Jump to content
Sign in to follow this  
Red Bull

Uv-lamp

Recommended Posts

Ik wilde nieuwe uv lamp gaan kopen voor mijn nieuwe terra nu heb ik er een 5.0 uv lamp in maar op internet staat een Repti Glo 5.0 UV TL en een Repti Glo 8.0 UV TL

 

welke raadde jullie aan om te kopen het is een een terra van 170 cm bij 50 bij 50 cm

 

En hoe groot (cm) dient die uv lampt te zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Ikzelf heb nu zelf de repti-glo 8.0 uvtl als test in een terra.

En ik ben over deze lamp toch positief, al zullen anderen dit waarschijnlijk weer tegenspreken.

De lamp is een 91cm in een terra van 120*60*60.

Het enige negatieve (als dit al negatief is) is de redelijke blauwekleurafgave.

De lamp brand de ganse dag zonder negatieve tegenwerkingen zoals lasogen.

Maar onlangs ben ik bij exo-terra op de site gaan kijken en zou de lamp nu vervangen zijn door een 10.0.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi  ;)

 

Ikzelf heb nu zelf de repti-glo 8.0 uvtl als test in een terra.

En ik ben over deze lamp toch positief, al zullen anderen dit waarschijnlijk weer tegenspreken.

De lamp is een 91cm in een terra van 120*60*60.

Het enige negatieve (als dit al negatief is) is de redelijke blauwekleurafgave.

De lamp brand de ganse dag zonder negatieve tegenwerkingen zoals lasogen.

Maar onlangs ben ik bij exo-terra op de site gaan kijken en zou de lamp nu vervangen zijn door een 10.0.

 

Grtzzzz :D Jo

Wij gebruiken nu sinds enige tijd (11 maanden) de Exo-Terra Tl's .. ik was hier eerst best sceptisch over ... maar ik heb mij mening toch bij moeten stellen.

Het is een meer dan uitstekende lamp die zeker na 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

de verkoper in de reptielen zaak zij dat ik de uv lampen maar 5 a 6 uur per dag hoef aan te houden dat dat genoeg was dan gaan die lampen ook langer meer klopt dit???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is natuurlijk vanzelfsprekend als je de lampen minder lang aan hebt dat de levensduur verlengt wordt, de levensduur wordt immers bepaald naargelang het aantal branduren.

Dit kan je natuurlijk overwegen en het is zeker geen must dat je uv lampen de ganse dag aan hebt, maar zorg er dan wel voor dat de dieren de uren dat de lamp brand er dan ook ten volle kunnen van genieten en dit door een juiste plaatsing van de lamp.

Ikzelf ben een voorstander om een goede belichting zo veel mogelijk te benaderen en dit berijk je natuurlijk met deze lampen.

Als je besluit om deze lamp een paar uur te laten branden zou je naast deze lamp ook gebruik kunnen maken van een bijkomde gewone tl lamp en zo de resterende uren een goede verlichting bij te passen.

Wel zou ik de uren van de uv- lamp in de namiddag (bv. van 12-17uur) nemen omdat dit in de natuur ook het moment is dat de zon het helst is.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×