Jump to content
Sign in to follow this  
reptielDIANA

Terrarium

Recommended Posts

Wij hebben een terrarium staan van 3 meter breed,50 cm hoog en 80 cm diep.

We hebben de bak al erg lang :angry: maar mijn partner doet er niks mee.

Staat nog steeds in de tuin :angry: onder zeil.

Dus nu ga ik een paar vrienden vragen of ze komen helpen,dan moet mijn partner wel :P

Is nog de vraag of we hem heel boven krijgen,onze huiskamer ligt op de tweede verdrieping.

 

Ik denk niet dat we een achterwand erin maken,ik vind het erg mooi,maar dat word telang werk,vooral omdat mijn partner niet de snelste is <_<

Misschien woont er iemand in de buurd die het leuk vind om te maken?

En ons daarbij te helpen?

 

Maar goed heb dus een aantal vragen :D

 

Als eerste over de verlichting.

Mijn idee is om aan 1 kant van de bak een grote speciale tl lamp te hangen.

of kunnen we die beter in het midden hangen?

Verder wil ik aan 1 kant een erg warme lamp ophangen,in het midden een iets minder warme lamp,en aan de andere kant nog minder warm.

 

Is dit goed?

Hoe zouden jullie dit doen?

 

Er zullen vast nog meer vragen komen :D

 

Groetjes Diana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Diana ;)

 

Herinner mij de foto's nog van het terra en vind het dus in jouw plaats heel jammer dat dit pronkstuk nog niet op zijn plaats is geraakt.

Ik zou zeggen strop de mouwen maar eens goed op en gooi er wat mankracht tegenaan, want dit is echt zonde van dit paradijs voor baardjes.

Nu wat de lampen betreft is het terra jammer genoeg niet hoog genoeg voor floods of je moet de 60 watt flood nemen, maar deze zijn zeer prijzig omdat je hier nog voorschakelapparatuur nodig hebt.

Voor de verlichting zou ik over de ganse lengte van de bak bv. 3 tl's aanbrengen, eentje langs de zonneplaats met UV en de andere twee gewone om de bak genoeg verlichting te geven.

Langs de warmte zijde kan je werken met gewone spots of met halogeenspots.

E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,ik zie dat jullie ook in Heerlen wonen,gezellig,wij wonen op de Rennemig en jullie?Een achterwand maken is wel heel leuk werk,vind ik dan heb dit met veel plezier gedaan en maakt je bak ook kompleet en ik vind dat de baardjes mooier kleuren maar dit komt natuurlijk ook door welke kleur verf je gebruikt...We hebben pas geleden een terrarium helemaal zelf gemaakt voor twee wateragamen en ik ben best trots erop hihihttp://i112.photobucket.com/albums/n184/giovanni_045/wateragamen001.jpg[/img]]My Webpagehttp://i112.photobucket.com/albums/n184/giovanni_045/wateragamen006.jpg[/img]]My Webpagehttp://i112.photobucket.com/albums/n184/giovanni_045/wateragamen005.jpg[/img]]My Webpagegroetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi.

 

JGD dimmers lijkt me inderdaad erg handig!!!

Kun je ook makkelijker naar beneden gaan met de winterslaap.

Floods wat zijn dat voor een lampen? :unsure:

Ja het is echt zonde van het terrarium :(

Ben er ook erg kwaam om geweest,er blijven hier meer dingen liggen!!!

Ben zelfs in de zomer 3 weken weggegaan,want wij lagen nog steeds bij ons dochtertje op de slaapkamer,daar had ik dus echt geen zin meer in!!!

Ben pas teruggegaan toen hij onze kamer af had.

 

 

Wij wonen in frieheide,erg dichtbij dus :D

Ik kwam vroeger veel bij een groepje in de rennemig.

Kevin,Jody,Luuk,maurice smeets enzo.

Een achterwand maken lijkt me ook leuk,maar wij hebben het nooit gedaan en om dan meteen 3 meter te gaan doen hahaha.

Denk toch dat wij het gewoon gaan proberen!!!

Ik vind dat veel mooier.

 

Hoe kunnen we dan het beste te werk gaan?

Eerst de achterste piepschuimplaten vastlijmen?

En dan daartegen de kleinere deeltjes vastmaken?

 

Groetjes diana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de terrarium.

post-2-1192044026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,wij hebben zelf ook op Vrieheide gewoont,Gio komt zelf van de italielaan,toen unescostr, we zijn gaan samenwonen op rennemig,daarna huisje gekocht op de navolaan en nu weer op de rennemig haha,die jody hoe heet die van achternaam? Over achterwanden maken staat hier ergens op het forum een mooie uitleg,ik zou wel als ik jou was ,als je een vaste achterwand maakt,dit pas doen als hij op de plaats staat want anders wordt het wel erg zwaar om hem boven te krijgen,ik zou niet durven kijken,woon je in zo'n duplexwoning?Oei misschien beter via balkon?Heb je trouwens dat huis gezien tegenover de lidl (anjelierstr) daar heeft iemand een terrarium gemaakt van de woonkamer tot in de keuken een etage hoog,daar zou ik graag eens gaan kijken,groetjes Mandy B)http://i112.photobucket.com/albums/n184/giovanni_045/dieren021.jpg[/img]]My Webpage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die woning tegenover de lidl ken ik :D

Ik woon daar om de hoek :P

 

Jody blomaart of zoiets,schrijf het wel verkeerd hoor hihihi.

 

Ja ik woon in zo'n witte woning,vandaar dat de terrarium nog in de tuin staat.

Morgen komen er 4 vrienden helpen,dan zijn ze met 5 man dat lijkt me wel genoeg hoop ik hahaha.

Er zijn 2 lange sterke jongens bij,2 uit het leger die moeten wel ster zijn toch hahaha,en mijn partner tilt ook altijd zware dingen zo op.

 

Ik weet dat de achterwand er pas in kan als hij op zijn plak staat :D

 

Nu eerst hopen dat het morgen niet regent want dan gaan het niet door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke dikte piepschuim kan ik het beste nemen voor aan de achterkant vast te plakken?

 

Welke tegellijm is het beste?

 

Welke verf kan ik het beste gebruiken?

 

En de zijkanten van de terrarium?

Moet ik die ook doen?

Wat is mooier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,die jody ken ik niet.Ik heb geloof ik 2cm,en ook een zijkant ,omdat anders een vrouwtje gek werd haha,ze zag iets wat wij niet konden zien.Wij hebben verf gebruikt wat waterdragend is,van flexa,en de gewone tegellijm van gamma,maar misschien zijn er nog andere voorbeelden,alvast veel plezier,en het blijft geloof ik droog morgen dus....krijg je morgen je zin haha.Groetjes Mandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×