Jump to content
Sign in to follow this  
daru1974

Ingevallen Eieren

Recommended Posts

hoi

elke uikomst is anders ben ik achter. kreeg ik vorig jaar twee maal lichte vlekjes,en was er wat zwetererigs gaande,dit jaar dus totaal geen aanweizing,bij het hele legsel niet.

de meest kwamen uit een zijkant,en waren vlot achter elkaar geboren.in minder dan 24 uur,terwijl sommige vorig jaar pas na een week uitkwamen.

het eerste wat ik opmerkte dat de eitjes lek waren,voordat ik iets kon zien!

maar bruin ken ik niet,je eitjes kunnen idd op uitkomen staan,je zegd er niet bij wat je temp in de stoof is.

nog maar even geduld,ik zou ze met rust laten,er is nu toch niets meer wat je kan doen.sucses,en hou ons op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoof staat constant op 30 graden en de eieren staan in een bakje met vermiculiet met een dakje erop, dus vochtig genoeg lijkt ons...

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 29 graden telt het ong 60 dagen!

reken maar uit.

heb je een schouw lampje,dan kan je kijken of ze nog leven! wel voorzichtig,want ze schrikken zich te pletter,zit je ook niet op te wachten.

stond de deksel de hele tijd open of dicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke

ze zouden nu dus op uitkomen moetten staan.

maar als je nooit niet wat extra water hebt toegevoegd loop je dus wel de kans dat de vermulciliette toch droog is geworden.

nogmaals,er is nu niks meer wat je kan doen dan hopen en fingers kruizen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat is eigenlijk de reden of de functie dat het vermiculiet vochtig moet blijven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vermiculiet is nog goed vochtig, het blijft iig aan mijn vinger plakken als ik er aan zit.

 

Onderstaand 3 links naar foto's:

1 van hoe de eieren bij ons in het huisje liggen, dit huisje staat dus in de broedstoof waarvan de temperatuur constant rond de 30 graden is geweest.

1 van de eieren zoals ze er allemaal bij liggen, er ligt 1 rotte tussen maar die zit vast aan de ander via een draadje, is ook te zien op de foto. Maar de eieren zijn dus sinds donderdag zo aan het indeuken en ze zijn een btje donkere plekken aan het krijgen.

1 van 2 eieren close up, de donkere vlekken zijn natte vlekken.

We hebben met een schouwlampje gekeken maar eigenlijk kunnen we nu nergens meer inkijken. Voorheen zagen we overal mooi de rode adertjes lopen maar nu dus niets meer.

 

Hoe vinden jullie dit eruit zien??

 

http://i172.photobucket.com/albums/w26/dar...-03-2007004.jpg

 

http://i172.photobucket.com/albums/w26/dar...-05-2007001.jpg

 

http://i172.photobucket.com/albums/w26/dar...-05-2007002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfft!

helaas!

is niks meer.

je hebt verder geen input meer gehad,maar naar mijn mening had je de deksel er op moetten leggen.

als je naar de fotos van andere kijkt,word het water verwarmd,en zo word de stoof verwarmd,maar alles met de deksel erop.niet alles wagewijd open.

ik weet niet hoe lang het andere legsel erin zitmaar sluit de deksel.als je dan condens krijgt til je de deksel even een kiertje op,zodat de druppels niet op de eitjes vallen.

als ik het verkeerd hebt,ajb,laat iemand me verbeteren,zoveel ervaring heb ik er ook niet mee!!

jammer van dit legsel,je was er zo dicht bij!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stoof zelf staat ook niet open, de bak waar de eitjes inliggen wel en over die manier zijn de meningen verdeeld... maar we gaan zaterdag de beesten en de overgebleven goede eieren naar hun logeeradres brengen omdat we op vakantie gaan. Dat doen we bij de Faunashop in Rotterdam. Daar laten we gelijk kijken naar de "oude" eieren, worden ze opengemaakt om te kijken hoe het er van binnen uitziet... ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor alle antwoorden iig!

 

Groetjes Dani

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ anita, druppels op de eieren is niet erg hoor.

 

Enne ik heb ok al eerder de conclusie gegeven dat deze eieren dood zijn.

Gewoon voortaan in een dicht bakje plaatsen.

Wij hebben het in he begin ook weleens gehad dat we ze open uitbroeden, maar dat bracht minder uitkomstresultaat dan dichte bakjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons staan de bakjes de hele tijd open

er gaat pas een deksel op wanneer ze beginnen uit te komen zodat de kleintjes niet in het water vallen

maar de eieren liggen op zeer natte vermiculiet

we hebben een vochtigheid van bijna 100%

de eitjes schijnen altijd roos door hier

 

veel geluk met het volgende legsel

hopelijk gaat dat beter

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kc-dragons: Ja dat heb je inderdaad gezegd, maar op een ander forum (je eigen forum) en niet hier ;)

 

 

@ d+n zoveel mensen zoveel meningen, dat blijkt maar weer, iedereen zegt daar wat anders over, alles mag en niets mag, alles is goed en niets is goed :D Zo zie je door de bomen het bos niet meer.... bij de een is de deksel dicht perfect en bij jullie juist andersom. Ik hoop dat wij ook een goede manier voor ons zullen vinden, we hebben 15 nieuwe eieren erin staan, nu wel met deksel dicht maar vermiculiet 1 op 1 gemaakt.... we wachten dit wel weer af :)

Bedankt voor de antwoorden iig!

 

Groetjes Dani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Inderdaad de meningen zijn hier weer eens verdeeld.

Het beste leer je uit je fouten en ondervinding en dan kom je er wel.

Wat ik wel weet is dat er veel afhangt van de methode van uitbroeien.

Dus natte of droge methode en ook om welk soort van eieren dat je moet uitbroeien.

Maar in de meeste gevallen is het toch beter om met deksels te werken, maar zorg er dan ook voor dat er verluchtingsgaatjes zijn voorzien.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon jammer dat het tot het einde goed ging en dat ze op het punt staan om uit te komen (in dagen dan) en het in eens fout gaat... helaas....

In ieder geval bedankt voor de antwoorden! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×