Jump to content
Sign in to follow this  
camiel

Klein Maar Dapper

Recommended Posts

Hoi,

 

Na 77 dagen heb ik het laatste eitje van de 19 open gemaakt. De andere 18 waren al uit en ik vond het verschil in dagen te groot worden. (dit eitje is ook een keer omgevallen, en het eitje bleef klein, dus we dachten dan het jong dood was.)

Nadat we het open hadden gemaakt bleek het kleintje niet meer te leven, het was ook een stuk kleiner dan de anderen die 11 cm waren, dit kleintje was rond de 8 cm. Ik heb het in de broedstoof laten liggen, om het later op sterk water te zetten.

Ik heb nog enkele keren gekeken voor de zekerheid, maar het bewoog niet en kwam ook niet verder uit het ei. Twee dagen later wil ik alles op gaan ruimen en daar zit dat kleine ding naar me te blazen. Dus al met al hebben we een 100% uitkomst, niet gek vonden wij voor de eerste keer.

 

gr. Camiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

100% uitkomst voor de eerste keer is zeker een uitstekend resultaat.

En wat die laatste betreft, dat zal wel een wonder zijn.

Hou deze wel extra in de gaten, want dit zal waarschijnlijk zwakker zijn dan de rest.

Veel succes met de opkweek.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

proficiat met de kleintjes

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met de kleintjes en inderdaad zoals Jo al aangaf, hou het kleinste baardje goed in de gaten!

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, wat een verhaal.... wij hebben ook enkele eitjes opengemaakt en er kwamen levenloze baardagaampjes uit dus na ff gekeken te hebben hebben we ze weggegooit... moet er niet aan denken dat die allemaal in de vuilnisbak nog tot leven zijn gekomen :blink: dus ik sluit me bij JDG aan, het zal wel een wonder geweest zijn, maar wel een bijzonder wonder natuurlijk! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het is en blijft natuurlijk een klein beestje, maar hij/zij is mooi van kleur

en er zit pit in. (vader heeft veel geel pigment, ik heb dan ook hele lichte en hele

donkere jongen) dit ukkie is een hele lichte, ben benieuwd na de vervelling.

 

Dit kleintje is de lieveling van de familie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wat een verhaal,ik denk dat de meeste zo in de vuilnis terecht komen,mijn laatste ukkie heeft 3 dagen levenloos gelegen in de stoof,maar het koppie was er wel uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

owh ,ja!

nou het ukkie hier leeft nog steeds,maar ik heb er 3 uit het nest van 36 eitjes.

hopelijk meld camiel zich ook nog, ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik denk van wel,maar de dame had 4 van zulke grote legsels,2 heb ik er uit gebroed,en 2 zijn er weg gegooid.de dame zit nu apart.moet wel even bijkomen van al die legsels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, even op vakantie geweest, maar daar zijn we weer.

 

Met het kleintje gaat het goed hoor, teminste tot voor kort,

want ze is begin vorige week verkocht, ze bleef wat kleiner dan de

rest, maar at en dronk goed. Ze had wel een klein knikje in haar staart.

Daar heb ik haar waarschijnlijk met het pincet geraakt, toen ik het ei openmaakte, maar dat zie je alleen als je er goed op let.

Dus al met al, gooi de eitjes of de jongen niet te snel weg. Je ziet, het kan nog goed komen.

 

gr. Camiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×