Jump to content
Sign in to follow this  
jochen jossaer

Raar Verschijnsel ...

Recommended Posts

weet iemand waarom mijn mannelijke wateragaam uitwerpselen op eet ???

 

Van honger kan dit toch niet zijn, meer dan voldoende voedsel.

 

Kan dit te maken hebben met het zoeken naar een vrouwtje. (want dit doet hij enkel tijdens de paartijd.)

 

en nog een vraagje, hoe kan je ervoor zorgen dat je wateragaam + woestijnagamen beter vervellen ? Vooral mijn woestijnagaam is zeer slecht verveld deze keer.

 

grtzzzz...

jochen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Uitwerpselen op eten kan een teken zijn aan een tekort aan vitaminen.

Voor de vervelling beter te laten verlopen kan je luchtvochtigheid opdrijven.

Kijk dit even na hoeveel deze nu bedraagd in het terra d.m.v. een hygrometer en desnoods sproei je wat vaker als je geen sproeiinstallatie hebt.

Tijdens de vervelling kan een badje ook helpen.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh,

 

weet jij toevallig welke vitamen ze dan tekort hebben ? of gewoon vitaminen in het algemeen. En hoe los ik dit op: door middel van vitamine poedertjes op de voedseldieren te doen want fuit en groente, daar komen ze niet voor van hun tak af :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Wateragamen zijn inderdaad niet zo happig op fruit en groenten, zeker wat groenten betreft, zoet fruit daarentegen kan er wel nog eens ingaan.

Voedseldieren moet je inderdaad bepoederen met een multivitaminen preparaat alsook mineralen zijn noodzakelijk.

Minnerall indoor is hier wel een goed preparaat voor.

Het probleem bij tropische terra's is meestal zo dat voedseldieren veel verstopmogelijkheden hebben, dus als deze niet onmiddelijk worden opgegeten door je dieren is het poeder er dan ook al meestal af.

Probeer hier rekening mee te houden en het is dus niet slecht dat je wat fruit ter beschikking hebt, al is het niet voor je dieren, dan is het wel goed voor de voedseldieren.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik heb er wat fruit en groeten ingezet, maar blijkbaar willen ze er niet voor van hun takken komen :D

 

Maar ja, ik zal het blijven geven. Ooit zullen ze er wel is van eten.

 

Ik zal voortaan ook telkens wanneer ik sprinkhanen geef, gewoon 10 in hun terra doen en dan elk nog 1 met poeder die ik dan vlak voor hun neus zet. Maar wat ik al heb gezien is, dat ze die sprinkhanen met poeder express niet opeten. Kan het misschien zijn dat ze dit rieken ofzo ?

 

grtzzz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad allemaal bepoederen, maar als ik het dan goed begrijp heb je ze dan nog nooit bepoederd <_<

Hoe hebben je dieren dan de nodige vitaminen en calcium gekregen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik heb de voedseldieren al bepoederd maar niet erg vaak. Want diegene die ik bepoeder laten ze gwn sterven. Maar vanaf nu zallek ze dus allemaal poederen. Is dit wel gezond, zoveel calcium. Want de reptielenarts had me gezegd dat ze daardoor versteende nieren konden krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dit wel gezond, zoveel calcium. Want de reptielenarts had me gezegd dat ze daardoor versteende nieren konden krijgen.

Het is daarom dat je ook de mogelijkheid moet bieden dat ze genoeg Vit.D3 kunnen opnemen, zodat de calcium wordt omgezet voor een sterk beendergestel en botontwikkeling.

Zeker bij opgroeiende dieren is dit heel belangrijk.

Is de mogelijkheid er niet of krijgen ze geen Vit.D3 dan kan de calcium zich inderdaad gaan ophopen.

Dan heeft de calcium inderdaad geen nut en krijg je verkeerde neveneffecten.

Dus voorzie een UVb lamp en bepoeder of dien je dieren min. 1x per week vloeibare vitaminen toe.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi ;)

 

Wateragamen zijn inderdaad niet zo happig op fruit en groenten, zeker wat groenten betreft, zoet fruit daarentegen kan er wel nog eens ingaan.

Vinden ze hun uitwerpselen dan wel lekker???

 

swint.

post-9-1182950189.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet misschien nog iets voor de vervelling

 

laatst had ik een berichtje gelezen dat reptie-farm met een middeltje dat helpt voor de vervelling alleen weet nog niet of dat al te koop is

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×