium en belichting te maken ????Nu heb het reeds geschreven al de kosten zoals taxen veearts en papiertje hier en daar dat maakt het echt duur en daar kan hij niet aan doen dat weet ik .Nu het zou beter zijn indien er van het forum bestellen misschien eens rondhoren zodat we eventueel mee kunnen bestellen en dan gaat die prijs toch lager of niet??Ikzelf zoek ook nog maar bestel niks meer alleen is VEEL te duur ,dus moesten er toch nog zijn die bestellen of het gaat nog laat me aub iets weten .

groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ganse verhaal op afstand gevolgd en vraag me nu echt af wat er nu zo speciaal is om dieren te gaan halen in de USA.

Is het de naam STRIPES and STARS die alles zo beter maakt :huh:

Je zegt inteelt en dat klopt helemaal, alle aparte kleurlijnen zijn zo ontstaan en dus ja dit zijn zwakkere dieren.

Ik vraag me zelfs af wat de levensverwachtingen zijn van de silckbacks en Co want hier is behoorlijk mee gekruist om deze soort te bereiken.

Maar deze soort heeft dan toch zijn oorsprong niet in Amerika maar in Europa.

Dus wat mij betreft zit er genoeg schoons in Europa dat we het niet zo ver hoeven te zoeken, anders proberen we zelf wel aparte dieren te kweken.

Maar dit is mijn gedacht en van mij hoeft niet iederen hetzelfde gedacht te hebben.

Dit neemt niet weg dat ik echt met jullie meevoel en wou dat het zo geen wending had gekregen, hopelijk komen de resterende dieren er bovenop en mag je er nog lang van genieten.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb dit ganse verhaal op afstand gevolgd en vraag me nu echt af wat er nu zo speciaal is om dieren te gaan halen in de USA.

Is het de naam STRIPES and STARS die alles zo beter maakt :huh:

Je zegt inteelt en dat klopt helemaal, alle aparte kleurlijnen zijn zo ontstaan en dus ja dit zijn zwakkere dieren.

Ik vraag me zelfs af wat de levensverwachtingen zijn van de silckbacks en Co want hier is behoorlijk mee gekruist om deze soort te bereiken.

Maar deze soort heeft dan toch zijn oorsprong niet in Amerika maar in Europa.

Dus wat mij betreft zit er genoeg schoons in Europa dat we het niet zo ver hoeven te zoeken, anders proberen we zelf wel aparte dieren te kweken.

Maar dit is mijn gedacht en van mij hoeft niet iederen hetzelfde gedacht te hebben.

Dit neemt niet weg dat ik echt met jullie meevoel en wou dat het zo geen wending had gekregen, hopelijk komen de resterende dieren er bovenop en mag je er nog lang van genieten.

 

Grtzzzz :D Jo

Jo ik benhet waarschijnlijk volledig met je eens heb er zelf maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×