Jump to content

Recommended Posts

Hoi, mijn baardje eet goed sprinkhanen, maar als ik hem de andere dagen veldkrekels geef, kijkt hij er niet naar om, ze lopen zelfs langs hem heen.

 

Is het mogelijk dat hij dan geen krekels meer lust, heeft hij wel gegeten.

Hebben jullie eventueel andere oplossingen want ik wil hem wel varierend laten eten. misschien wormen of iets dergelijks.

 

Hij is een half jaar en van kop tot staart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik geef ook nog morio wormen. Maar ik heb hier hetzelfde probleem, sprinkhanen en morio's en groente is geen probleem. Maar krekels ziet hij niet meer gaan, die laat hij rustig lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veldkrekels zijn sowieso niet alle baardjes gek van. En anders ff geen sprinkhanen meer geven, maar alleen de krekels aanbieden.

 

Mvg Michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zijn krekels zo onontbeerlijk dan? Als je daarvoor in de plaats sprinkhanen geeft, doe ik mijn baardje dan tekort?

En wat is er nog meer een goede voedselbron zonder dik te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Krekels eten een grotere varieteit aan voeding. En zijn dus voedzamer. Sprinkhanen eten vnl. gras. Zit dus niet zoveel in. Hier eten ze evenwel gn krekels meer, zijn ze beu :unsure: Bij ons krijgen de spirnkhanen dan ook vit en kalk douche :P Een sprinkhaan leeft nooit lang, ze kunnen er niet aan weerstaan.

En ze krijgen ook moriowormen, wasmotlarven en rozekeverlarven. Om wat te vari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn baardje heeft dat soms ook. Krekels zijn gewoon niet het lekkerste van het lekkerste blijkbaar! Maar ik bied ze wel iedere keer aan. Wannneer ik merk dat hij geen interesse meer heeft in krekels, zet ik hem een paar dagen op een krekel dieet dan moet hij ze wel eten. Wanneer hij ze weer enthousiast achterna raast krijgt hij ook weer ander lekkers.

Bij mij krijgt hij een afwisselend dieet van veldkrekels, huiskrekels, sprinkhanen, wasmotlarven, moriowormen en rozenkeverlarven. Verder krijgt hij iedere dag verse groenten en fruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten sprinkhanen en krekels ,kan er ook redrunners en tebo's gevoederd worden aan jongere dieren

voor iets oudere en volwassen dieren zijn er ook de dubia's,en zijderupsen

 

wijzelf doen na een dag sprinkhanen,een dag groenten en fruit.

de dag nadien eten ze wel hun kerkels op

doe 2 A3 kerkerls per terra,waneer ze erachteaangaan voer ik met steets een paar bij.

waneer ze ze niet achternagaan,hebben ze geen honger,en krijgen ze niets meer.

in de vrije natuur hebben ze ook niet elke dag een overvloed aan voedsel.

bij slecht weer komen ze in de vrije natuur zelfs niet uit hun schuilplaats,en dit voor verschillende dagen.

 

onze lievelingen hebben het bij ons soms te goed,en worden werwaande en bedorven beestjes,die ons zelf het gevoel ze niet genoeg te geven kunnen geven.

 

natuurlijk kunnen we onze beestjes niet meer vergelijken met hun in het wild levende soortgenoten.

 

baardjes zijn geen domme dieren ,ze weten vlug dat als ze het een niet opeten ze wel het andere krijgen.

 

iets strenger zijn ;)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Erwin

 

Wat zijn tebo's, redrunners, dubia's en zijderupsen? Volgens mij kan ik die niet krijgen bij onze leverancier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

redrunners zijn een klein soort kakkerlaken,die zeer graag geheten worden,en de baardjes in beweging houden(een van de leukste voetseldieren die er zijn als je je baardje wil zie rennen)

 

 

dubia's zijn ook kakkerlaken,maar veel groter,dus voor volwassen dieren(de jonge dubia's kunnen ook voor jonge dieren gebruikt worden,maar deze vind je niet in de verkoop,deze zijn dan zelfkweek

 

zijderupsen zijn zeer voedzame rupsen,waar ze echt gek op zijn,maar ook niet steets te verkrijgen.

 

tebo's zijn de larven van een nachtvlinder,en een van de beste voedingen die er zijn

 

het voordeel van deze voedseldieren is dat ze zeer lang in leven blijven,iedeale vacantievoedseldieren dubia's redrunners gewoon in een goed sluitend doosje,met een stukje appel,en of stukje brood.

tebo's gewoon in de koelkast

 

 

 

bij de reptie-farm online shop zijn deze te bestellen

ze worden per post opgestuurd

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je! Ik zal er eens een keer voor kijken voor de afwisseling. De huiskrekels zijn ook zeer snel. Daar moet mijn baardje ook keihard achteraan rennen. Erg leuk om te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×