Jump to content
Sign in to follow this  
John K

Van Juwel Rekord 110 Aquarium Naar Terrarium

Recommended Posts

Dag mensen

 

Ik heb een juwel rekord 110 gekregen en ga hier waarschijnlijk een terra van maken.

De formaten zijn 80x30x50 en wil hier hagedissen in houden.

Kunnen jullie misschien even met me meedenken wat voor reptielen hier eventueel in te houden zijn. Ik wil graag wat anders dan luipaardgekko's ( heb ik al vaak gehad ), maar wel dieren uit een woestijnachtig klimaat.

Ik wil ook dat het diersoort vrij commercieel is waarvan er regelmatig nakweek in de handel is. :unsure:

 

Ik ben benieuwd met welke diersoorten jullie aankomen!!

 

Adviseer maar raak! :)

 

Groetjes John B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het niet zo direct hoor. een klein baardje kan er een tijdje in, maarjah, deze hebben al snel een veel grooter terrarium nodig. Ik heb ook een terrarium van deze maat, en ik zou echt niet weten welke hagedis er in kan. het is een zeer lastige maat

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet het niet zo direct hoor. een klein baardje kan er een tijdje in, maarjah, deze hebben al snel een veel grooter terrarium nodig. Ik heb ook een terrarium van deze maat, en ik zou echt niet weten welke hagedis er in kan. het is een zeer lastige maat

wat heb jij erin dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja

een varanus achanturus miss!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja

een varanus achanturus miss!?

Ik denk dat een terra van 30cm diep net te krap is voor een acanthurus. Bij deze dieren hoort toch wel een 1 meter bak die dieper is denk ik. Ik denk dat we het net iets kleiner moeten zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaan toch luipaardgekko's worden om mijn hobby rustig aan weer te beginnen , maar op de 1 of andere manier kan ik het toch nooit lang bij 1 bakje houden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe er wel rekening mee dat je dieren van boven moet benaderen met die bak en dat is niet aan te raden,stress voor die dieren!!

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe er wel rekening mee dat je dieren van boven moet benaderen met die bak en dat is niet aan te raden,stress voor die dieren!!

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ja, ik weet t. Dat is ook de reden waarom ik voor luipaardgekko's heb gekozen omdat die er net even iets beter tegen kunnen dan menig ander reptiel. Ik denk zohiezo dat die stress voornamelijk voorkomt bij wildvangdieren en dat nakweek hier eenvoudig aan te wennen is.

Maar positief dat je meedenkt bartmans!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep daar geef ik u volledig gelijk een reptiel moet je echt niet beginnen hanteren,maar het is gewoon makkelijk als er iets aan het dier is en ik naar de dierenarts moet,ze minder stressie zijn omdat ze het gewoon zijn van vastgepakt te worden!!!

Vele groeten en succes met je bak h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat zou misschien ook kunnen in de bak fragrancy, alleen heb ik het niet zo op skinken :D.

@ meneer bartmans: Ik ben gewoon een jij hoor!

 

Mijn bak is overigens nog niet gevuld hoor, ik heb het de komende tijd erg druk en ga denk ik pas in de zomermaanden rommelen en achterwanden maken etc.

 

Hoe gaat het trouwens met je baardje fragrancy?? IK kan me nog herinneren dat je m als klein opdondertje presenteerde toen je m net had gekocht, maar dat is toch wel weer een aantal maanden geleden toch??

 

Groetjes John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×