Jump to content
Sign in to follow this  
John K

Wat Kan Er In Een Dergelijke Bak?

Recommended Posts

Dag hobbyisten!

 

Ik heb een maand of 2 geleden een vraag gepost hoe ik een aquarium moest ombouwen tot een terrarium. Ik heb er door drukte nog niets mee gedaan. Nu heb ik van een vriend van me het aanbod gekregen deze kleine bak te ruilen tegen een glazen ( ook juwel ) bak van 1.20 meter. Het aquarium is echter slechts 40 cm diep en 50 cm hoog.

Kunnen jullie mij misschien suggesties geven wat ik hierin kan houden (geen slangen!).

Ik wil in principe geen wildvang dieren, dus het is bij voorkeur een soort die in de nakweek regelmatig verkrijgbaar is en niet schichtig is aangezien het feit ze via de bovenkant benadert zullen worden!

 

Ik weet dat het niet de ideale situatie is maar het is een hele mooie bak en ik vind het ook leuk om er een kap op te maken met ventilatie, fittingen enz.

 

Dus ik hoop dat jullie leuke suggesties hebben wat betreft diersoorten!

Voor een baardagaam is de bak denk ik zohiezo niet diep genoeg. Misschien wat voor acanthurus? Is hier regelmatig nakweek van?

Halbandleguanen?

 

Kortom, ik hoop dat jullie een aantal suggesties hebben voor mijn beeldvorming

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

de acantures word 70cm dus dan kan je er beter een baardagaam in doen qwa ruimte .

 

voor halsband leguanen is je bak wel groot genoeg denk ik .

maar je blijft toch bij alle reptielen het effect merken van het vanbovenaf de bak in gaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

ik denk dat daar wel een baardje in kan hoor

 

halsbandjes kan je d'r in doen misschien 2

 

verder zou je gekko's er in kunnen doen

skinken denk ik

 

grtz

 

p.s. repti wat maakt het uit dat je van boven af de bak in gaat vroeg ik me af :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
p.s. repti wat maakt het uit dat je van boven af de bak in gaat vroeg ik me af  :huh:

Omdat de grootste vijand in de natuur ook van bovenaf komt, nl. de roofvogels.

De reflex om hierop te paniekeren zit er in, ook in gevangenschap.

 

Halsbandjes blijven wat kleiner, maar hebben ook redelijk wat grote huisvesting nodig (zijn snelle actieve dieren) idem wat betreft acantharus.

Als ik er een soort zou in plaatsen zou mijn voorkeur eerder uitgaan naar bv. grondgekko's (bv. luipaard-vetstaartgekko's...enz).

Of wat dacht je van salamanders, vuurbuikpadjes of waterschildpadjes.

Maar eerlijk gezegt is dit niet mijn manier van werken.

Als ik een bepaalde soort wil gaan houden kijk ik uit naar het gepaste terra en dus niet andersom.

Ik zou dit eerder gebruiken om bv. voederdieren te kweken of als quarantainebak.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik denk dat het idd niet zo slim is allemaal. Ik ga gewoon weer een terrarium aanschaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×