Jump to content
Sign in to follow this  
cindy

Sprinkhaan Eieren

Recommended Posts

we zijn sinds een tijdje bezig met een sprinkhanenkweek. alles ging perfect. we hebben een hele bak met eieren inmiddels. alleen lijkt het nu of de eieren niet gaan uitkomen.wie heeft een goeie tip voor ons.heel graag, want mijn dochter van twaalf heeft de sprinkhanen echt heel goed verzorgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd het is vaak afhankelijk van de tempratuur hoe snel ze zullen uitkomen, EN ze moeten wel vochtig zitten zegmaar zodra die grond uitgedroogd is zal er ook (bijna) niks meer komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, bak is ongeveer 32 graden, ik heb hem nu iets hoger gezet , dichter bij de lamp, is nu 34 graden.grond was inderdaad te droog. heb het vochtiger gemaakt, hopelijk komt er toch nog wat uit.eieren zijn ongeveer 3 weken oud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ongeveer alle 14 dagen nieuwe sprinkhaantjes. In mijn afzetbakje is wel vermiluciet dit blijft zeer lang vochtig en ik hoef het dan nooit meer vochtig te maken. mijn opkweekbak is een terra van 45 op 45 en er zit een lamp in van 40 wat.

 

mischien kan je het ook eens voor de toekomst proberen.

 

in men kweekbak zitten 30 sprinkhanen en elke 14 dagen heb ik van hen zo'n 200 sprinkhaantjes.

 

 

ik hoop dat je hier iets aan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zeer geintereseerd in het zelf kweken van sprinkhanen, ze' kosten zo veel geld he als je ze moet kopen. maar hoe gaat dat juist in zen werk?

is het moeilijk en duurt het lang eer er iets uitkomt en ze groot genoeg zijn om te voeren? wat is er voor nodig? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus geen potgrond maar puur vermiculiet???

 

 

kweken:

 

zo groot mogelijke bak, genoeg klimgelegenheid en zorgen van constante tempratuur van 35-40C.

 

eilegbak goed vochtig! iedere dag vers voer ( gras/andijvie )

 

apparte opfokbak voor kleintjes WANT de beesjes zijn zo klein als ze uitkomen dat ze zo die bak uit kruipen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×