Jump to content
Sign in to follow this  
Lientje

Vitaminen Baardagaam

Recommended Posts

Hey

Mijn baardagaam is nu ongeveer een half jaartje oud en ik geef hem reptivite vitaminen van zoomed. Nu is mijn vraag, hoeveel keer in de week moet hij nu nog vitaminen krijgen en is reptivite genoeg of moet ik nog andere vitaminen bijgeven? Op de bijslijter staat voor nieuwe dieren elke voederbeurt en voor gewende dieren om de dag. Maar ik heb al gemerkt dat als ik hem de vitaminen om de dag geef hij diarree heeft en anders niet dus die diarree moet wel komen van de vitaminen. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Groetjes Evelien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

met een half jaar zou ik niet meer elke dag vit geven,eet hij ook gewoon z,n groente en fruit? en wat voorn lampen branden er in de terra? ik zou nog wel dagelijks calcium geven,maar met vit moet je oppassen,want het is moeilijk te bepalen wanneer het te veel,of te weinig is,en overdozering is zo gebeurt,en kunnen ze heel ziek van worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Anita,

Mijn baadje ziet er erg gezond uit en eet dagelijks groenten en fruit, de lampen en temeratuur zijn ook dik in orde. Ik geef nu 2 keer per week vitaminen en zijn ontlasting is helemaal niet meer loperig maar goed stevig dus ik denk wel dat het goed zit nu. Groetjes Evelien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

1 keer in de week vitaminen over prooidieren das meer dan zat.

ik gebruik zelf herptivite of korvimin/reptiel .

maar mischien is dat andere nog veel belangrijker.

KALK

ik gebruik sticky toungh farms kalk het is een zwarte bus met een gele dop .

dat geef ik 5 keer in de week .

 

daar zit vitamine d3 in maar wat belangrijker is sporenelementen.

zoals zink,magnesium,ect echt een hele lijst en die heb je nodig .

 

dus vitamine 1 keer in de week kalk 5 keer .

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×