Jump to content

Recommended Posts

Hehe eindelijk dan hier een paar foto's waar ik mee fok op school wat de bedoeling is maar niet echt wil lukken.

Oke zijn niet de mooiste op deze site en mischien de foto's een beetje te groot maar ik kreeg het niet voorelkaar ze te verkleinen.

post-24-1112633153.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mannetje en vrouwtje.Sorry krijg het ook niet voorelkaar in 1 blokje :(

De donkere is het manetje de lichte op de steen het vrouwtje.

Tja ze krijgen kattenbroken en kattenvlees uit een kuipje omdat ze dat gewent zijn en dat als eninge goed eten fruit groente niet zo.Krekels enz eten ze ook graag.

post-24-1112633254.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

he tonweya wat een schatjes zeg

niet de mooiste ???valt toch wel mee

jullie zijn deze beestjes aan het oplappen

dat kost gewoon tijd

ik denk ook dat ze gewoon nog wat aan moeten komen en dat ze dan hopelijk wel gaan kweken

lekker verwennen met morio,s wasmotten enz enz

wat wegen ze nu ? en hoe groot zijn ze van kop tot staart?

 

wat je foto,s betreft blijven oefenen

ik weet niet hoe je ze plaats via bijlage rechtsreeks van je pc of via img??? boven je berichtje?

want als je dus bijlage gebruikt kun je maar een foto tegelijk plaatsen

en als je img gebruikt kun je er meerdere plaatsen

je moet dan wel telkens voor een nieuwe foto toe te voegen img aan klikken en in

het nieuwe venster de link van bijvoorbeeld photobucket plakken

als je photobuckte gebruikt

zie je boven je foto edit staan als je hier op klikt

kun je je foto resize

dit houd in dat je je foto kunt verkleinen

boven je foto staat bijvoorbeeld 148 kb

als je m dan verkleint resized met 50% krijg je je foto,s perfect op formaat

let wel op van verkleinen weer groter maken werkt niet

en je foto word echt vervangen voor de kleinere in photobucket

de rest werkt dan hetzelfde

succes met jullie baardjes

komt vast goed

grtjsssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal de volgende keer ermee gaan knoeien.Had gister niet veel tijd :rolleyes:

Naja ze zijn wel mooi maar kwa kleur vind ik het mannetje waar we nu mee fokken wat minder zo bedoel ik het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben ze vandaag gewogen de vrouwtje was ong 400 gram en het mannetje ong 240 gram.Verder is het vrouwtje 46cmlang en het mannetje 45cm lang.

Hoeveel weeegt een baardagaam ong als het gezond is.Wij wegen ze eigenlijks nooit omdat een ander het bij houd maar die was er vandaag niet daarom moesten wij het zelf doen, maar ik schrok van het resultaat zo'n verschil in gewicht.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, het zijn schatjes hoor,maar de man is echt ondermaats,het vrouwtje doet het goed.

volwassen zijn denk ik zo rond de 450 gram,maar weet dat niet zeker.

kan de man wormen of flagaten hebben,of is het een dominant vrouwtje dat al het voedsel oppikt!

anders zou ik het ook niet weten,want ze zijn toch alletwee ong even oud,of niet!

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi anita!

 

Nou mischien heb je het niet helemaal gevolgd, maare omdat ze op school geen kopel hadden moest school vrouwtjes hebben maarja in een korte periode een vrouwtje krijgen is moeilijk tot dus 2 koppels werden aangeboden ons vrouwtje mist een achterpootje de andere kopel waar anderen mee fokken mist 1 baardagaam een pootje de andere 2 achterpootjes en een halve staart.

Maar wij hebben voor deze kopel gekozen omdat wij het vrouwtje heel erg mooi vinden kwa kleur.

Een jongen had ze maar door tijdgebrek kon hij ze niet meer verzorgen en zijn ouders moesten het doen.Die er niet veel vanaf wisten.Ze zijn toen erg verzwakt en uitgehongerd.Mannetje heeft nog steeds last van stres(met de kop trillen) maar we kunnen ze nu alle twee rustig optillen.We zijn bezig met ze optelappen.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi tonweya ,

ze hebben wel een mooie lengte zeg die baardjes van jullie fokprogramma

het vrouwtje is goed op gewicht

het mannetje lijkt me wat aan de lichte kant

wel is het natuurlijk zo dat net als bij mensen

baardagamen ook een eigen postuur hebben

er is dus ook niet echt te zeggen wat ze behoren te wegen

maar aan de foto van de man is te zien dat er wel wat aan mag

ik neem aan dat je metsonderzoek hebt laten doen

en dat ze gezond zijn nu

eet je man wel goed?

