Jump to content
Sign in to follow this  
Knik&Weazel

Oude Vervelling

Recommended Posts

hoi hoi...:P

 

heb nou alle oude vervelling van zn stekels af :rolleyes:

pfff wat een karwei zeg... hele tijd meej bezig geweest..

maar kon et natuurlijk niej aanzien dat straks zn stekeltjes afrotten..

maar heb nou alles dr af, maar moet ik er nou wel nog betadine op blijven doen doen..?? heb dat eerst wel om de dag er opnieuw opgedaan maar omdat ik nou alle oude vervelling eraf heb denk ik niet dat et nog nodig is

groetjessssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ha,ik ben bezig met de zelfde klus op het moment,maar ja,een mooie kam is is mooie kam he!

nu weet ik niet hoe je het geklaart hebt.maar neem een papieren handoekje,en haal dat langs de aanzet van de kam heen!dus waar de kam uit dat richeltje komt!

daar begint het rottings proces,en komt daar vocht uitals het ontstoken is!is het daar helemaal droog is kan je stoppen met de betadine,anders nog even smeren hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeky daar is et helemaal droog..:P:P heb et met de hand allemaal eraf gevreven en frutselt en gedaan..:P maar dat zal de volgende keer eens stuk makkelijker gaan...

maarjah...

 

hahah iggy boekt em door de kamer... :D:D:D:D heb al een paar leuke fotos

maar dit is de eerste keer dat iej uit zich zelf komt en is er nou al een half uur uit..:P

alleen vind iej et niet leuk als ik in de buurt kom enzo maar denk dat iej gewoon nog een beetje moet wenne, tisz tenslotte de eerste keer dat iej er zo uit komt...:P

zal straks fotos plaatse..:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wat nou als je een vervelling eraf haalt en er ontstaat een wondje (heb dat h

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey liz

natuurlijk kan dat kwaat,je bent dus niet voorzichtig genoeg,of bent te snel met het verwijderen van de stekels,maar je helpt het vervellen,dat er dus geen onstekingen ontstaan.maar altijd van te voren insmeren,of met lauw water goed te sproeien.

zelf begin ik te smeren als de stekels dof worden,met een zuivere olie,of met jodium creme,dat is ook zuiverent en vettig.

maar jij hebt je iggy toch niet meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu nog 1 iggy.

maar de vorige eigenaar (al weer hele lange tijd geleden) verzorgte hem heel slecht dus heeft hij meerdere vervellingen over zijn stekels heen.

 

niet dat het vaak gebeurt hoor maar je weet maar nooit.

nog goede tips? iemand?

 

van de rest ga ik deze week een volwassen iggy vrouw ophalen van 5jaar oud met alleen een klein puntje van haar staart. dus dat zit wel goed. heeft mijn mijn iggy man ook weer gezelschap.

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke

dat prob had ik ook met minotaure,zeker 3 vervellingen over elkaar heen!

dan word het lastig hoor,want je komt er haast niet doorheen.

ik ben toen met hem bij iemand geweest,hem eerst op laten stijven in de koude badkamer,en toen moesten we hem met z,n 2en,met handschoenen aan vast houden,terwijl de 3rde met een heel scherp nagelschaartje onderaan aan de achterkant eerst de stekels inknipte om ze zou te verwijderen.nou was lieve mino een ....,en het was een hels karwei.

als je niet goed weet wat je moet doen,kan je het maar beter laten zitten.helaas is niet anders,dan maar geen stekels.

je zal je vrouw niet eerst apart kunnen zetten.kijk echt goed of ze geen mijten heeft.en ontworm beide snel.ze zullen goed aan elkaar moetten wennen,ga van het ergste uit! dan kan het alleen maar meevallen.het is niet gezegd dat je man gelijk smoor verlieft is,hij zal z,n terra miss niet willen delen.een goed idee is om ze buiten het terra elkaar te laten ontmoetten.

veel plezier met ze,en we willen foto,s natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had dat ook bij iggy... zker wel 3 vervellingen over elkaar heen nog..

maar ik heb et er gewoon met de hand af kunne hale, beetje over zn stekeltjes gemassseerd en de oude vervelling omhoog duwe en toen liete ze gewoon los..

zal ik wel geluk meej gehad hebbe denk ik als ik dat zo bij anita lees..

maar ben ook zeker benieuw naar de fotos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je hebt echt geluk gehad,dat heb ik met lola ook,die blijft rustig zitten,en vind de aandacht prachtig ofzo! maar je zal zien,dat hopelijk nu de stompjes ook wat bij zullen trekken,niet dat ze ooit weer perfect gaan worden,maar toch,elke verbetering is meegenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iggy vond et ook wel fijn... ging iej steeds hoger met kopje omhoog..:P

viel diej bijna van de tak af..:P

en et ziet er meteen al een stuk gezonder uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×