Jump to content
Sign in to follow this  
wiljan

Baardje Eet Nog Steeds Niet

Recommended Posts

heej

 

ondertussen eet mijn baardje nog steeds niet. kheb hem een tijdje geleden ontwormt

maar hij eet weinig tot niet maar hij is nog best wel actief

weet iemand wat je hieraan kan doen en hoe het komt?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft niemand een antwoord :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer hem eens te verleiden met wasmotjes dat hielp bij mij ook

de tweekeer dat ik flagyl heb moeten toe dienen heben ze 2 a 3 moeite gehad met eten het eerste wat ze toenwoude was wasmotjes en vandaar uit heb ikhet weer opgebouwd

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dankje wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel de ontlasting weer laten checken? Het kan zijn dat de kuur niet goed is aangeslagen en dat hij nog steeds wormen heeft..... Dan eet hij ook niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij onze dieren arts is het normaal dat er 8 a9 dagen na de laatste spuitweer ontlasting in moet leveren dus daar ben ik ook van uit gegaan dat dit diertjedat ook is gebeurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij wormen heeft gehad kan hij ook een tekort aan vitaminen en calcium in zijn bloed hebben. Zo is ons baardje in een epileptische aanval geeindigd. Hij eet nu ook niet meer....

Dus je zou nog even z'n bloed kunnen laten nakijken of hij niet iets tekort komt. Tenslotte eet hij ookal een tijdje niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar is zo'n bloed onderzoek niet heel duur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai, ik heb mijn baardje tijdens zijn wormkuur gevoerd omdat hij niet zelf ging eten.voornamelijk wasmotjes en banaan.samen met mijn dochter, ik zijn bekje open doen en zij het eten erin. na twee of drie dagen ging hij zelf weer eten.nu eet hij weer als een tijger, het is niet aan te slepen.

gr cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy ;)

 

Blij te horen dat alles nog goed is gekomen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar is zo'n bloed onderzoek niet heel duur?

Het dierenziekenhuis in Amsterdam heeft zo'n apparaat waar ze het bloed heel eenvoudig mee kunnen onderzoeken. Er wordt onder de staartwortel of uit de buik wat bloed afgenomen en direct geanalyseerd. Je zou even kunnen bellen wat de kosten hiervan zijn.

Mijn eigen DA heeft toen bloed van m'n leguanen afgenomen en opgestuurd naar byzondere dieren in Utrecht. Volgens mij was dat inclusief consult 40 euro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×