Jump to content
repto_mania

2 Vrouwen Bij Elkaar Ruzie!

Recommended Posts

Hallo ik heb net bij marc (reptie farm) een ongelofelijk mooie holdback blood vrouw gekocht van ongeveer 20 cm. Ik had al een mooie Florida orange vrouw van ongeveer 22 cm van PLOE. Nu zette ik deze bij elkaar en de eerste 15 minuten was er niets aan de hand, Maar daarna kwam er eten in de bak en toen begon de orange vrouw te bijten en met haar kop te knikken naar de blood. Is dit een normale reactie of moet ik de dieren gaan scheiden? de florida orange is trouwens nog niet geheel handtam misschien een belangrijk aspect? Ik kijk het zelf nog even aan en mocht het erger worden ga ik ze scheiden, doe ik hier goed aan?

 

Mazzel

 

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn dat ze super dominant is. Ze zat natuurlijk als eerste in de bak en moet hem nu delen. Je kan het even aankijken. Een van mijn eigen florida orange dames (volwassen) doet het ook. Ze gaan dan heel driftig kopknikken en bijt dan in de staart van de ander. ( alleen als ze in een nieuwe bak gaan). Met een paar dagen is het over en accepteert ze de andere.

Er is niet zoveel wat je eraan kan doen, goed in de gaten houden en als het de spuigaten uitloopt, toch misschien scheiden. Ik zou het even aankijken, hier is het meestal ook met een paar dagen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies mandy ik had ook al zo een idee, maar heb nog nooit met jonge baardagamen gehad, weleens met volwassen dieren maar was inderdaad ook met 2 of 3 dagen over. Het valt me tevens op dat de Florida orange allen begint te bijten en kopknikken als ik kijk, ik kijk ook weleens stiekum maar dan gebeurt er niets.

Mazzel

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marco, dit is de reden dat wij alle dieren apart hebben zitten.

Er zijn veel voorbeelden van dames die zich voorbeeldig gedragen en een groep, maar met name de USA dieren die we hebben (misschien een toevalligheid) zijn echt niet samen te houden.

We hebben het pas nog geprobeerd met een van de Dachiu dames en een dier wat we al jaren hebben ..... leek goed te gaan .... tot een uurtje of twee later, ik heb het niet aangekeken want dat was echt mis gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marco,

 

Zoals Sander en Mandy al zeiden, hou het zeker goed in de gaten zou heel jammer zijn dat de baardjes verwondingen zouden oplopen.

 

Gr Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het nu de hele avond en middag in de gaten gehouden, maar er zit wel een zakkende lijn in! Ze zitten nu zelfs samen onder de spot en de orange begint de nieuweling wel te accepteren, ik denk dat dit echt een eerste reactie betrof en het wel goed gaat komen.

Mazzel

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×