ik denk persoonlijk dat als je man zich wat minder gestressd gaat voelen

en wat aankomt dat het met dat fokken ook wel goed zal komen

althans mits ze niet te oud zijn

hou oud zijn ze heb je enig idee??

wat je eventueel zou kunnen doen is die man even tijdje apart zetten kijken of hij het dan beter doet

want zolang hij zo gestressd is zal hij "zn werk"niet doen ;)

en als hij zo gestressd blijft doen je er mischien beter aan een andere man te zoeken en deze bij iemand thuis te plaatsen

denk dat op een school hij mischien minder tot rust kan komen dan bij iemand thuis

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of school dat heeft gedaan een mest onderzoek.Mannetje eet iets minder dan het vrouwtje.En we hebben altijd een mannetje achter de hand ons eerste kopel wat twee mannen bleken te zijn.Ze zijn ongveer 2 jaar iets ouder.

Naja omdat ze op school zitten kunnen ze niet apart zijn meer dieren overleden aan de slechte zorg van school!!

En de reptielen,amfibieen enz zitten in 1 klaslokaal dus altijd druk.Tja geen goeie plek voor reptielen zoie zo niet zitten ook in veel te kleine hokken!!Meesten naast elkaar in een U=vorm alleen een achterwand. onze staan buiten de Uvorm naast de vissen

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja.

ik dus zo mn vragen bij zon broed programma,je geeft het zelf al aan! de dieren en de verzorging enz zijn niet bepaald ideaal. ik kan niet begrijpen dat er gebroed word met een vrouwtje met maar 3 poten en een man die niet op gewicht is,en dan kiezen omdat je een leuk kleurtje wil! en dan maar met zn alle praten hoe dat mensen met hun dieren omgaan. ik wil niemand op de tenen trappen,maar dit is toch wel heel onverantwoordelijk naar de dieren toe.je zit in het broed progamma maar weet niet of dat er mestonderzoek is geadaan! wat gaat er gebeuren als de dame legnood krijgt.overkomt de beste kweker!wie gaat dan met dit diertje naar de da. hoe kan ze een lekker holletje graven,privacy is er niet dat geef je zelf aan.

dit broedprogamma is gedoemd om te mislukken,en de verliezers zijn weer de diertjes.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal met je eens anita!

Ben niet kwaad op je ofzo.

 

Ik heb ook al gezegd dat het niet wil lukken omdat ze te mager zijn vrouwtje niet meer.

Mannetje is nog steeds gestresd.Tja en dat bedoel ik met school weten het zo goed, eerste kopel wat 2 mannetjes bleken te zijn komen ze naar 3 jaar achter.

Dan een zeer druke omgeving. School heeft een beschermt hoekje gemaakt hoeleg je het uit uiteinde met allemal taken wat varens moet voorstellen snap je het?? nepplant.Ze hebben geen winterslaap gehad.Dan een te kleine bak.Achja je moet het doen voor een cijfer, 1 ding ze krijgen nu wel goed voedsel.

 

Even iets anders net als een vriendin van mij die fokte met cavia's Ze hadden een 1 meter hoge bak met ong op de helft een plak daaronder opberg ruimte.Ze moeten in het grote hok met nog meer zwangere cavia's om ze te pakken en te wegen. Toen heeft mijn vriendin gezegd dit gaat niet goed, onze vrouwtje moet apart veel te gestrest. Nee was volgens school niet zo. Uit eindelijk apart. laaste moment. Vrouwtje dood en jongen uitputting. Bij een andere groep Vrouwtje dood en 1 jong leeft nog. Nu moet ineens alle zwangere vrouwen apart. Tja moet eerst wat gebeuren voordat ze ingrijpe.

 

Groetjes Tonweya en laat dit een voorbeeld zijn hoe het niet MOET!

 

En dan doe je een dierenopleiding.Gelukkig hebben wij het voorelkaar gekregen dat de twee mannetjes in een goed groot hok zitten. ze vechten niet met elkaar.

