Jump to content

Recommended Posts

Wie kan mij uitleggen hoe je een mestonderzoek doet

 

En kan je dat bij iedere dierenarts en wat zijn daar de kosten van.

 

Graag informatie, want ik lees het regelmatig op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik doe zo vers mogelijke ontlasting van m'n baardje in een leeg fotorolletjes potje. Hierbij doe ik 1 druppel water en dit breng ik direct naar m'n eigen dierenarts. Zij stuurt het direct op naar Med Vets en daar wordt de ontlasting onderzocht. De volgende dag kan ik bellen voor de uitslag. Hier kost dat nog geen 10 euro.

Als je een reptielen dierenarts in de buurt hebt, kun je het daar direct afgeven en zij onderzoeken de ontlasting zelf.

Het is heel belangrijk dat de ontlasting zo vers mogelijk is, met name flagaten sterven snel af en zijn dan niet meer te vinden, terwijl je baardje er wel ziek van kan worden.

Succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je het niet vers kan houden, in de frigo duwen. Plastiek zakje, zilverpapier errond en nog een plastiek zakje en niemand hoeft er vies van te zijn :P

 

Zeg Lya als je mestje opgestuurd wordt is het toch ook een dag onderweg en kunnen flagelaten ook afsterven h

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je het niet vers kan houden, in de frigo duwen. Plastiek zakje, zilverpapier errond en nog een plastiek zakje en niemand hoeft er vies van te zijn :P

 

Zeg Lya als je mestje opgestuurd wordt is het toch ook een dag onderweg en kunnen flagelaten ook afsterven h

Share this post


Link to post
Share on other sites

De prijzen hangen er van af!

Bij heel veel dierenartsen betaal je ook een visite! En dan kan het wel wat meer kosten voor mest onderzoek!

Wij betalen wel meer als 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Ik doe de mest in een hermetisch gesloten potje en doe deze in een omslag met de gegevens bij, drie euro bij en de dag nadien kan ik bellen voor de uitslag.

Is het echt dringend en ik blijf erbij om onmiddelijk de uitslag te weten, dan betaal ik ook een visite en betaal dan ook om en bij de 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jo,

 

Naar waar stuur jij je mest dan op als ik mag vragen? Wij betalen bij de reptielenarts 25 euro en dan zit er visite bij maar ja inderdaad heb je geen visite nodig als je alleen een preventief mestonderzoek wil laten doen.

 

Ik heb ook al verschillende gewone dierenartsen gecontacteerd en zij vragen 15 euro omdat het opgestuurt wordt naar het labo. Hier onderzoeken de da zelf het mest niet meer precies.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Jo,

 

Naar waar stuur jij je mest dan op als ik mag vragen?  Wij betalen bij de reptielenarts 25 euro en dan zit er visite bij maar ja inderdaad heb je geen visite nodig als je alleen een preventief mestonderzoek wil laten doen.

 

Ik heb ook al verschillende gewone dierenartsen gecontacteerd en zij vragen 15 euro omdat het opgestuurt wordt naar het labo.  Hier onderzoeken de da zelf het mest niet meer precies.

 

Groetjesss

Misschien heb ik mij wat verkeerd uitgedrukt, maar de mest doe ik niet op de post.

Deze ga ik persoonlijk in de bus deponeren bij de dierenarts in de bus als deze geen spreekbeurt heeft.

Deze dierenarts woont in mijn streek en zijn naam is Geeroms Bj

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier hebben we ondertussen al het een en ander opgebouwd qua mogelijkheden.

 

we kunnen naar de dierenunief in merelbeke ,zelf brengen ,en uitslag via mail kost 7 euro

 

plaatselijke dierenartse doet het zelf(heefd haar hiervoor goed geinformeerd,)

4 euro uitslag via gsm

 

de reptielendokter :zelf brengen,15 euro(deze stuurd de helfd op naar merelbeke,dubbele control,en indien nodig een kweekje )

indien kweekje15 euro extra(daarvoor krijg je wel alle informatie van wat er in het mest gevonden is,dus niet enkel de eventuele parazieten ,wormen,en andere aangelanden,maar ook wat goede bacterien betrefd

natuurlijk komt hier een visiete bij van 24 euro

 

natuurlijk is er ook het zelfonderzoek,de micoroscoop en het mest,en de vergelijkingsfoto's zijn er,de kennis ontbreekt enkel nog :ph34r:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×