Jump to content
pris

Mijn Baardje Gaat Leggen! Haha

Recommended Posts

hoi lieve mensen!

tot mijn zeer grote schrik gaat mijn baardje eitjes leggen!

ze is de hele tijd aan t graven en gelukig is er een plek aanwezig om te leggen,

heb alleen geen stoof of vermuculiet hbe al een vriend gebeld die er 1 voor me heeft :lol: hopelijk gaat alles goed dit word mijn eerste legsel ooit haha :cheer:

 

ik hou jullie op de hoogte xxxxxxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze is nog niet aan t leggen maar ze graaft wel de hele tijd ze is nu even van de legplaats af maar ik dacht dat ze al bezig was :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

heb je wat kunnen regelen!

ik geloof dat ze vaak 3 dagen van te voren nest drang krijgen,voodat er eindelijk eitjes gelegd gaan worden,ik duim voor je hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die jongen die de broedstoof zou komen brengen was t vergeten :( en morgen kan hij niet :(:(:(

ik weet niet wat ik nu moet doen de winkels zijn al dicht en omdat ik d8 dat hij zou komen ben ik er niet achteraan gegaan! nu heb ik niks! en wat als ik nou te laat ben? ik ken niemand anders met een stoof. ik ben heel bang dat ik geen uitjes kan uitbroeden als ik niet snel met een oplossing kom kunnen jullie helpen? groetjes xxx pris :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Je kan ook zelf een broedstoof maken van piepschuim. Weet niet hoe dat exact werkt, maar mensen hier op het forum vast wel. In de regio van antwerpen zijn er twee winkels die ook op zondag open zijn. Fantasia Reptiles http://www.fantasia-reptiles.com/about/default.php?catid=3 en Delia's Reptiles www.deliasreptiles.be . Delia is veel goedkoper, je moet anders maar eens bellen en vragen. Vraag wel ineens of ze thermostaten binnen hebben. Anders kan je bij fantasia terecht. Zij hebben wel altijd alles in stock, mss ook eerst bellen, weet niet hoever je moet rijden. Zij hebben ook versch typen broedstoven denk ik. Hopelijk heb je er wat aan!! Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog enkele sites die je kan proberen!!

 

http://www.rainforest-frogs.nl/shop/contac...a44c6c301a9b8f0

 

http://www.berrarium.nl/

 

http://www.repshop.nl/

 

http://www.webwinkel.terramania.nl/ Niet duur en zij doen alles op afspraak, dus hopelijk kan je mss nog iet regelen voor vandaag!

 

http://www.cinbadragons.be/

 

http://www.terrariumopmaat.nl/

 

Je kan ook altijd op andere forums een zien of niemand er eentje te koop aanbiedt. Ook kan je eens zien op marktplaats.nl

 

Hopelijk komt het nog goed!!

 

Zal alvast duimen

Share this post


Link to post
Share on other sites

pris

als je nu even meld waar je woont!

miss is er hier iemand in de buurt bij je die je eitjes kunnen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi ik woont in amsterdam ben niet in bezit van een auto dus helemaal naar antwerpen op de fiets gaat niet denk ik haha vind t erg lief dat jullie me helpen! ik heb al op mp gekeken stond wel wat maar allemaal zo ver weg en de gene die dichtbij was was 150 euro dat vind ik veel te duur :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu woon ik niet helemaal in de buurt,maar als je heel voorzichtig bent zou je 24 uur hebben om ze in de stoof te krijgen! met een ov jaar kaart ben je voor een prikkie klaar. je moet maar even zien,maar ik heb ruimte.

graaft ze nog steeds? en eet ze ook nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik bied van aales aan maar eet niets, ik heb geen ov kaart, en ze graaft nog steets soms stopt ze even en dan gaat ze weer verder. vind t echt zo erg :( ik had t zo leuk gevonden om ze hier uit te broeden! kijkien hoe de eitjes groeien enz maar tja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pris

 

kalm blijven

 

je eitjes kunnen gerust een tot twee ,en meer dagen in het zand blijven zonder schade hoor.(zorg er wel voor dat de mama er niet meer aankan,een deksel erop en einde probleem

eitjes kunnen wel tegen wat hoor

 

de experimenten met versturen per post zijn zelfs gelukt,en deze zijn 5 dagen onderweg geweest(en niet in perfecte omstandigheden,zoals ze met onze post omgaan)

 

in geval van uiterste nood hebben we wel nog een broedstoof over,en komen we u halfweg tegemoed

 

de eitjes kunnen er wel niet dierect in hoor,de broedstoof moet eerst op de goede temperatuur staan,en dit is enkel door ze te tessten goed af te stellen.

 

laat ze gerust enkele dagen in het zand zitten,tot uw broedstoof de goede temperatuur heefd.

 

gezond is het niet voor de tikker he :lol::lol: zo vol spanning wachten ,maar geen nood ,het wend nooit,ook al ben je met alles in orde,zal je 1000 keer de temperatuur nakijken :rolleyes::rolleyes:

 

het blijfd een geweldige ervaring

vergeet geen foto's voor uw album

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ erwin

bedankt voor t lieve aanbod! maar ik wil ze tog graag zelf hier bij mij thuis uitbroeden! ook al lijkt dat op dit moment niet echt mogelijk ik blijf tog mijn best doen om een stoof te vinden. ik ben aan t mailen met een man die mij mischien een stoof wil leenen dus hoopen maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

 

hoeraaa ik heb een stoof! ik heb viavia een stoof kunnen vinden die ik zo lang mag leenen als ik wil/nodig heb! wat een opluchting :rolleyes: iedereen hardstikke bedankt! zou niet weten wat ik zonder jullie had gemoeten haha morgen ochtend staat alles klaar voor gebruik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog steets geen eitjes hoor <_< ze is nog steets aan t graven.

ik heb nu alles klaar staan vermuculit in de bakjes water enz ondertussen is de papa kymco aan t vervellen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi pris ;)

 

Schaf je een digitale thermometer aan met een voelertje.

Dit voelertje plaats je in het vermiculiet.

De temperatuur die je dan afleest is dan de werkelijke uitbroeitemperatuur.

Het graven zelf duurd ongeveer een week voor de definitieve eileg.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

pris heefd nog geen eieren :rolleyes:

 

maar ze loopt wel op eieren :D:D:D:D

 

groetjes&veel geduld

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

 

Leuk dat je toch een broedstoof gevonden hebt. ;)

Ik zou wel wat extra letten op je vrouwtje, want soms kan er legnood ontstaan. Dit gebeurt wann het vrouwtje gn goede legplaats vindt of dat er een inwendige hindernis ervoor zorgt dat ze niet kan leggen. :unsure: Indien het aanhoudt, kan je mss best een naar DA met reptielenervaring. Hij kan dan direct zien wat er aan de hand is. Zorg ervoor dat er een legplaats is waar het zand minstens 10 cm diep is. Hou het zand ook vochtig, door er eens regelmatig te sproeien. Wel niet te vochtig! Een hoek die wat afgeschermd is, is ideaal want ze prefereren toch wel wat privacy bij het graven. Veel succes! :D

 

Tarryn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×