Maar je leerd wel van deze opleiding dat je dieren niet zo wil behandelen en ze een goed leven te bieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

vreselijk vervelend allemaal.ik begrijp goed dat jij machteloos staat hoor!

zulke praktijken kunnen helemaal niet,maar je leert wel gelijk hoe het dus niet moet. een geluk voor jezelf dat je verder wilt kijken dan je neus lang is,heb ik respect voor hoor :D

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi tonweya

ik vind het ook goed dat je ziet dat het zo niet moet

maar ik vraag me wel af als jij dit vind en meerdere leerlingen vinden dit

word er dan niets aan gedaan???

ik heb dus op de lagere agrarische school gezeten

en begon daar in het tweede jaar

als een stadse meid tussen grotendeels boeren

maar ja ik vond dieren geweldig en wilde daar dan

ook mn beroep van maken

de eerste jaren werkt ik regelmatig de klas uitgestuurd maar

in mn examenjaar nam ik zelfs lessen dierenverzorging over en regelde ik dat alles in orde was voor de open dagen

in de weekenden ging ik naar school om de dieren te verzorgen

ik moest dan zeker een 20-30 minuten reizen met de trein en dergelijke

maar ik vond het geweldig

de hokken kregen een grondige beurt en alles werkt piekfijn in orde gemaakt

maar ook bij ons was dat niet altijd zo

we kregen een andere leraar dierenverzorging en die zat blijkbaar meer in het onderwijs voor de dames dan voor het lesgeven

toen hij er was werden er hamstertjes in een putje gegooid om te laten verdrinken

een haan liep te strompelen met een gebroken poot

hoe hij er aan kwam???

dat soort dingen

alleen wij deden er wat aan

de leraar werd geschorst en is nooit meer terug gekomen

de sleutel werd bij de directeur gelegd zodat niet idereen meer toegang had

al bleek al snel dat er duplicaten op school van waren

want niemand kon er in zonder sleutel en toch vonden we hamstertjes en dergelijke in het putje

(met het dekseltje erop welis waar)

maar we zijn er met zn alle wat van gaan maken

ik mocht elke keer een aantal mensen mee nemen uit de klas

om de boel daar in orde te maken

miste daarvoor andere lessen maar dat was geen probleem

de haan hebben we uit zn lijden geholpen

de boel beter beveiligd en alle dieren kregen op tijd een schoon hok en vers water en genoeg te eten

wat ik hier mee bedoel is mischien kunnen jullie ook wat doen

ik kwam al vanaf het begin in opstand als dingen me tegen stonden

we moesten op excursie om te kijken hoe het op een konijnenfarm er toe ging

zoveel mogelijk konijnen in een hokje gestampt

net als legbatterij kippen met zoveel mogelijk in een kooi

ik ben bij de kippen naar binnen gelopen en ben toen weer naar buiten gegaan

en heb gezegd dat ik weigerde deel te nemen

bij de konijnen ben ik gelijk buitenblijven staan

en er waren wel meer dingen die niet konden en daar zei ik wat van

en op een gegeven moment stond ik niet meer alleen

zeker wat verzorging van de dieren betreft

de leraren waren het zelfs met ons eens

en er werd een andere lerares aangenomen

en ik mocht er voor geen meter

ze kwam net van de opleiding af en wist alles beter

maar eerlijk is eerlijk de dieren verzorging bleef voor op staan bij haar

al deed ze het echt op de manier die zei op school geleerd had

wat ik me dan ook af vraag is de rest het ook met je eens??

want samen moet je wat kunnen doen

want als er maar een paar zijn die denken dat de manier van school wel goed is

zouden jullie die uit de droom helpen en dat voorkomt mischien

dat er straks reptielen verkeerd verzorgd gaan worden

dus kom op voor die beesten

succes grtjsssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekers zijn we in opstand gekomen de knaagdieren en konijnen hebben nu grotere hokken, de geiten zitten nu ook in een groot hok, volgelvolere is er gekomen, kanaries zitten in een groter hok en ook de chincila's. De reptielen lokaal moet nog wat aan gedaan worden.

Wij gaan van school ook nog naar een proefdierencentrum alleen de hele klas wil niet mee.

Ze krijgen bij ons op school wel goed eten en drinken.

Maar tegen ziektes enz zijn ze nog wat zwak in opdat de directeur dat te veel geld vind.En wij nog meer opleidingen hebben.

Veel leraren zijn met ons eens en helpen ons ook.

En ze zijn bezig met verbeteren, maarja school moet geld erin pompen niet de leraren daar zit ook een groot probleem.

En verder dat ze op een school te veel verschillende dieren willlen hebben en er haast geen ruimte voor is.

 

Kortom geld en ruimte gebrek

 

Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortom geld en ruimte gebrek

 

ja dat is helaas in de meeste gevallen een knel punt

jammer dat geld zo,n cruciale rol speelt in dit soort dingen he

maar helaas is het niet anders

en ja zolang je doet wat je kunt is het goed he en wie weet zijn jullie dan wel degene die aan zet geven om het in de toekomst beter te doen

grtjssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×