Jump to content

Recommended Posts

ze kunnen er allebei uit komen

 

alleen bij een hogere tempratuur komen er meer mannetjes en bij de lagere meer vrouwtjes, maar dat wil niet zeggen dat je geen mannetjes of vrouwtjes krijgt.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ok, op die manier...

Ze zijn nu zo'n 1,5 maand, kan je dan al zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat weet ik niet

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh ok, op die manier...

Ze zijn nu zo'n 1,5 maand, kan je dan al zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn??

Op 1,5 maand heb je kans dat je het geslacht kan zien, dit is echter nooit voor volle 100% zeker!

Het gebeurd dat zelfs bij baardagamen van 1 jaar nog twijfels bestaat en dat het gebeurd dat het mannetje plots eitjes legt (ik heb het meegemaakt en er zijn nog mensen van de forum die het meegemaakt hebben!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het uitbroeden heefd er volgens mij wijnig mee te maken wat het geslacht word.

 

op elke temperatuur hebben we steets van elks wat.

het onderschijd is soms zeer moeilijk te zien,en blijfd het een gok.

 

zekerheid is er bij somige pas na het leggen van eitjes.

 

zo hebben we voorig jaar 6 zeer mooie mannen aangekocht van verschillende kleur-bloedlijnen.

 

ze zijn apart opgekweekt(willen geen afgebeten staarten door vechtende mannen)

bij het hanteren word er geregeld gekeken naar het geslacht.

 

bij elk dierenarts bezoek worden ze ook op geslacht nagekeken,en op hun papier ingevuld.

 

van de zes mannen waar iedereen (drie verschillende dierenartsen,en veel ervaren baardjeshouders)van overtuigd waren dat het ook mannen waren blijken er maar een een echte man te zijn na een jaar.

 

ook met rontgen foto's is er geen onderschijd te zien

 

dat er hier al verschillende forumleden zo aan een mooie dame zijn geraakt ,is er de mooie kant van :D:D

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou zag ik net dat alle 6 de kleintjes de pori

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze kunnen er allebei uit komen

 

alleen bij een hogere tempratuur komen er meer mannetjes en bij de lagere meer vrouwtjes, maar dat wil niet zeggen dat je geen mannetjes of vrouwtjes krijgt.

 

grtz

temperatuur heeft totaal GEEN invloed op de geslachten.... dat is echt een fabeltje.... ik heb het meerdere malen getest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij 9 van de 10 nakweekjes kan ik op de zelfde dag al zien wat man of vrouw is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur heeft wel een invloed op het geslacht! maar gewoon niet bij baardagamen! er zijn maar enkele soorten waarbij dit zo is!(bv. sommige gekko soorten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een keer een verhaal van iemand en die had het ook getest en die had 99% vrouwtje dus het is toch echt geen fabeltje.

 

groetjes Bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik wacht wel gewoon af wat het zijn totdat ze groter zijn :D In ieder geval bedankt voor de antwoorden! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij 9 van de 10 nakweekjes kan ik op de zelfde dag al zien wat man of vrouw is....

hoe zie je dat dan zo snel

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een keer een verhaal van iemand en die had het ook getest en die had 99% vrouwtje dus het is toch echt geen fabeltje.

 

groetjes Bart

GELOOF HET NU MAAR DE TEMPERATUUR HEEFD ER WIJNIG OF NIETS MEE TE MAKEN,WAT DE UITKOMST WAT GESLACHT BETREFD

 

GROETJES

ERWIN&SONJA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik ga dus mee met het antwoord van Erwin, de temperatuur

bij het uitbroeden maakt voor het geslacht bij baardjes niets uit.

 

Het zijn geen krokodillen. :lol:

 

Gr Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij 9 van de 10 nakweekjes kan ik op de zelfde dag al zien wat man of vrouw is....

Tja, dan heb jij toch een bijzondere gave <_< ofwel loop je wel hoog op over je eigen kunnen en maak je jezelf iets wijs.

Voor mij lijkt dit onbegonnen om op de dag van geboorte het geslacht al te kunnen bepalen, meer dan een gok is het dan niet.

Maar ja, wie ben ik een simpele hobbyist die al jaren met deze hobby bezig is en spijtig genoeg heb ik geen glazen bol.

Er zijn nochthans genoeg verhalen van leden die pas na een eileg zeker waren dat hun man toch opeens een vrouw bleek te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal kan ik met een paar weken wel zien wat het geslacht is. Durf het pas zeker te zeggen als ze zeker 8 weken of ouder zijn en ook dan zeg ik erbij dat ik geen 100 % garantie geef.

 

Wat betreft de temperatuur, heeft niks te maken met man of vrouw. Heb hier legsels van de florida orange en van mijn red/orange x yellow in de stoof gehad, tegelijkertijd en ze kwamen en week na elkaar uit. Bij de florida orange was 80% vrouw en bij de red/orange x yellow was 80% man, dus de temperatuur zegt helemaal niks!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij 9 van de 10 nakweekjes kan ik op de zelfde dag al zien wat man of vrouw is....

Tja, dan heb jij toch een bijzondere gave <_< ofwel loop je wel hoog op over je eigen kunnen en maak je jezelf iets wijs.

Voor mij lijkt dit onbegonnen om op de dag van geboorte het geslacht al te kunnen bepalen, meer dan een gok is het dan niet.

Maar ja, wie ben ik een simpele hobbyist die al jaren met deze hobby bezig is en spijtig genoeg heb ik geen glazen bol.

Er zijn nochthans genoeg verhalen van leden die pas na een eileg zeker waren dat hun man toch opeens een vrouw bleek te zijn.

nou dan zal ik eens op bezoek komen bij je als je jongen hebt,kijken we na 8 weken nogeens naar de uitslag....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur heeft er dus niets mee te maken wat de uitkomst betreft en het gaat hier dus wel echt om een fabeltje hoor want heb dit allemaal al uitgetest zowel bij baarjes als bij kameleons en het was elke keer een andere uitkomst.

