Jump to content
Tonweya

Ff Een Plaatje Wat Voorn Baardagaam Ik Wil Hebben

Recommended Posts

nou je weet wel wat je wilt hoor! zal inderdaad een mooi prijskaartje aan hangen.

de gele duitse ,echt die mooie groten gaan nu voor 500.

maar altijd beter dan een fidj legu die gaan echt voor een paar duizend :D

post-24-1111778318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hay Tonweya,een dier hierheen krijgen is bijvoorbaat al een probleem!!!!

alleen met geld kom je er niet,ook douane en cites papieren en vergunningen komen er bij kijken,daar bij komt kijken dat je een dier krijgt die misschien helemaal niet naar je zijn is als die hier aan komt.

voor een mooie beestjes die je op alle foto's ziet zijn HOLDBACKS!!!!

en dus al gauw 500 euro/p st.

Daar komt nog een ander belangrijk aspect bij kijken,meestal hebben ze maar 1 vader en 1 of meerdere moeders,dus een koppel is dan al uitgesloten,(in verband met inteeld met alle gevolgen van dien) mocht je kiexen voor een andere kleur erbij,dan is je nakweek niet meer zuiver,en is de nakweekkleur trots helemaal verdwenen.

ik ben zelf ook wel eens naar een aantal verschillende kleuren aan het informeren geweest.

maar kwam iedere keer weer tot de conclusie dat het een verwantschap betrof.

Veel van deze aangeboden dieren gebruiken ze foto's van andere dieren om zo sneller te verkopen,ook photoshop speelt hier een belangrijke rol bij (denk ik).

Het is 1 grote commerciele draaimolen,het draait hier dus alleen maar om geld voor een enkele,omdat een koppel al uitgesloten is.

 

Nog een belangrijke reden waarom zo'n diertje niet altijd mooi op kleur is is de soort supplement,uva,uvb,vitaminen etc die moeten zo goed in balans zijn dat het bijna onmnogelijk is om een goede evenwicht te krijgen.

In de toekomst ben ik zelf ook van plan om een mooie set dieren aan te schaffen,dan een blood,citrus en een orange,dan kweek ik dus niet op ras maar op kleur!!!!

 

Ik heb nu al een mooie set (100% sandfire van fire and ice)

een sandfire redgold (holdback quality)

en een high yellow!!!!

de kleuren zijn werkelijk fantastisch!!!!

hier een foto van de high yellow

Q-noagamas028.jpg

gr Kuno Mooren (mooren-lizards.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi jewel dragons.

 

Sommige dingen wist ik ook, oke jij vertelde me wel een paar dingen die ik niet wist maar goed ook de vraag he of ze wel goed aankomen de meeste zijn na een reis uitgeput en vaak niet gezond.

 

Nee ik ga in april naar Duitsland daar kijken voor een terrarium. Maar ik vind die kop tekening zo mooi. Kwa strepen.(op de foto van red x yellow x orange) En probeer wel een beetje orange baardagaam te krijgen heb wel een paar in een dierenwinkel gezien.Maar ik wil alleen 1 mannetje heb ik besloten.En toch wil ik ze liever niet uit een winkel halen omdat ik toch zeker wil weten dat het een mannetje is.

 

Op die foto is ook echt een prachtkleur inderdaad.

Bedankt voor je reactie.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf heb ik ook orange yellows!!!!!

eerdaags komen de eerste eieren weer uit.

gbf heeft al jongen van mij.

hier een foto van pa!!!

kuno_agamen_012.jpg

700c2b6e.jpg

gr Kuno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's zijn inderdaad mooi, alleen ik mis de koptekening die strepen. Maar goed moet nog wel even zeuren voordat ik 1 heb kwa levend voer, dat ie op mijn slaapkamer moet en dat het terrarium best groot is <_< tja ouders.

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook al rondgespeurd naar dit soort extreme kleurstellingen. De prijs voor een dier zelf vind ik het grootste probleem niet, als je dan ook echt iets moois hebt wil ik daar wel voor sparen. probleemw aar ik voor mezelf dan weer tegen aanliep is dat de meesten pas naar het buitenland exporteren bij aanschaffingen van $ 1000 of $ 1200. en ik kan toch echt maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×