Jump to content
Sign in to follow this  
Glen

Nieuw Terra.

Recommended Posts

hey,

ik heb nog een vraagje ivm met mijn nieuw terra. Ik ben de laatste hand aan het leggen ik moet alleen nog de achterwand maken.

En daar had ik nog een vraagje over: kan ik gewoon tegellijm gebruiken? Want baardjes zijn toch nog wel redelijk zware dieren. Moet ik mss iets anders gebruiken om de achterwand te verstevigen? En kan mijn baardje dan ook nog op de achterwand klimmen, (zoals bij een kurkwand)want dit doet hij nu graag op zijn kurkenachterwand.

 

En nog een vraagje: zoals je weet heb ik mijn baardje van iemand gekocht en hij is nu nog maar gewend. ( hij begint weer goed te eten); maar als ik hem in zijn nieuw terra ga doen,zou hij dan weer stoppen met eten? anders wacht ik om hem in zijn nieuw terra de doen totdat hij weer volledig op krachten is

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je terra is nog niet klaar.je hebt dus nog even tijd.

maar anders zou ik persoonlijk even wachten tot hij helemaal top is.

je kan tegellijm gebruiken,zo,n 3 lagen.tussen de lagen in goed laten drogen,en dan werk ik het af met verf op waterbasis.de laatste achterwand heb ik uiteindelijk ook afgelakt,maar die mag ik pas na een maand ofzo plaatsten,want dat moet echt goed uit dampen. om het wat ruwer te maken heb ik op de laatste lijm laag grof zand gestrooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k bedankt.

 

Die laatste laag, mag dat gewoon speelzand zijn vermengd met de lijm of moet dat zo speciaal zand zijn dat je ook in verf kan gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mag gewoon zand zijn.

 

Ik heb ook 3 lage tegellijm gebruikt, en er dan betonverf overgesmeerd. Dus as hij dat kapot krijgt is hij toch een aardig beestje :P.

 

Ik hoor hier ook mensen over epoxyhars praten, maar dat is vrij prijzig heb ik zo de indruk.

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 3 x tegellijm gebruikt

daarna met parket lak (Glista)

en toen er terra zand tegenaan gegooid

das nu ong 1,5 jaar geleden en het zit nog uitstekend

 

groetjes winna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×