 

Denk dat er hier al meerdere personen dit uitgeprobeert hebben en er hetzelfde over kunnen zeggen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kuno,

 

Vind ik echt knap dat jij bij 9 op de 10 nakweekjes na een dag al het geslacht

kunt vaststellen.

 

Ik waag mij in ieder geval niet aan zulke uitspraken.

 

Gr Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij 9 van de 10 nakweekjes kan ik op de zelfde dag al zien wat man of vrouw is....

Tja, dan heb jij toch een bijzondere gave <_< ofwel loop je wel hoog op over je eigen kunnen en maak je jezelf iets wijs.

Voor mij lijkt dit onbegonnen om op de dag van geboorte het geslacht al te kunnen bepalen, meer dan een gok is het dan niet.

Maar ja, wie ben ik een simpele hobbyist die al jaren met deze hobby bezig is en spijtig genoeg heb ik geen glazen bol.

Er zijn nochthans genoeg verhalen van leden die pas na een eileg zeker waren dat hun man toch opeens een vrouw bleek te zijn.

nou dan zal ik eens op bezoek komen bij je als je jongen hebt,kijken we na 8 weken nogeens naar de uitslag....

HALLO KUNO

 

zullen dan maar een extra pakje koffie halen,en er een gebakje bijdoen voor de gezelligheid :D als u komt kijken

 

dan mag u ook even kijken naar de man die u voorig jaar aan kiki uit gent verkocht(welke zo ziek was dat de dierenarts hem reedts opgeheven had,en we hebben overgenomen om de hemelse vrede te bewaren)

 

deze hebben we erdoorgekregen,met behulp,en raad van mark van reptie-farm.

deze man blijkt nu na bijna een jaar een prachtdame te zijn

 

zal warschijnlijk net de 10 geweest zijn :blink:

 

dat we er zo verschillende hebben,die we als man kochten,en later vrouw waren hebben hier al verschillende leden blij gemaakt

 

dat u niet de eenige bent die fouten maakt is niet zo erg hoor,er zijn nog zeer ervaren mensen die er naast kunnen zitten

 

duncan liet me een man van zijnnakweek florida orange x ....over,een prachtman

is nu een prachtdame van 51 cm

 

bij ploe vonden we een kleurbometje tussen de nakweek(het voordeel er vroeg bij te zijn he)

zoals steets was het allermooiste kleurbommetje een mannetje

hebben hem natuurlijk niet laten zitten :rolleyes:

deze blijkt nu de meest gekleurde vrouw van de florida orange te zijn die ik ooit gezien heb(iedere andere florida orange vald erbij in het niets terug)

en ook waren er zes ervaren mensen het erover eens dat het een man was,waaronder twee dierenartsen met jarenlange ervaring(dr brakel heefd al bijna 30 jaar baardjes)

DEZE BLIJKT NU OK EEN VROUW TE ZIJN :cheer:

ikzelf doe mijn baardjes weg met de vermelding van het geslacht dat ik kan zien,en wat de mensen zelf zien,zonder grootspraak

 

wie zekerheid wil zal ik een dame die reedts eieren heefd gelegd overlaten,dan pas ben ik er 100% zeker van

 

zoals onze casper,deze heefd reedts eieren gelegd,en als ik haar in uw handen heef,zal u zelfs nu nog beweren dat het een man is,als de voorgeschiedenis niet kend

 

bij de meerderheid kan u het zien wat het geslacht is,maar dat garendeerd niets als ze 30cm en enkele maanden later iets anders zullen zijn

 

of er moet iemand zijn die hulp van bovenaf heefd,en zoals jo aangaf beschikt over een speciaale gave BESCHIKKEN

 

groetjes

 

erwin(man)&sonja (vrouw) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij alle jonge dieren die wij verkopen zeggen we er altijd bij "geslacht 90% zeker, en blijkt het beestje in de 10 % te zitten, dan mag je hem of haar altijd omruilen voor de sexe die je gekocht hebt"

 

Ik wil ook nog even reageren op het uitbroeden van eieren op een bepaalde temperatuur.

In tegenstelling tot wat de meeste mensen hier zeggen ben ik van mening dat het voor een gedeelte wel degelijk te beinvloeden is.

Bij een relatief lage temperatuur heb ik keer op keer 80 % vrouwen en 20 & mannen gehad.

Niet zomaar een legsel maar echt tientallen achter elkaar.

Maar als ik al de reacties hier lees zou dan dan puur toeval moeten zijn .... nou dat is volgens mij absoluut niet zo.

 

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij 9 van de 10 nakweekjes kan ik op de zelfde dag al zien wat man of vrouw is....

Tja, dan heb jij toch een bijzondere gave <_< ofwel loop je wel hoog op over je eigen kunnen en maak je jezelf iets wijs.

Voor mij lijkt dit onbegonnen om op de dag van geboorte het geslacht al te kunnen bepalen, meer dan een gok is het dan niet.

Maar ja, wie ben ik een simpele hobbyist die al jaren met deze hobby bezig is en spijtig genoeg heb ik geen glazen bol.

Er zijn nochthans genoeg verhalen van leden die pas na een eileg zeker waren dat hun man toch opeens een vrouw bleek te zijn.

nou dan zal ik eens op bezoek komen bij je als je jongen hebt,kijken we na 8 weken nogeens naar de uitslag....

Nou voor mij niet gelaten hoor.

Maar na acht weken kan ik ook zelf wel uitmaken wat 90% van het geslacht is hoor.

Maar dat is een groot verschil dan te beweren dat je dit vanaf dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×