Jump to content

Recommended Posts

Hallo

Sinds een paar dagen heb ik mij een baardagaam aangeschaft , en omdat ik een leek ben heb ik een paar vragen ...

Ivm voeding : de insecten die je geeft in hoeveel moet je dat geven ? En moet dat dagelijks zijn ?

Ivm : verzorging zijn nagels lijken mij nogal groot moet of mag je die knippen ?

 

Mvg Bib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je baardje nog jong is dan moet je hem iedere dag voeren.

Geef hem maar wat krekels of dergelijke, hij stopt wel als hij genoeg heeft. Wat ik wel merk is dat als hij gepoept even en een kwartiertje later hij weer kan eten. En dat mag. JOnge baardjes mag je goed voeren.

 

Ivm de nagels, heeft hij niets om die af te slijten in het terra? Een rots, steen, achterwand ofzo.

Knippen mag niet, dat staat hier nog ergens op het forum. Als je verkeerd knipt kan het baardje doodbloeden. Is net zoals bij een hond. Er zit "leven" in.

 

Grtzz Frag.

 

Als je wat doorbladert en de zoekfunctie gebruikt van dit forum kom je ook al veel te weten hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baardagaam. Geniet er maar lekker van.

Wat betreft voeding hangt ook een beetje van de leeftijd van je baardje af.

Mijn baardje is nu 4 maanden en eet iedere dag zo'n 5 - 6 krekels of sprinkhanen. Daarbij voer ik dan nog wat morio's, meelwormen, dubia's of wasmotten (uiteraard niet allemaal tegelijk, deze wissel ik met de dag af). Hij krijgt dus iedere dag en krekels of sprinkhanen en een ander levend voer. Ook moeten ze iedere dag groenvoer, maar daar is de mijne nog niet zo dol op.

Verder kan je wat fragrancy zegt al een heleboel op het forum vinden. En het is leuk als je je even voorstelt in het andere topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het heel leuk dat je met de baardagaam hobby( om het zo te zeggen begonnen bent) maar had je deze vragen niet beter eerst gesteld voor je je baardje kocht, het lijkt me normaal dat je eerst uitzoekt hoe je een dier moet verzorgen en dan pas er

Share this post


Link to post
Share on other sites

manu gevelie met je baardagaam ik voer mijne om de dag de en tussen door groente of fruit en 2 keer per week een wasmotje of iets anders gr budy 26 :lol::D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het heel leuk dat je met de baardagaam hobby( om het zo te zeggen begonnen bent) maar had je deze vragen niet beter eerst gesteld voor je je baardje kocht, het lijkt me normaal dat je eerst uitzoekt hoe je een dier moet verzorgen en dan pas er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallokes allemaal

 

Ondertussen heb ik al ondervonden dat mijne Juul :D graag krekels eet en appel dus bij deze thx iedereen voor jullie antwoorden .....

 

 

Groetjes Bib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×