Jump to content

Recommended Posts

Hoi Sander,

 

Wij hebben alles al geprobeerd in de afgelopen jaren met de temperatuur

bij het uitbroeden van de eieren.

Onze ervaring is dat het geslacht niet is te beinvloeden met het uitbroeden

op hoge of lage temperatuur.

Misschien doen wij iets fout!!!

 

Kun jij ook voor 90% al het geslacht bepalen op de dag dat de baardjes

zijn geboren of is dit op latere leeftijd?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Marc !

 

 

M.b.t. het sexen op dag 1 .... nee, ik waag me niet aan dat soort uitspraken.

Wij verkopen dieren tussen de 8 en 10 weken (afhankelijk van het formaat e.d.) en dan nog durf ik het niet met 100 % te zeggen.

Vandaar onze " regel" .

 

En natuurlijk zijn er mensen die anders beweren, en nu misschien in hun vuistje lachen, maar ik vertel liever de waarheid dan (zoals velen) doen alsof je alles weet.

Ik heb dan ook meer respect voor mensen die eerlijk zijn en hun twijfels uit durven te spreken, dan de mensen met een grote mond die beweren dat ze alles weten.

 

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi.

 

Ik wil niet te veel ingaan op het welles of nietes maar alleen mijn ervaring vertellen. ;)

 

Ik heb ongeveer 10 jaar baardagamen gekweekt en heb al die tijd 3 de zelfde broedstoven gebruikt (au bain marie broedstoven) en elke stoof had een eigen tempratuur. de jongen die in die tijd werden geboren waren in elke stoof allemaal jongens en meisjes door elkaar :D;) en heb nooit verschil gemerkt dat er bij de een alleen mannen of vrouwen bij waren.

 

Ik had wel altijd het idee dat de eieren die wat koeler hadden gelegen grotere jongen gaven die eerder op de been waren.

 

Eignlijk vind ik het ook niet zo van belang wat er uitkomt omdat ik in die jaren elke keer weer vol bewondering bij de stoven ging kijken vol ongedult of er iets aan het uitkomen was :P

 

Het belangerijkste vind ik dat ik van mijn dieren kan genieten en de rest is allemaal maar bijzaak vind ik ;)

 

Pas op! dit is hoe ik er over denk en wil verder niemand tegen de benen schoppen

en iedereen doet het op zijn manier.

 

Gr Raymond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×