Jump to content
hot-ice

Opbouw Luipaardgekko Terrarium

Recommended Posts

jah, ik ben dus bezig aan een luipaardgekko errarium in te richten. voor de mensen die denken "nou, ie zocht tog info over een tokeh?" wel, ik heb 2terrariums over :P swat, ik koos voor men luipaardjes een 60x30x30 terrarium. ik weet het, het is echt het minimum maar er komen er maar 2 jonkies in. later weet ik zoiso dat ze een grooter terrarium krijgen omdat ik er niet tegen kan dat ze een beetje weinig plaats krijgen. :rolleyes:

 

gisteren heb ik een piepschuimenplaats uitegsneden die op de achterkant van het terrarium past. 2afgebroken plaatjes op geplakt, met een (soedeer?) tang. wat natuurlijker gemaakt en wat groefjes in gebrand. daarna met 2spuitbussen tewerk gegaan. een zand kleurige en een zwarte. en een beetje mengen maar :lol: wel was er het probleem dat de verf het piepschuim een beetje deed "smelten" maar dit viel goe mee. al bij al is het een mooi effect geworden.

 

lampje hangt er al in, warmte matje voor snachts is er ook al, dit geeft een 25

post-31-1175002084.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALS IK GOED LEES HEBT U GEEN TEGELLIJM OF EPOXI HARS GEBRUIKT?

 

het uitzicht kan dan wel mooi zijn,sterk zal het zeker niet zijn hoor.

 

zou er geen beestjes inzetten,dat komt niet goed

 

herbegin,en gebruik tegellijm(bovenop uw verf)

werk zeker in drie lagen,die je telkens 24 uur laat drogen

 

daarna pas verven

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

de achterwand is niet vasgemaakt en kan losgemaakt worden. ik heb al eerder achterwanden gemaakt met tegellijm maar dit was voor baardjes, echte slopers.

 

normaal zijn luipaardgekko's geen klimmers en de achterwand is vrij stevig. de moeite waard om te proberen dus. als ze het tog slopen maak ik wel een nieuwe.

 

klein experimetnje dus B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kant en klaar terra's van exo terra hebben ook zo een achterwand.

En als je er geen grote dieren in plaatst is dit misschien te doen.

Het proberen waard zou ik zeggen.

Maar hou er wel rekening mee dat krekels en wormen er zo doorgeen bijten.

En dat is dan minder gezond.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

i kheb een terrarium van exo terra staan, en de achtergrond is ook in gebruik(vandaar het idee) ik heb er totaal geen problemen mee en krekels knagen er niet aan.

 

bij baardjes moet je het idd zeker niet uittesten. die zijn zelf al eens door mijn tegellijm geraakt!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

i kben begonnen aan de inrichting, maar nu voer ik me af.. als ik flagstones opstapel, kunnen ze daar onder? (hoogte van een opening is dan 1flagstone dik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luipaardgekko's klimmen zeerzeker wel in beperkte mate.

En die verf spuitbussen? Zijn die niet giftig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahahaha, nu zie ik pas dat het topic echt al ruim een jaar oud is :cheer::P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor alle duidelijkheid als luipaardgekkos de kans krijgen om te klimmen doen ze dit ook !

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×