Jump to content

Recommended Posts

heb mijn nieuw baardje van 3 oktober. mijn vraag is ,wanneer zou ze aangepast zijn aan haar nieuwe woonplaats en aan ons ,ze is heel schichtig en wild als we haar willen aaien of vastnemen. heb haar ook nog niet zien eten, de wormen moet k steevast terug uit haar terrarium halen en de krekeltjes ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo dopper,

 

het kan best een tijdje duren hoor !

ik heb een vrouwtje van 5 maanden oud (2 maanden in bezit) en laat zich ook nog niet pakken ze eet wel maar alleen als ik niet voor mijn terra sta !

Geef hem/haar de tijd.

wat je kan doen is wasmotjes uit de hand voeren die van mij reageert daar wel op.

Als je je baardje wilt op pakken nader hem/haar altijd van voor nooit van boven (is dreigend)

 

hoop dat je hier wat aan hebt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein terugvraagje,wat zijn de afmetingen van uw terarium?

is de temperatuur niet te hoog?

 

hadden een dominant jong vrouwtje apart gezet in een kleiner terarium

deze heefd twee maand elk voedsel gewijgerd

elk onderzoek bleek ok te zijn

nu terug iets meer plaats is ze verhuisd naar een groter terarium,en eet ons de oren van het hoofd,en terug zeer levendig,en terugopgekleurd

 

het zijn soms de detailes die verandering brengen in hun goed voelen

 

zeker niet op jagen om te pakken,de langzame rustige aanpak is de beste

 

en zoals patrick reeds aangaf verlijden met wasmotjes

 

de aanhouder wint

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

als eerste van harte met je nieuwe baartje

mijn laatste nieuwe baartje werd pas rustig nadat hij bij mijn andere baartjes werdt gezet dus na 5 weken hiervoor was en bleef zeschuuw maar ja ze moest eerst door de qarantaine tijd heen en onderzocht zijn door de DA he

hierna was het heel snel een lief baartje

 

GRoetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

de terra is 50/30/30 niet heel groot maar riska is wel een dwergbaardagaam ze is maar 15cm. kan haar nog niet in de grote terra zetten want mijn ander vrouwtje is 10 cm groter en zou haar aanzien als eten(heb het al geprobeerd)

wat zijn wasmotjes en waar haal ik die?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wasmotjes zijn wasmotlarven kan je bijna in elke dieren zaak halen kosten normaal 3 euro voor een bakje .Zijn eigenlijk precies kale rupsen die op een stuk van een eirenbakje rondkruipen in een plastiek bakje.Nu een tip ik zet ze in de ijskast kan je ze bijna drie weken behouden uit de ijskast met moeite een week ;mag er maar een 6 per week geven ziet vol eiwitten en vetten .

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral ,is uw terarium niet geschikt om een baardje in op te laten groeien,geen gewoone,en ook niet de kleinere soort.

 

dit heefd niets te maken met de plaats dat het beestje heefd,maar alles dat het niet hoog genoeg is.

begrijp mij niet verkeerd,ook de oppervlakte is veel te klein

de terarium die u nu gebruikt is enkel voor een enkele gekko geschikt,en is zelfs dan nog aan de kleine kant

 

zet uw baardje zo vlug mogelijk in een terarium met een minimum hoogte van 50 cm,en minimum 50X50 aan grondoppervlakte(beter is 80 X 50 cm)

nog beter is een 50cm hoog 50 cm diep, en 100 cm breed

daar heb je de mogelijkheid een warmte en een koudekant te maken

 

zorg eerst dat uw beestje goed gehuisvest is zoals het hoord,en het beestje bedankt u binnen de week met veel, en goed eten (als het mestonderzoekje niets ongewenst bevat)

 

verplaats uw twee baardjes van terarium ,u zal zien dat het baardje opfleurd eens wat meer hoogte en plaats heefd

indien het een koppeltje is heb je toch een tweede terarium nodig,koop dan tenminste een met de goede leefgroote

 

blader en lees hier even goed door,je kan er veel voor uw baardje verbeteren

 

 

wasmotlarven kan je kopen waar je ook de andere voedseldieren koopt

deze zijn snoepjes,dikmakers,oppeppers

dus niet te veel voeren

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×