Jump to content
Sign in to follow this  
aliena

Baardje Eet Al 3 Weken Niet

Recommended Posts

Hoi mijn mannetjes baardje 1 jaar oud. eet al 3 weken niet ligt rusteloos in de bak

overdag misschien maar 1 uurtje wat actief..drinkt soms wel wat water maar ook niet veel. DA kan niks vinden heeft er al 2 keer naar gekeken poep is goed en verder lijkt ie volgens hem ook goed. weet niet wat ik moet doen dwang voeren mag van da pas over een week anders raakt beestje alleen maar gestrest..

Help wat kan ik volgens jullie doen er is in jaar tijd niks verandert aan de terra..

groetjes aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi aliena

 

zo als ik dit lees zit hij in winter rust

en zoals je zeg dat de da niks kan vinden

hoef je je denk ik geen zorgen te maken ik heb dit vorgjaar ook voor het eerst mee gemaakt. heeft hij voor dat hij rustig is veel gegeten dat slaan ze op voor de winter rust heb ik mij laten vertellen.

ik weet nog niet veel over baardjes weet al veel.

misschien kan de rest meer vertellen of mij verbeteren als ik het niet goed heb <_<

 

groetjes

ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet niet wat ik moet doen  dwang voeren mag van da pas over een week anders raakt beestje alleen maar gestrest..

Heeft de dierenarts dan nog nooit gehoord over winterrust <_<

Volgens je uitleg lijkt dit sterk dat je baardje zijn winterrust neemt.

Dus zeker niet gaan dwangvoeren en laat hem dan ook zoveel mogelijk met rust.

De naam zegt het al winterrust=rust.

Baardjes teren op hun reserves om deze tijd door te komen.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

winterrust maakt je heel onzeker! en het helpt dus niet als je naar een da gaat ie de beginselen niet weet.

ik heb nu al wat jaartjes baardjes,en ik vind winterrust nog steeds vreselijk.

vorig jaar had ik een dier wat het overleeft heeft,maar hij at bijna niets en het duurde 6 maanden bij elkaar.

maar laat het dier in rust,en met rust! als hij actief is kan je wat lichtverteerbaar voer aanbieden.en als het te lang duurt zet er een bouwlamp op,dan moet hij wel wakker worden.

maar je hebt dus niets verkeerds gedaan,je knulletje word gewoon groot,en doet wat baardjes horen te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor de reacties ben blij om te horen dat ik me opzich niet zorgen hoef te maken..

wacht nu alles maar af ..

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

ja sluit me aan bij die andere winterrust.

ja als je poepje ok is en 1 jaar oud dan moet je hem laten gaan .

wel kun je elke 2 weken hem er ff uit halen en dan wegen zodat je ziet dat hij niet teveel gewicht verliest..

en dan beetje water aan bieden .

doe hem ff in badjte zodat hij zich leeg poept en dan lekker laten gaan.

maak wel een mooie schuilplaats die hij zelfs helemaal kan afsluiten met zand.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Iedereen Gaat dus niet goed met mijn baardje eergisteren met spoed toch op genomen bij dierenarts is daar nu nog steeds.. winterrust is onzi zegt dieren arts nu een andere dan de eerste twee keer heb goeie opgezocht op internet

Hij heeft ijzer en calcium tekort mijn baardje heeft bloedarmoede klinkt mis raar maar is waar.. nu word ie door dierenarts dus opgepept met speciale sonde voeding ben er vandaag even geweest en baardje klaart al aardig op.

 

Winterrust bestaat heus wel maar baardje moet om de drie dagen zoiezo wel wat eten en drinken want 2 weken zonder voeding overleven ze misschien wel maar is echt niet goed. je doet lampen eerder uit 10 graden koeler in de terra maar laat je baardje wel wat eten zonder eten overleeft ie de winterrust echt niet.. word ie zwakker van.maar laat hem dan ook met rust niet elke dag eten aan bieden om de twee dagen even kijken en wat voeren en drinken maar andere dagen echt niet bij hem kijken hij rust..

 

maar wel bedankt voor jullie steun maar ben nu blij dat ik weet wat baardje heeft kost een hoop maar hij overleeft het.

 

groetjes aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat dus niet zo mooi!

nu gaan wij ons dus niet aangesproken voellen omdat de da gegoogld heeft,en dat wij dus hoogwaarchijnlijk allemaal diertjes hebben die jaarlijks in de winter ziek zijn,en wonderbaarlijk zichzelf genezen na een maand,of nog langer in rust zijn geweest!

aangezien het echt heel koud kan worden in australie graven de beardi zich in,om de koude maanden door te komen.

maar zo zie je ook maar weer dat als er niet genoeg info gegeven word,en wij niet doorvragen,er snel wat geroepen word!

ik hoop echt dat je diertje heel snel opknapt!!

mijn volgende vraag aan je is dus wat voer je,welke lampen branden er in het terr,en krijgt hij opz,n minst 3 x per week calcium lactaat,of calcium fosfaat.

als het dieet nu niet gaat aanpassen zit je met een jaar weer met het zelfde probleem.

sterkte voor jou,en je diertje!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita

 

Wil je niet boos maken kan er ook niks aan doen dacht dat ik het goed deed maarje kan ook niet alles weten maar als mijn baardje er ziek uitziet denk ik ook echt dat ie wat heeft da 1 kon niks vinden zei dus winterrust en jullie hier ook maar na 3 dagen werd het minder baardje leek wel verlamd echt een naar gezicht ik op internet da gezocht die echt ervaring heeft met reptielen daar dus heen en die zei dus dat ik het opzich wel goed deed mar baardje toch wel hat moeten voeren.. en nu doet hij dat dus met speciale sonde voeding ben ik blij mee mijn baardje overleeft het wel en winterrust vind ik maar moeilijk maar houd er wel rekening mee met mijn andere baardje...

