Jump to content
Sign in to follow this  
nicole-roger

Kleintje Ligt Stil

Recommended Posts

Wij hebben even advies nodig.

 

Ons kleine baardagaampje (14 cm) heb ik nu in een klein terra gezet

(60 x 30 x 40)

Hij eet nog steeds goed, drinkt druppeljes van de ruiten en drinkt zelfs als ik water in mijn hand giet.

De temp is 36 graden onder de lamp.

 

Het probleem waar ik op dit moment een beetje mee zit is dat hij heel veel stil ligt.

Soms helemaal tegen een steen aangedrukt en soms gewoon midden in de bodembedekking.

Hij ligt dan helemaal plat en beweegt ook bijna niet als ik met een vinger in de buurt kom.

Als ik hem dan echt een beetje aan de kant duw of oppak dan gaat hij wel weer levendig doen en lijkt er niets aan de hand.

 

Is dit normaal of is er iets aan de hand?

 

Met vriendelijke groet.

Roger Timmermans

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

is dit het diertje wat veel te jong aan je verkocht is

14 cm zijn de diertjes hier die 1 maand oud zijn!

dit is moeilijk hoor! hij zou idd nog veel moetten rusten,maar wel alert moetten zijn,en tegen de ruiten aangeplakt om nieuwschierig de wereld te verkennen,maar hij heeft geen voorbeeld,geen leeftijds genootjes om zo samen te leren.

weet je geen nestje in de buurt waar je hem bij zou kunnen zetten?dan kan hij zich zo optrekken en leren hoe het is om een baardje te zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is niet echt een nestje in de buurt zover ik weet.

Maar tegen de ruiten plakken deed hij ook steeds, tot zo'n 2 a 3 dagen geleden.

Nu ligt hij heel vaak midden in het terra of naast een steen (bijna eronder als dat zou kunnen)

Misschien maak ik me gewoon te druk en is er niets aan de hand, maar dat wil ik liever met jullie bespreken dan er gewoon maar op te gokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Als je een situatie niet zelf kunt waarnemen is deze soms moeilijk in te schatten.

Baardagamen zijn wel dagactief, maar dat wil nog niet zeggen dat ze de ganse dag rondhuppelen in het terra.

Er zijn veel meer momenten waar ze in rust zijn, en dit om te zonnen of te rusten op een koudere plek en zo hun gedragsthermografie op peil houden.

Dus als je baardje verder nog wel actief is (zoals het jagen op voedsel) en dus ook nog genoeg eet, zou ik mij niet teveel zorgen maken.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×