Jump to content
hot-ice

Voorbereiding Bouw Terra

Recommended Posts

ik ben ook maar eens aan een terrarium begonnen:

 

Bestaat uit 1 grootte bak 68x40x104 waar binnen kort hopelijk een daggekko in kan. De 2 baken links zijn een soort "stapelplaats" waar ik 4 curve boxen kwijt kan van men schorps. en is 60x40x30. 10cm (2xdus)

 

de hoogte van de curve boxen is 20cm maar ik reken 10cm voor verlichting en een blackligt :cheer: ik zou nog wel een manier moeten vinden om subtiel van de draden af te geraken... mess zoals http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?...topic=5717&st=0 oplossen(wat trouwen zeer knap werk is!!)

 

(je moet wel de foto wel helemaal opene voordat de afbeelding duidelijk is)

post-2-1181850453.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

een DLP gootje(is een plastieken u profiel met deksel) voor opbouwkabels in weg te werken.(elke doe het zelf zaak hefd ze)

u kan deze achter de achterwand van piepchuim verbergen.

 

werken met twee mdf platen van 0,8 die u na er een sleuf hebt ingezaagd(met op diepte ingestelde afkortzaag(waar de kabel inkan))terug aan elkaar verlijmd(neem voor deze manier wel soepele dikkere kabel,deze word niet zo vlug warm(1,5 caree)en is veiliger

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vroeg me af, als er een daggekko in komt, hoe kan ik vermeiden dat ze aan de lampen geraken? of kunnen ze niet verticaal klimmel?

 

en zeer goed nieuws!!!! Ik weet iemand(beroeps schrijnwerker) die dit gratis voor mij wil bouwen :lol: !!! :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die groene daggeckos bedoelt, die kunnen zelfs ondersteboven klimmen, als ik de juiste voor heb :blink:

 

Beschermkapjes plaatsen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, het plannetje is wat aangepast en is onderweg naar de schrijnwerker :cheer::cheer: nu eens nadenken hoe ik ervoor zorg dat ze niet aan de lampen kunen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

In de handel heb je speciale fittingen met beschermkapjes voor dit tegen te gaan.

Anders moet je er een soort vals plafond (lichtkap in maken) en deze volledig achter een rooster steken, zodat je dieren niet tegen de lampen kunnen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb juist gelezen dat ze normaal niet aan de lamp gaan hangen als ze eenvoudig kunnen zonnen op een tak. opgelost dus :cheer:

 

ik heb ook idd mijn plannetje wa aangepast zoadat er een lichtkap onstaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb juist gelezen dat ze normaal niet aan de lamp gaan hangen als ze eenvoudig kunnen zonnen op een tak. opgelost dus :cheer: 

 

Inderdaad, ik heb hier een gekko vittatus en deze is nachtactief.

Dus deze zit overdag meestal in een holle boomstam, maar soms merk ik hem ook eens op aan de achterkant van de TL lamp.

De warmtelampen laat hij links liggen, ik denk wel dat hij snapt waarom :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×