 

Heb 2 baardjes in verschillende terrariums

1.20 bij 50 bij 50 cm

1 lamp 40 watt euro zoo sun spott uv a uv b

1 lamp 60 watt neoplus pro

snachts 1 lamp 40 watt zoo med.

overdag is het in warmte hoek 40 graden onder lamp ongeveer 42

koudere hoek 28 graden

 

maandag andijvie 4 sprinkhanen middel maat bepoeder met calciumpoeder lactaat

dinsdag 5 krekels grote maat

woensdag sla appel

donderdag wasmotten ongeveer 6 en andijvie bepoeder met repvitplus mineralen en vitaminen

vrijdag sla en banaan of appel

zaterdag 4 sprinkhanen middel maat bepoeder met calcium

zondag slamix..

 

zo voer ik ze al een jaar nooit problemen en mijn andere baardje is hartstikke fit en eet nog steeds goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik ben echt niet boos hoor! op mezelf miss,ik had door moetten vragen!

maar gezien de leeftijd,en de tijd van het jaar was de conclusie snel gemaakt!

gezien wat je verteld,denk ik dat het dier al een probleem had van voordat het bij je kwam.

ik kan niet vreemds vinden aan de terr en je voeding,je spendeert een fortuin!!!

maar hopelijk knapt het dier op,en krijg je hem gauw terug.het ergste na een winterrust is een leeg terr,met de lampjes uit,leeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi aliena ;)

 

Vind het echt jammer dat je nu ons met een beschuldigende vinger gaat aanwijzen.

Maar als je je eerste bericht goed leest, waar je zelf aangeeft dat de DA tot 2x toe niets vind dat op ziekte lijkt, dan is de link snel gelegd naar ons antwoord.

De vinger zou je dus beter uitsteken naar je eerste DA.

Deze heeft trouwens je dier onderzocht en wij kunnen alleen maar verder gaan op wat jij ons meedeeld.

Ook heb je toen niet gezegd dat deze zei winterrust enkel dat hij na een week wou gaan dwangvoeren, wat dus zeker niet kan bij winterrust dus dit is helemaal tegenstrijdig.

Nu wat de 2de DA zegt over winterrust is dus larie, een gezond dier kan zelfs maanden tijdens deze rust teren op zijn reserves.

Een dier die in rust is kan heel zijn metabolisme hierop afstellen en verbruikt dus een strikt min. aan energie.

Maar dan moet je wel een gezond dier hebben en dat kun je merken of er genoeg reserves zijn en dit kun je merken aan bv. een goed gevulde staartbasis enz

Als je merkt dat dit niet het geval is bv. ingevallen staartbasis, ingevallen ogen...enz, dan is het ten strengste af te raden om je dier in rust te laten gaan.

Maar ook in je eerste bericht heb je niet gezegt dat je dier er ziek uitzag enkel sprak je van rusteloos.

Verder heb ik enkel nog een opmerking over de inrichting van je terra, zo lees ik dat je geen volwaardige UVB lamp hebt.

Hopelijk komt alles goed en wens ik je nog veel succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blij te horen dat mijn terra in orde is en dat ik ze goed voer....

Hou veel van mijn baardjes en heb er wel wat geld voor over

mijn baardjes zijn mijn kinderen kan zelf geen kinderen krijgen dus zocht ik het in de dieren en dat is me gelukt.

het gaat al stuk beter met baardje .. en wil jullie bedanken voor jullie steun weet het had zelf ook meer moeten vertellen maarja het is nu allemaal al gebeurd..

groetjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

ik wil toch nog ff wat zeggen over niet eten/winterrust.

mijn baardjes(een jaar geleden is dat al weer)die ik toen ook net 5 maanden had.aten ook weinig en maakte me zorgen,geen paniek zei iedereen is gewoon een rustperiode die maximaal 10 weken kon duren.1tje heeft 9 weken onder een steen gelegen en is er geen 1 keer uit geweest.heeft hem bewust eruigehaald en ging langzaam weer eten,hij was wel afgevallen maar het hoort er allemaal bij.de 1 doet het wel en de ander niet.ik heb nu nog 1 baardagaam en die ligt sinds 2 weken lekker in zijn hol.lichten aan zoals normaal,en elke dag zorg ik dat er verse groente en minstens 2 sprinkhanen los lopen voor het geval hij er toch uit komt.maar ben bang dat hij er nog minsten 7 weken onder ligt.

 

ik wilde met berichtje eigenlijk alleen maar aan geven dat een baardagaam weken of zelfs maanden zonder eten en drinken kan,hij valt mischien wel 30 gram af maar hij heeft zat reserves.

 

groetjes ron ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×