Jump to content
Sign in to follow this  
BP-Reptiles

2vraagjes Baby Baardje

Recommended Posts

goede dag,

 

vraagje 1 (geslacht)

ben op zoek naar een foto van het geslacht van een baby baardje liefst zo rond de 3 a 5 weekjes. dus een foto van het geslacht van een vrouwtje en een van een mannetje kan het zelf namelijk niet zo heel duidelijk zien bij de mijne. Misschien dat het door wat tips en foto's misschien wat beter te herkennen is voor mij.

 

 

vraagje 2 (hanteren)

heb dus 3 baardjes van 4 weekjes oud. er is er een van die zo me hand op komt lopen en ik zo kan pakken. De andere 2 rennen steeds weg als ik met mijn hand in de bak kom. Hoe kan ik hier het beste handelen ?

 

 

alvast bedankt voor de reactie's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer de bange baardjes zo min mogenlijk vanboven te benaderen ( daar deze zo denken dat ze een prooi zijn van een roofvogel ofzo)

 

laat ze gelijdelijk aan kennis maken met je hand ( bv door ze ze wasmotlarven mee te voeren, hier zijn de gek op en zo leren ze dat je hand gelijk gaat met wat lekkers )

 

Ik ben nieuw in deze hobby, maar hoop dat je er toch al iets aan hebt.

 

Grtz G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou

wat ik doe is dus oppakken,elke dag weer. bied voer aan met de hand,geef badjes ook al is het elke dag,hanteren en nog meer hanteren,weg rennen en verstoppen heeft geen nut,want ik vind ,en pak ze op en praat tegen ze.allemaal onzin natuurlijk,maar daar gaat het niet om. tegen de tijd dat ze een week of 8 zijn weten ze niet beter,en zijn ze hanteer baar,niet zo schrikachtig en kunnen dus mooi gesocializeert weg.

dan de eerste vraag,als het licht er goed op valt kan je al snel zien wat het geslacht is.1 heuveltje in het midden is een vrouwtje,2 heuveltjes zijn dus mannetjes. maar 100%zeker ben je pas als ze paarrijp zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×