Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een vraag, ik heb voor de eerste keer mijn volwassen baardagaam(vrouwtje) een nestratje gegeven.

Nou is mijn vraag hoeveel mag je er geven, want ik heb er 2 gekocht en weet dus niet hoelang die nest ratjes bewaard kunnen blijven en als dat wel zo goed is als je bijvoodbeeld een nest ratje geeft dat 1 week bewaard heeft gelegen in de diepvries.

 

Groetjes,

 

Siem

Share this post


Link to post
Share on other sites

nestratjes heb ik nog niet gevoederd,wel nestmuisjes

 

somige lusten het graag ,en andere niet,maar blijven ook deze baardjes nestmuisjes aanbieden

 

waneer ze na een uur ze niet hebben opgegeten ,gaan de nestmuisjes naar wie wel zin heefd

 

zo kan ons prinsses er wel een paar op hoor

na haar derde zit ze nog te kijken voor nog :rolleyes:

 

basking (de gele reus) neemt ze als hapjes :rolleyes: moeten hem eruithalen willen we dat heidi ook ereentje kan opeten

hij eet er elke twee weken de voor hem drie op,en dan nog enkele van de andere ,heb er hem al zes zien eten :cheer:

 

waneer ze echt genoeg hebben zullen ze ze niet meer opeten hoor

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn baardjes krijgen elke week een nestmuisje aangeboden. Soms weigeren de vrouwtjes en dan eet het mannetje de muisjes op.

 

Ratten en muizen kan je ongeveer tot 6 maanden in de diepvries bewaren.

Uit ervaring met onze overige reptielen is gebleken dat na 6 maanden de dieren de ratten/muizen weigeren...vermoedelijk omdat ze "muf" gaan ruiken.

 

Ik geef de baardjes alleen nestmuisjes en geen ratten, omdat ratten een iets wat zwaarder gebouwd skelet hebben, wat taaier is om te verteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×