Jump to content

Recommended Posts

Hoe kan ik mijn baardjes het beste voorbereiden op de winterrust?

 

Ik heb het aantal uren per dag terug gebracht naar 8 uur lampen aan ipv 12 uur en ik begreep ook dat ze geen vlees (insecten) meer mogen hebben, enkel wat groenten en sla.

Klopt dit?

 

Hoe komen de baardjes in de winterust en de tijd dat ze dus helemaal niks eten aan hun vocht?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Saybia ,

 

voor ik ze in de winterrust breng zet ik ze gedurende 1 week dagelijks in bad en dit om zeker te zijn dat hun darmen totaal leeg zijn .

Geef ze dan enkel nog een bakje groenvoer en een schaaltje water ter beschikking voor als ze wakker moesten worden en toch nog iets willen eten.

Dagelijks verminder ik dan de uren licht zodat dit na 1 week op 4 uur licht komt te staan en draai ook het uv licht uit.

Dit houd ik dan gedurende 8 weken aan en dan verhoog ik dagelijks het aantal uren licht zodat ze na 1 week terug op het normale ritme komen te zitten.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ gerrit

 

u hebt toch ook enkele weken terug een mestonderzoek gedaan voor deze winterrust geloof ik u hebben horen zeggen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij veranderen niets aan de lichturen of de warmte.

Zo kiezen de baardjes zelf of ze willen rusten. Om de andere dag bieden wij dierlijk voedsel aan, elke dag krijgen ze groenten of fruit ter beschikking.

Je merkt hier dat sommige baardjes al in rust zijn, andere baardjes genieten nog lekker van hun maaltijd :P

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier bij ons ook !

het mannetje slaapt veel groent eet hij niet heb nog een lamp branden van 40 watt en die brand 6 uur !

mijn vrouwtje blijft lekker door eten en trekt zich nergens wat van aan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is enkel het mannetje reeds een aantal weken in rust geweest en nu ook weer een week .Tussen door komt hij een paar dagen boven en warmt zich weer op .Van een bad heb ik nog niks gedaan doe dit wel bij mijn schildpadden .

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×