Jump to content

Recommended Posts

hallo,

 

ik had een vraagje: ik heb 2 baardagaampjes van bijna een jaar,

een man en een vrouw, allebei beginnen ze al paar gedrag te vertonen

dus moet ze binnekort uit elkaar zetten dat weet ik, maar nou mijn vraag wat gebeurt er als het vrouwtje toch bevrucht word want er staat overal dat het niet goed is dat begrijp ik maar was gewoon nieuwschierig wat er dan gebeurd? :P

 

gr ivon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het vrouwtje te jong wordt bevrucht, dan heb je grotere kans op legnood. Het lukt haar niet of niet goed om de eieren te leggen en hieraan kan ze overlijden.

En het vrouwtje is zelf nog in de groei en heeft dus heel veel voedingstoffen nodig, maar voor de aanmaak van eieren is ook extra voedingstoffen nodig. De kans dat ze zelf daardoor te kort voedingstoffen krijgt is dan heel groot. Met alle nare gevolgen van dien.

 

Dus gelijk apart zetten en geen risico nemen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

nee ik ga ook ZEKER gen risico nemen maar was gewoon benieuwd wat er zou gebeuren om dat nergens staat

 

maar bedankt voor je antwoord

 

gr ivon :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad zoals lya al aangaf. Ook is de kans groot dat een onvolgroeide baardagaam stopt met groeien omdat de vitamines en kalk naar de eieren gaan.

 

Je zou je baardjes eigenlijk al gescheiden moeten hebben hoor! Ook al heb je ze nog niet zien paren, je bent ook niet altijd thuis denk ik om een oogje in het zeil te houden dus zeker vandaag dan morgen ze uit elkaar zetten hoor!

Beter laat dan nooit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitspraak beter laat dan nooit was verkeerd, ik bedoelde beter vandaag nog dan te laat. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×